رژیم ورزشکاران رژیم غذایی مناسب ورزشکاران


رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم غذایی ورزشکاران

رعایت رژیم غذایی در حین تمرین بسیار مهم است. تغذیه ناسالم نیز می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که از برنامه تمرینی برای رژیم گرفتن استفاده می کنند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و ما باید این انرژی را با مصرف غذا جبران کنیم و حتی متابولیسم مناسب را از طریق رژیم غذایی تضمین کنیم.

رژیم غذایی ورزشکاران

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی افزایش می یابد ، بنابراین توجه به رژیم غذایی ورزشکاران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تمرینات را به صورت حرفه ای دنبال کرده اید ، ورزش بدنی روزانه یکی از اولویت های زندگی شما است و برای تحقق آن قطعاً به رژیم غذایی مناسب ورزشکار نیاز دارید. از سوی دیگر ، در دهه گذشته ، استفاده از مکمل های ورزشی مورد توجه باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها قرار گرفته است. با این حال ، با هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر جعل و کیفیت پایین وجود دارد ، در حالی که مصرف مکمل های ورزشی می تواند عواقب جبران ناپذیری در بلند مدت داشته باشد.

اساساً ، به خاطر داشته باشید که مصرف باکیفیت ترین مکمل های ورزشی فقط سه تا چهار ماه قبل از تمرینات با فشار بالا طول می کشد و نیازی به مصرف مداوم ندارد و استفاده مداوم از این مکمل ها توصیه نمی شود. به بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید در رژیم غذایی ورزشکاران تحت نظارت پزشک گنجانده شود.

در صفحه وزن من ، با اطلاع متخصصان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان باشگاه پیشکسوتان و اساتید تربیت بدنی ، شما را به روزترین رژیم غذایی برای ورزشکاران را معرفی می کنیم که برای ورزشکاران برای دستیابی به انتظارات مناسب است. توده عضلانی با ما بمان.

کارشناسان بسیاری از محافل پزشکی ورزشی در سراسر جهان توصیه می کنند که رژیم غذایی ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطحی از تمرین ، از جمله در حضور یا عدم حضور در مسابقات آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای ، برآورده سازد. عدم اطلاع صحیح از رژیم غذایی ورزشکاران در حین مسابقه یا ورزش می تواند علاوه بر هزینه ، خطرات متعددی برای سلامتی به همراه داشته باشد. بنابراین ، برای رژیم غذایی ورزشی و همچنین رژیم چاقی یا افزایش وزن ، باید به یک مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی در رژیم غذایی ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید قرار دارند ، متابولیسم بالایی دارند و بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی بدن خود را در طول فعالیت بدنی و تعریق از دست می دهند. بنابراین ، جایگزینی مواد مغذی از دست رفته تنها در صورتی امکان پذیر است که از رژیم غذایی مناسب ورزشکاران بر اساس اصول تغذیه مناسب برای این افراد پیروی کنیم. رژیم غذایی ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و تمام رژیم های غذایی در هرم تغذیه باشد. اما بسته به اینکه در چه مرحله ای از عضله سازی هستید ، میزان مصرف هر ماده باید بر اساس رژیم غذایی ورزشکار تنظیم شود.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این امکان را می دهد که رژیم غذایی خود را با رژیم خانواده هماهنگ کنند تا علاوه بر ورزش سالم ، خود را با رژیم خانواده نیز تطبیق دهند.
رژیم ورزشکاران با رژیم افراد معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یک اصل در طراحی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که میزان پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش دهد ، بنابراین برای یک فرد عادی ، حدود 8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است ، اما در تمرین ، میزان پروتئین در رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی یک ورزشکار بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم های ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای جلوگیری از تامین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از سوی دیگر ، افزودن مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای عضله سازی باید در رژیم غذایی گنجانده شود. بنابراین ، به ورزشکاران توصیه می شود که یک مشاور تغذیه مناسب داشته باشند و رژیم غذایی ورزشکاران را به صورت هفتگی یا ماهانه با توجه به وضعیت جسمانی ، کنترل مداوم وزن و نظارت منظم به روز کنند.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

با دریافت آنلاین رژیم غذایی ورزشکاران با پشتیبانی چندین سال تجربه متخصصان تغذیه و پزشکان و همچنین توصیه های دو طرفه از “وزن من” ، می توانید از ورزشکاران با بهترین روش های ورزشی ورزشی و سبک تغذیه سالم لذت ببرید. مرکز خدمات پزشکی
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

به طور کلی ، هنگام طراحی یک برنامه آموزشی ، توجه به نوع آموزش ، مدت زمان و تعداد تمرینات انجام شده در طول هفته بسیار مهم است. برای تأمین میزان علمی و دقیق انرژی مورد نیاز آنها در طول تمرینات ورزشی و مسابقات.

بسیاری هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی باعث تقویت بدن و ورزش می شود ، در حالی که بسیاری از قهرمانان تناسب اندام و زمین های ورزشی علاوه بر فعالیت های ورزشی ، از رژیم غذایی مناسب و اصولی ورزشکاران نیز استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” با استفاده از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی ، رژیم غذایی ورزشکاران را به صورت کاربردی ، ساده و البته 100٪ کاربردی با رژیم غذایی ورزشی استاندارد جوامع ورزشی در اختیار مشتریان معتبر قرار می دهد. به داخلی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ پخته شده برای شام یا ناهار کمک زیادی به ورود پروتئین به بدن ورزشکار می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و انرژی مورد نیاز ورزشکار را برای ورزش تامین می کنند.
کربوهیدرات های دیررس: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان بخورید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از تمرین از شکر ساده استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت استفاده کنید
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات از مغز ، بریس و آب استفاده نکنید
از غذاهای پخته ، کبابی و بخارپز استفاده کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
از مکمل های غذایی بدون مشورت با متخصصان و مشاوران متخصص در مورد رژیم غذایی ورزشکاران استفاده نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): از میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی استفاده کنید و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را تامین کنید ، سطح قند خون را افزایش داده و انرژی را در بدن ورزشکاران بازیابی کنید.

آنچه در رژیم غذایی ورزشکاران نباید خورد

محرک های سیستم عصبی مرکزی: از غذاهای حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها که باعث ورزش شدید ورزشکار به دلیل احساس خستگی می شود ، خودداری کنید.
مسکن های مخدر: برخی از داروهایی که درد را پنهان می کنند ، مانند هروئین ، مورفین و تخریب به دلیل اثرات مخرب آن ، اکیدا ممنوع است.

رژیم غذایی ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن عضلات و همچنین تامین آب کافی ، آماده کند. با توجه به رژیم ورزشکاران ، باید از غذاهای چرب و سرشار از پروتئین در روز مسابقه به دلیل کندی هضم غذا اجتناب کرد ، زیرا این امر بر عملکرد ورزشی ورزشکاران تأثیر منفی خواهد گذاشت.

رژیم غذایی ورزشکاران توصیه می کند غذاهای پر کربوهیدرات سریعتر هضم شده و به جای غذاهای چرب و پر پروتئین جذب شوند. اطمینان حاصل کنید که ورزشکار 3-4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی حدود 150-300 گرم کربوهیدرات مصرف می کند.

به عنوان مثال ، در روز مسابقه ، ورزشکاران می توانند ماکارونی و نان را مطابق رژیم غذایی خود ، نان با عسل مربا از کره ، یا یک کاسه غلات با شیر بخورند. اما برای برخی از تمرینات سنگین مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، زمانی که بدن ورزشکار از تخلیه ذخایر گلیکوژن بسیار خسته شده است ، رژیم غذایی ورزشکار باید دارای کربوهیدرات 70٪ (حدود 612 گرم کربوهیدرات) برای بازسازی گلیکوژن باشد. به بنابراین می توانید از فرنی ، تخم مرغ عسلی ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقه و تمرینات غذایی (برای مسابقات هفتگی مناسب است) غذاهای پر کربوهیدرات بخورید
رژیم غذایی 6 روزه ورزشکار: رژیم ورزشکار دارای کربوهیدرات بالا و سه روز اول ورزش آسان است و 3 روز گذشته علاوه بر تمرینات سخت ، غذاهای کم کربوهیدرات را نیز در رژیم ورزشکار قرار می دهد. مناسب برای مسابقات قهرمانی ملی و بین المللی)

وسایل ارتباطی خانم بهار هندی

شماره تماس مستقیم: ۰۹۰۳۱۳۱۳۱۱۹

عنوان : بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشکان بهار ، پلاک 340 ، طبقه دوم ، واحد ۱۲۲

دیدگاهتان را بنویسید