رژیم چاقی در یک هفته لیست غذاهای چاق


رژیم هایی که در یک هفته چاق هستند مجموعه ای از عادات غذایی خاص برای مدت کوتاهی برای افزایش وزن است که معمولاً بر اساس افزایش میزان کالری مصرفی است.

چگونه در یک هفته وزن اضافه کنیم؟

رژیم چاقی در یک هفته  چگونه در یک هفته وزن اضافه کنیم؟

در حالی که اکثر مردم در دنیای امروز به دنبال راه های سریع برای کاهش وزن هستند ، بسیاری به فکر افزایش وزن در کوتاه مدت هستند. خوشبختانه برنامه ها و روش های رژیم غذایی م forثری برای چاقی در این گروه از افراد وجود دارد. نوجوانان و کسانی که اضافه وزن دارند از طرفداران اصلی برنامه چاقی هستند.

بنابراین ، در این مقاله ، رژیم چاقی ، غذاها و روشهای م forثر برای چاقی کوتاه مدت را ظرف یک هفته مرور می کنیم.

مطالعه: رژیم کتوژنیک

افزایش وزن در یک هفته می تواند برای بدن بسیار مشکل باشد و فشار زیادی را بر نقاط مختلف بدن وارد می کند. بنابراین ، این فرایند باید زیر نظر پزشک انجام شود تا آسیب های جانبی در اندام های مختلف بدن رخ ندهد. برای اینکه بتوانید در مدت زمان کوتاهی وزن خود را افزایش دهید ، به چند نکته مهم توجه کنید:

افزایش میزان کالری دریافتی از رژیم غذایی باید با در نظر گرفتن خصوصیات فردی افراد انجام شود. متخصصان تغذیه معتقدند کاهش 20 درصدی کالری به کاهش وزن شما کمک می کند ، اما اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید ، باید 20 درصد کالری بیشتری در طول روز برای افزایش وزن دریافت کنید.

به عنوان مثال ، اگر شما معمولاً 2000 کالری دریافت می کنید ، برای افزایش وزن باید 2400 کالری دریافت کنید.

می توانید از نوشیدنی های پرکالری به عنوان چندین منبع انرژی استفاده کنید. رژیم های کاهش وزن باید مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده را در نظر بگیرند تا رژیم غذایی خود را آماده کنید.

مصرف تدریجی غذا (معمولاً 6 وعده) در طول روز از نکات مهم دیگری است که هنگام افزایش وزن باید به آن توجه کرد. این باعث کاهش فشار بر دیواره معده می شود. رژیم چاقی باید شامل 4 وعده غذایی استاندارد در هفته و دو میان وعده باشد. غذاهای اصلی باید کالری بالایی داشته باشند و مصرف میوه ، آجیل و دانه های گردو در این زمینه انتخاب بهتری است. ر

در کنار رژیم غذایی ، فعالیت های بدنی مانند تمرینات قدرتی برای عضله سازی را نیز فراموش نکنید. بعد از تمرین ، می توانید از شیک های پروتئینی و غذاهای غنی از پروتئین نیز استفاده کنید.

علاوه بر رژیم غذایی ، پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند در کاهش یا افزایش وزن موثر باشد. به عنوان مثال ، در شرایط استرس زا و کم خوابی ، وزن به شدت کاهش می یابد. بنابراین هشت ساعت خواب با کیفیت و همچنین اجتناب از شرایط استرس زا می تواند سهم بسزایی در افزایش وزن داشته باشد.

اطلاعات بیشتر: سیستم سوئدی

برنامه رژیم غذایی چاقی ظرف یک هفته

لیست غذاهای چاق
ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، ماهی تن ، شاه ماهی و آنچوی
• گوشت هایی مانند بوقلمون ، مرغ ، گوشت گاو بدون چربی و گوسفند
• حبوبات شامل نخود فرنگی ، لوبیا سیاه ، عدس ، لوبیا کانولا و ماسه
• تخم مرغ
کره و آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام زمینی ، بادام ، گردو و بادام زمینی
غلات کامل مانند نان سبوس دار ، ماکارونی ، آرد کامل ، برنج قهوه ای و کینوا
میوه ها و سبزیجات پر کالری مانند آووکادو ، نارگیل ، موز ، انبه و میوه های خشک
• محصولات لبنی پرچرب شامل شیر ، ماست و پنیر

نوشیدنی چاق کننده سریع

نوشیدنی چاق کننده سریع

برای برنامه چاقی ، مصرف جوشانده های چاق کننده سریع مانند شیک پروتئین در یک هفته می تواند راهی موثر برای افزایش وزن در مدت زمان کوتاه باشد. تهیه نوشیدنی های چاق کننده خانگی انتخاب بهتری نسبت به نمونه های تجاری آنها است. نسخه های تجاری این جوشانده ها معمولاً حاوی قند بیشتری هستند و فاقد مواد مغذی هستند. اگر نوشیدنی های چاق کننده خانگی تهیه می کنید ، می توانید مواد استفاده شده ، طعم و ارزش غذایی آنها را بهتر کنترل کنید. چند جوشانده چاق کننده:

• اسموتی های مختلف: اسموتی شامل ترکیبی از میوه های مختلف ، عسل ، شیر ، پروتئین های ساده و طعم دار ، آب پنیر و ماست است. شما می توانید از این ترکیبات پرکالری و خوشمزه به دلخواه استفاده کنید.در صورت نیاز به اطلاعات در مورد رژیم غذایی ، روی پیوند کلیک کنید.

شیر موز: موز یکی از مغذی ترین و مفیدترین میوه ها برای افزایش وزن است. این میوه کالری ، پتاسیم و کربوهیدرات بالایی دارد. ترکیب شیر ، موز ، عسل یا دارچین می تواند یک جوشانده بسیار قوی ، خوشمزه و مناسب برای افزایش وزن باشد.

ترکیب شیر و نارگیل و عسل: نارگیل سرشار از کالری و چربی های سالم است. ترکیب این میوه با شیر و عسل می تواند یک جوشانده بسیار مفید و خوشمزه برای افزایش وزن باشد.

آیا رژیم دانمارکی می تواند بر چاقی تأثیر بگذارد؟ برای مشاهده اینجا را کلیک کنید.

رژیم چاقی در یک هفته

برای هر یک از نوشیدنی های ارائه شده می توانید از 470 میلی لیتر (دو فنجان) شیر ساده یا شیر سویا (برای افراد حساس به لاکتوز) استفاده کنید. هر یک از فرمولاسیون فوق به همراه مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی حاوی 400 تا 600 کالری است.

رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

اولین روز
صبحانه: بوریتو سبزیجات منجمد ؛ 1 فنجان توت فرنگی
میان وعده اول: 1 شکلات بادام و عسل
ناهار: 2 سالاد ماهی تن با سبزیجات ، 1 فنجان انبه
بعد از ظهر: 1 سیب بزرگ ، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
شام: سیخ خردل و هویج به شکل یک و نیم گربه برنج قهوه ای

روز دوم:
صبحانه: 1 وعده تمشک ، اسموتی هلو و انبه ، 1 تخم مرغ آب پز سفت
میان وعده اول: 15 هویج کوچک ، 3 قاشق غذاخوری حمص ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم ، 1 نان تست تست شده با کره بدون نمک
بعد از ظهر: ذرت بوداده خانگی ، 1 موز بزرگ ، 8 عدد بادام بدون نمک
شام: 2 وعده استیک فیلادلفیا ، 2 فنجان اسفناج تازه و 1 فنجان هویج رنده شده با نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

رز رز:
صبحانه: 2 وعده گردو با آب انگور ، 1 فنجان شیر
میان وعده: 1 تکه پنیر سوئیسی ، 8 بیسکویت با هفت دانه
ناهار: 1 وعده کدو سرخ شده با گل کلم و سبزیجات ، 1 قرص نان برشته با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 6 اونس ماست یونانی ، 1 فنجان توت فرنگی ، 1 قاشق غذاخوری عسل
شام: 2 وعده نودل مرغ ، جوانه بروکسل و قارچ خامه ای

برای افراد تنبل: رژیم در خانه

رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

4 روز:
صبحانه: 2 وعده گردو با آب انگور ، 1 فنجان شیر
میان وعده: 15 هویج کوچک ، 1/4 فنجان ماسه ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم ، 1 نان تست تست شده با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 4 بیسکویت گراهام ، 1 عدد سیب متوسط
شام: 1 وعده مرغ سرخ شده ، 1 وعده سالاد سیب زمینی یونانی ، 1 وعده لوبیا سبز با سیر

5 روز:
صبحانه: 1 وعده تمشک ، اسموتی هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز سخت
میان وعده: دو شکلات پرانرژی ، عسل و بادام
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم و سبزیجات ، 1 قرص نان برشته با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 2 شکلات ، بادام و عسل
شام: 2 وعده سالاد سبز مرغ ، 1 نان هفت دانه برشته شده

6 روز:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز سخت ، 2 عدد پرتقال متوسط
میان وعده: 1 عدد سیب متوسط ​​، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
ناهار: 2 وعده لوبیا سفید در یک بسته و آووکادوی خامه ای ، 1 فنجان توت فرنگی
بعد از ظهر: 4 عدد بیسکویت گراهام
شام: 2 وعده چیپس چیپس تورتیلا با سالاد لوبیا سیاه

روز هفتم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز سخت ، 1 عدد موز متوسط
میان وعده: 6 اونس ماست یونانی ، نصف فنجان زغال اخته ، 1 قاشق غذاخوری عسل
ناهار: 2 وعده بسته لوبیا سفید و آووکادوی خامه ای
بعد از ظهر: 1 شکلات با بادام و عسل
شام: 1 وعده ماهی قزل آلا شکم پر با اسفناج خامه ای ، 2 وعده لوبیا سبز با سیر ، 3/4 فنجان برنج قهوه ای به شکل گربه

چاقی پاها در یک هفته

چاقی پاها در یک هفته

با رژیم غذایی می توانید وزن خود را افزایش دهید. در این بخش ، غذاهایی را که می توانند در این زمینه کمک کنند بررسی می کنیم. برخی از غذاهایی که برای پا مفید هستند عبارتند از:
پروتئین ها: مانند سینه مرغ ، تیلاپیا ، استیک و فیله
محصولات لبنی کم چرب مانند شیر ، ماست و پنیر
• غلات و نان های سبوس دار
میوه های پرانرژی و اکسید کننده مانند انگور ، توت ، هندوانه و موز
• سبزیجات نشاسته ای شامل سیب زمینی و سبزیجات معمولی مانند قارچ ، کدو سبز و خیار
آجیل و دانه های مغذی مانند آجیل
دانه های کتان و دانه های چیا
• بابا
روغن آووکادو و روغن زیتون

در طول رژیم چاقی به مدت یک هفته از الکل ، فست فود و غذاهای سرخ شده و همچنین قندهای مصنوعی خودداری کنید. مصرف این غذاها می تواند به سیستم گوارش آسیب برساند و روند عضله سازی را مختل کند. همچنین بهتر است از گل کلم و کلم بروکلی اجتناب کنید. زیرا این مواد غنی از فیبر هستند و می توانند روند افزایش وزن را تغییر دهند.

چاقی با داروهای گیاهی

چاقی با داروهای گیاهی

برای رژیم چاق در یک هفته ، برخی از داروهای گیاهی می توانند کمک زیادی به افزایش وزن بکنند ، به ویژه در مدت زمان کوتاهی. برخی از گیاهان دارویی برای چاقی عبارتند از:
• بابونه: بابونه گیاهی اشتها آور است. مصرف روزانه این ماده اشتهای شما را بهبود می بخشد و به طور طبیعی وزن اضافه می کنید.

روز شکرگزاری: ریشه های روز شکرگزاری برای درمان افراد مبتلا به کاهش وزن ناخواسته و بی اشتهایی مورد استفاده قرار گرفته است. این گل به بدن کمک می کند غذا را به درستی جذب کند. این به نوبه خود اشتها و جریان صفرا را افزایش می دهد. گل شکرگزاری گیاهی بسیار تلخ و معمولاً گیاهان تلخی است که به شما کمک می کند بهتر غذا بخورید.

زنجبیل: در طب سنتی از زنجبیل برای درمان بیماری های روده استفاده می شود. زنجبیل بهترین داروی گیاهی برای درمان شکم ، تهوع و سوء هاضمه است. این گیاه اشتهای بد را درمان می کند و به شما کمک می کند از وعده غذایی خود بهتر لذت ببرید.

خلاصه مقاله

نوجوانان ، افراد دارای اضافه وزن و بازیگرانی که نیاز به افزایش وزن در مدت زمان کوتاهی دارند ، علاقه زیادی به رژیم چاقی در یک هفته دارند. برنامه هفتگی چاقی باید توسط متخصص تغذیه یا پزشک بر اساس ویژگی های بدنی فرد ، وزن مورد نظر ، میزان متابولیسم و ​​فعالیت های روزانه تنظیم شود.

عدم رعایت اصولی این برنامه به مدت یک هفته می تواند باعث آسیب شدید به دستگاه گوارش ، به ویژه دیواره معده شود. یک برنامه هفتگی غیر اصولی چاقی همچنین می تواند منجر به عوارض طولانی مدت دیگری مانند فشار خون بالا در صورت فشار زیاد بر بدن شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید