رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر رژیم غذایی


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یک روش است کاهش وزن در مورد کاهش وزن فواید سلامتی بیشتر باش. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، a خوراک مختصر، صبحانه وسواس چاشنی با غذا در سراسر جهان محبوب است.

ماست سلامت اسکلتی بدن و دستگاه گوارش مفید است و برخی ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی رژیم هایی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند منجر به کاهش وزن می شوند.

تعجب آور است که بدانید این نوع رژیم ها هنوز در حال بررسی هستند. در ادامه این متن ، هر آنچه که در مورد رژیم غذایی ما و تأثیر آن بر کاهش وزن مورد نیاز است را توضیح خواهیم داد.

ارزش غذایی ماست در رژیم غذایی

ارزش غذایی (در 100 گرم) ماست کم چرب ماست پر چرب
کالری 63 کالری 61 کالری دارد
چاق 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منو بر اساس مصرف ماست تنظیم می شود. نظریه های مختلف از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کنند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که ما در رژیم غذایی ماست به آن اشاره می کنیم ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر لیوان 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی کامل است برای سلامت استخوان ضروری است تأثیر بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات نشان می دهد که میزان بالای کلسیم در خون باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. آزمایشات روی حیوانات نشان می دهد کاهش توده چربی بدن و کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ایجاد می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به افزایش وزن کمتر در افراد در سنین مختلف با وزن متعادل بدن شد. در این مطالعه ، افرادی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، 1 کیلوگرم کمتر از سایرین وزن اضافه کردند.

در رژیم غذایی ما ، زنان یائسه هنگام دریافت کلسیم ، کاهش وزن و کاهش چربی در کودکان از دیابت نوع 2 رنج می برند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین رژیم غذایی ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین در کاهش وزن و کاهش وزن تأثیر عمده ای دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

مصرف بیشتر پروتئین سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها را افزایش می دهد. همچنین سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

متابولیسم خود را افزایش دهید

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه ، شما باید پروتئین بیشتری دریافت کنید متابولیسم اشانجامد. رژیم غذایی با پروتئین بالا ، مانند ماست ، متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس شکم پر و پر

شاید یکی از دلایل رژیم ماست این است که حاوی پروتئین است. چون پروتئین احساس شکم پر و پر او همچنین رانندگی خواهد کرد. در نتیجه از پرخوری و گرسنگی ناشی از گرسنگی جلوگیری می کند.

در حفظ ماهیچه ها در هنگام کاهش وزن مثر است

در رژیم کم کالری و کم چربی ، مصرف زیاد پروتئین و کاهش چربی به همراه هم به حفظ بافت ماهیچه ای کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم تمرینات با وزنه انجام دهید.

رژیم غذایی ما

یک وعده 245 گرم ماست معمولی حاوی 8 گرم پروتئین و ماست یونانی 22 گرم پروتئین است. با این حال ، محصولات لبنی نه تنها حاوی پروتئین هستند و منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوعی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک است که باید در بدن به عنوان یک باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد پروبیوتیک ها و تأثیر آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه در مورد پروبیوتیک های غنی از باکتری لاکتوباسیلوس در ماست در کاهش وزن و کاهش چربی شکمی مثر است.

یک مطالعه 43 روزه نشان داد که 28 بزرگسال دارای اضافه وزن روزانه 100 گرم ماست کامل با ماست کم چرب نسبت به ماست پروبیوتیک مصرف می کردند. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری در اختیار بدن قرار می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن موثر است؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست مصرف می کنند ، بیشتر از دیگران مصرف می کنند اضافه وزن و چاقی کمتر دارند.

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان از اثرات ماست در هنگام کاهش وزن برای سلامتی چشم پوشی کرد. در عین حال روند کاهش وزن اما نباید از آن به عنوان غذای تک رژیمی در رژیم غذایی استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید فراوان ماست ، باید از رژیم غذایی به جای غذاهای مضر در رژیم کاهش وزن استفاده کرد تا از پرخوری و پرخوری جلوگیری شود. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

انواع خاصی از ماست ها با مارک های مختلف ممکن است حاوی قند ، چربی اشباع و چربی های مضر باشند. این موارد می تواند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهد.

بنابراین ، بهتر است ماست را در حد متعادل در رژیم غذایی خود قرار دهید. قبل از خرید ، حتماً به برچسب روی بسته توجه کنید تا از میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول آن مطلع شوید. ترجیحاً ، یکی را انتخاب کنید که حاوی حداقل یا صفر مواد باشد.

آخرین نکات

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند یک روند کاهش وزن باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از ماست در رژیم غذایی خود استفاده کنید. از ماست برای تهیه اسموتی لاغری و رژیم غذایی به عنوان یک میان وعده عالی استفاده کنید تا از مصرف غذاهای مضر در حین دریافت مواد مغذی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید