رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن چیست؟ | رژیم میوه خواری


در زمانی که بازار انواع رژیم ها داغ است ، برخی به رژیم غذایی به نام رژیم میوه روی می آورند. رژیم میوه خواری برای کاهش وزن یکی از رژیم هایی است که نام خوب و گمراه کننده ای دارد و در ابتدا تصور یک رژیم غذایی سالم ، مفید و م givesثر را ایجاد می کند! اما این نام فریبنده تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

همه چیز در مورد رژیم میوه خواری برای کاهش وزن

همه چیز از برنامه رژیم میوه گرفته تا کاهش وزن

این رژیم علاوه بر مزایای کاهش وزن ، معایبی نیز دارد. این رژیم غذایی که بخشی از رژیم گیاهخواری است ، بیش از هر ماده مغذی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها منجر به دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد رژیم میوه خواری برای کاهش وزن شده است. برخی از افراد بر خطرات ناشی از کمبود مواد مغذی زیاد در این رژیم تاکید می کنند و برخی نیز معتقدند رژیم غذایی که میوه مصرف می کند برای کاهش وزن و ورزش بسیار مناسب است.

از این رژیم با دوره های مختلف استفاده می شود و هرکس با توجه به شرایط و اهداف خود دوره رژیم غذایی مورد نظر را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این رژیم با ما همراه باشید

برای رژیم لاغری کلیک کنید

رژیم غذایی مطلق میوه خوردن برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، اکثر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه است که حاوی 50-75 of از کالری روزانه است. اینها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

البته مصرف کنندگان میوه هستند که تا 90 درصد کالری خود را از میوه ها و فقط 10 درصد از غذاهای دیگر دریافت می کنند و همچنین مانع لاغری معده و پهلو می شوند.

برای کاهش وزن در رژیم میوه خواری میوه بخورید

در رژیم غذایی میوه خواری ، هیچ محدودیتی برای مصرف میوه و سبزیجات برای کاهش وزن وجود ندارد و اگر گرسنه هستید می توانید هر زمان که بخواهید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید ، اما مصرف آن معمولاً به سه وعده غذایی اصلی تقسیم می شود. چند تنقلات

این رژیم بیش از یک روش م toثر برای کاهش وزن است ، از آن به عنوان رژیم پاک کننده بدن برای حذف سموم از بدن استفاده می شود و می تواند در کاهش وزن مثر باشد.

در این رژیم غذایی ممنوع است

به طور کلی ، هفت نوع میوه در رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن پیشنهاد می شود که عبارتند از: میوه های اسیدی مانند مرکبات ، زغال اخته و آلو ، میوه های کمتر اسیدی مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر ، میوه های شیرین مانند موز و خرما و انگور و خربزه ، میوه های روغنی مانند آووکادو ، نارگیل و زیتون ، سبزیجاتی مانند فلفل ، خیار و کدو ، آجیل مانند فندق ، بادام ، پسته و گردو ، دانه هایی مانند آفتابگردان ، کدو تنبل و کدو تنبل.
رژیم غذایی همچنین انواع غذاها را ممنوع کرده و نباید مصرف شود ، از جمله پروتئین حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) و غلات (مانند غلات جوانه زده). شما نیاز به رژیم دارید ، روی دکمه کلیک کنید.

برنامه های مختلف مصرف میوه

انواع رژیم میوه خواری

رژیم های میوه خواری کاهش وزن را می توان به رژیم های کاهش وزن خانگی ، علاوه بر تعدادی از انواع دیگر بر اساس نیاز به کاهش وزن تقسیم کرد. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی 15 روزه و برخی دیگر 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن متفاوت است.

برنامه 3 روزه مصرف میوه

اگر به رژیم کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم میوه خواری برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی افراد می گویند برای کاهش سریع وزن باید به جای صبحانه میوه بخورید.

این نوع رژیم مصرف میوه برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه 3 روزه این رژیم به شرح زیر است
صبح اول: آب لیمو تازه با آب گرم. کلیه ها را تمیز می کند ، یبوست را بهبود می بخشد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف رژیم گرفتن نه تنها کاهش وزن ، بلکه بهبود سیستم گوارش است ، می توانید دانه های ملین مانند برگ مارچوبه و مارچوبه را در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: از دو سیب ، دو انجیر و دو خرما استفاده کنید و از خوردن موز خودداری کنید.

در روز دوم سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای پخته را میل کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم ، هندوانه ، خربزه ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. می توانید حداکثر تا 5 عدد خرما استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که در طول این سه روز ، وقتی احساس گرسنگی می کنید ، می توانید میوه تهیه کنید. حتما 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین می توانید از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه بدون افزودنی استفاده کنید.

طعم اسموتی ها بسیار متنوع است و شما همیشه می توانید با ترکیب میوه های مختلف و افزودن تنوع به رژیم غذایی خود طعم جدیدی ایجاد کنید. علاوه بر این ، ترکیب میوه ها انرژی زیادی دارد و می توانید از اسموتی به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

رژیم 15 روزه میوه خواری

اگر می خواهید دوره خاصی را برای استفاده از این رژیم انتخاب کنید ، 15 روز زمان مناسبی است. می توانید به مدت 15 روز از این رژیم استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. یک دوره 15 روزه برای تنظیم خواب ، استراحت ، بدن و پاکسازی پوست و همچنین کاهش وزن متناسب کافی است.

رژیم غذایی خام 40 روزه

40 روز رژیم خام

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز به کار خود ادامه دهید ، اگر 40 روز این رژیم را ادامه دهید به یک عادت تبدیل می شود عادات غذایی سالم در این رژیم مانند مصرف آب و مقدار زیادی میوه در شما نهادینه می شود.

همچنین اگر این رژیم را به مدت 40 روز ادامه دهید ، میزان کاهش وزن به مراتب بیشتر از دوره 15 روزه خواهد بود ، اما به خاطر داشته باشید که ادامه این رژیم در دراز مدت باید تحت نظر پزشک باشد. ممکن است عواقبی داشته باشد. این مورد آزار و اذیت است

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی میوه خوار برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاه و محدود انجام دهید. در روزهای اول ، این رژیم بدن را تمیز می کند ، بسیار سبک می کند و احساس طراوت ایجاد می کند.

بهترین شکل 3-7 روز است و طولانی شدن این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

مزایای رژیم میوه خواری

میوه ها منابع غنی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش بسزایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خودایمنی دارند.میوه هایی که حاوی مقدار زیادی آب هستند می توانند به هیدراته شدن بدن کمک کنند.

میوه ها سرشار از قند هستند و کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تامین می کنند. فیبر موجود در میوه ها به کاهش سطح کلسترول خون ، رفع یبوست و بهبود عملکرد روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، تأثیر مفیدی بر سلامت دندان ها و لثه ها دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه ها می تواند فشار خون شما را ثابت نگه دارد و از نوسانات جلوگیری کند.همانطور که خوانده اید رژیم غذایی فواید زیادی دارد ، اما نباید از معایب آن غافل شوید. در ادامه مقاله به مضرات این رژیم اشاره می کنیم.

مضرات رژیم غذایی که میوه مصرف می کند

مضرات رژیم غذایی که میوه مصرف می کند

این رژیم گرچه بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنها را در بر می گیرد ، اما به دلیل محدودیت مصرف ، خطر سوءتغذیه بالایی دارد زیرا اکثر مواد مغذی مورد نیاز بدن محدود یا حتی ممنوع است و بدن از کمبودهای زیادی رنج می برد.

تحقیقات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی در بدن ایجاد کند و حتی تاثیر رژیم میوه خواری را در کاهش وزن کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم غذایی کمبود ویتامین D ، کلسیم و B12 دارد و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا گوشت لبنیات و ماهی را ممنوع می کند.

از سوی دیگر ، ترک گوشت قرمز باعث کم خونی فقر آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، اما منابع گیاهی آهن به سختی جذب می شود ، در حالی که آهن موجود در گوشت قرمز و سایر غذاهای با منشاء حیوانی به راحتی توسط بدن انسان جذب می شود.

نکته مهم دیگر که مصرف میوه بدن را تأمین نمی کند ، پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ، بافت ها و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین های موجود در میوه ها بسیار محدود است و به هیچ وجه نیاز پروتئین بدن را برآورده نمی کند.

علاوه بر این ، استفاده از این رژیم غذایی ممکن است در ابتدا منجر به کاهش سریع وزن شود ، اما به تدریج ، به ویژه با قطع رژیم ، افزایش وزن ایجاد می شود ، زیرا بسیاری از میوه ها دارای قند زیاد هستند و استفاده بیش از حد از آنها می تواند باعث چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی به هیچ وجه برای بیماران دیابتی مناسب نیست و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این قند بالا همچنین می تواند برای دندان ها مضر باشد و باعث پوسیدگی دندان شود.

نتایج رژیم غذایی میوه خوار

نتایج رژیم غذایی میوه خوار

اگرچه مصرف میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی استفاده از انواع رژیم ها و الگوهای غذایی که مختص یک نوع غذا است ، قطعاً مضر است.

زیرا هیچ یک از مواد مغذی منابع مورد نیاز بدن را ندارند و کمبود آنها باعث ایجاد مشکلات و اختلال در عملکرد سیستم بدن می شود.

بدن ما به انواع مختلف مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی مطمئناً بدون عواقب نیست. اگر به این رژیم پایبند هستید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام وظایف حیاتی خود باشد.

البته اگر شما به جای تنقلات فقط میوه بخورید ، این رژیم می تواند مفید باشد و مضرات ذکر شده در بالا را ندارد ، اما فقط فواید و عادات غذایی مثبت این رژیم شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم که در حالی که این رژیم بسیار دوست داشتنی و به طور بالقوه فریبنده است ، می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا رژیم مصرف میوه محدود به مصرف منبع میوه و مصرف منابع بسیار کمی است. البته ناگفته نماند که این رژیم دارای مزایایی است که در بالا ذکر شد. ما انواع این رژیم را نیز لیست کرده و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا می توانید بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید