رژیم کاهش وزن چگونه با رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی ممکن است به دلیل ترس از چاقی دچار اضافه وزن شوند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را خوب درک کنید ، مطمئناً برای افزایش وزن متعادل تلاش خواهید کرد. روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما می دانید که افزایش وزن می تواند به اندازه کاهش وزن مشکل باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم غذایی مناسب و اصولی کاهش وزن با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم کاهش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیتهای روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. اگر این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد لاغر می شود. یعنی این سازمان از منابع خود برای بقا استفاده می کند. به طور مشابه ، اگر بیش از 1800 کالری در روز مصرف کنید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای دستیابی به رژیم کاهش وزن کافی است؟

این یک مسئله بسیار مهم است. اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری فقط باید یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین ها دارند. بنابراین در حقیقت 500 کالری خرما یا نان چاق کننده تر از 500 گرم مرغ است. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما می توانید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم کاهش وزن

بهترین رژیم چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه نوع رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی تجویز شده برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم غذایی است. ابتدا باید گروه های مختلف غذایی را بشناسید. در اینجا چند غذای مختلف آورده شده است:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات حاوی 4 کالری است.
  • پروتئین ها: هر گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
  • چربی ها: هر گرم چربی حاوی 9 کالری است.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین حاوی 0 کالری است.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین حاوی 0 کالری است.
  • آب: این آب حاوی 0 کالری است.

به طور مشابه ، شما می توانید بر اساس گروه هایی که در طول روز مصرف می کنید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره شد میزان چاقی کربوهیدرات ها بیشتر از همه گروه های غذایی است. بنابراین ، توصیه می شود کربوهیدرات بیشتری برای افزایش وزن مصرف کنید.

رژیم کاهش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین است و به چاقی کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، قسمت های پرچرب را در وعده های غذایی قرار دهید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و برای بدن مفید است.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. علاوه بر این ، باید میوه را در رژیم غذایی برای سلامت بدن و تامین مواد و ویتامین های مختلف قرار دهد. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی حذف کرد. در نهایت ، حتماً روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز من ، هراز ، نظر شما در مورد رژیم لاغری چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید منتظر نظرات و تجربیات خود باشید دوستان عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید