سبزیجات زرد و تأثیر شگفت انگیز آنها بر سلامتی


سبزیجات زرد تأثیر شگفت انگیزی بر سلامتی دارند و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهند. هنگام تهیه غذاهای خوشمزه و سالم برای یک وعده غذایی بهتر است از سایر گیاهان رنگی علاوه بر سبزیجات سبز غافل نشوید.

فواید سبزیجات زرد

به نظر می رسد سبزیجات زرد حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و سایر عناصر تقویت کننده سلامت هستند. در اینجا هفت گروه سبزیجات زرد وجود دارد که برای خوردن آنها باید از مزایای سلامتی خود استفاده کنید:

ذرت

این گیاه فوق العاده یکی از غذاهای اصلی بسیاری از کشورهای جهان است. سرشار از ویتامین A ، B و E و همچنین بسیاری از مواد معدنی است.
این دانه زرد سرشار از فیبر است که به بدن در جلوگیری از مشکلات گوارشی یا بیماری هایی مانند یبوست ، بواسیر و سرطان روده بزرگ کمک می کند.

دانه های ذرت کوچک زرد روی لپه نیز حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند. این مواد از آلوده شدن سلول های سرطان زا جلوگیری می کند و مواد شیمیایی گیاهی می توانند به سلول ها کمک کنند تا تغییرات شبه سرطان را متوقف کرده و معکوس کنند. هنگام تهیه ذرت ، آن را به سادگی مصرف کنید و از ظرافت ذرت روی لپه لذت ببرید.

سبزیجات زرد و کدو تنبل زرد

کدو تنبل زرد

کدو تنبل را کدو تنبل تابستانی نیز می نامند و فواید سلامتی زیادی دارد. این سبزی سرشار از ویتامین های A ، B6 و C ، اسید فولیک ، منیزیم ، فیبر ، ریبوفلاوین ، فسفر و پتاسیم است. این گیاه نقش مهمی در بین سبزیجات مغذی دارد.

کدو تنبل سرشار از منگنز است. این ماده معدنی استخوان ها را تقویت کرده و به بدن در پردازش چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

فلفل زرد

از نظر فنی ، فلفل زرد سبزی نیست. فلفل زرد یک میوه است ، اما معمولاً به عنوان سبزیجات مصرف می شود. این سبزی عمدتا بر پایه آب حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی است.

فلفل دلمه ای منبع عالی مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. اسید فولیک نیز عرضه می شود. فولات ماده ای است که عملکرد گلبول های قرمز خون را پشتیبانی می کند. ویتامین K در فلفل زرد نیز وجود دارد که برای لخته شدن بدن ضروری است.

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است که در عملکرد سیستم ایمنی ، انرژی ، سلامت پوست ، محافظت از بیماری ها و ترمیم زخم نقش دارد.

آنها را برای تهیه غذای خوشمزه با فلفل زرد ترشی کنید. این فلفل ها به همراه سیر ، لیمو و پونه کوهی ، مخلوط با روغن زیتون ، افزودنی خوبی برای پیش غذا ، ساندویچ و پیش غذا هستند.

سبزیجات و سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد

سیب زمینی نه تنها یک غذای مناسب است بلکه برای بدن بسیار مفید است. نکته این است که هنگام خوردن سیب زمینی را با کره ، خامه ترش یا پنیر نپوشانید.

یکی از بهترین نکات در مورد سیب زمینی این است که کالری زیادی بدون کالری دارد. علاوه بر این ، سیب زمینی سرشار از مواد مغذی از جمله نیاسین ، پانتوتنیک اسید ، ویتامین C و B6 ، منگنز و فسفر است.

فسفر برای بدن ضروری است. حفظ ساختار غشای سلولی ضروری است. نه تنها این ، شما می توانید از استخوان ها برای انجام انرژی و کانی سازی استفاده کنید.

روغن ها و چربی های اضافه شده به سیب زمینی را به حداقل برسانید تا بیشترین مزایای تغذیه ای را به دست آورید.
برای این کار می توانید سیب زمینی ها را بجوشانید ، خرد کرده و کمی ادویه اضافه کنید تا سیب زمینی خرد شده از بیرون ترد و نرم شود.

سبزیجات زرد و چغندر طلایی

چغندر طلایی

این سبزیجات ریشه زرد شیرین تر از خویشاوندان ریشه قرمز خود هستند اما بسیار مغذی هستند. چغندر طلایی برای سلامت قلب مفید است و به کلیه ها در دفع سموم ، کاهش کلسترول و فشار خون و حتی درمان خستگی کمک می کند.

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد ، چغندر طلایی نیز حاوی بتاکاروتن است. بتاکاروتن به محض ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A یک ماده مغذی ضروری است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند.

چغندر پخته با ترشی لیمو که کاملاً بو داده و با مواد تازه مخلوط شده است ، شیرینی طبیعی این سبزی را بسیار دلپذیر می کند.

کار

فقط یک فنجان کدو تنبل پخته حاوی بیش از 200 of از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A است. ویتامین A برای بدن انسان مفید است زیرا به تیز شدن بینایی کمک می کند.

همان فنجان کدو تنبل حاوی مقدار زیادی ویتامین C – حدود 11 میلی گرم – است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند. پای کدو تنبل برای سلامتی و جلوگیری از سرماخوردگی به ویژه در فصل پاییز بسیار مفید است.

لوبیا زرد در سبزیجات زرد

لوبیا زرد

این حبوبات حاوی تعدادی مواد شیمیایی گیاهی ضد سرطان از جمله ایزوفلاون است. آنها همچنین حاوی فیتواسترول ها هستند که مانع جذب کلسترول و کاهش سطح کلسترول خون می شوند. حبوبات همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارند.

از طراوت ، ترد و رنگ لوبیا زرد با کمی سرکه در سالاد لوبیا سبز لذت ببرید. رنگ سبز سبزیجات برای سلامتی مفید است ، اما هنگام پخت رنگ های دیگر رنگین کمان سبزیجات را حذف نکنید.

سبزیجات زرد روشن دارای ارزش تغذیه ای و فواید قابل توجهی هستند که علاوه بر طعم خوشمزه ، تعدادی فواید سلامتی نیز دارند.

اولین مرکز مراقبت های بهداشتی با مجوز رسمی وزارت بهداشت و تجربه چندین ساله در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری ، همواره خدمات خود را در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران کودک ارائه کرده و آسایش و امنیت عزیزان را در اولویت اول قرار داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
توجه! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید