رژیم غذایی رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع ، این به معنی مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افرادی که رژیم غذایی را برنامه ریزی می کنند می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا سریع وزن خود را افزایش دهند ، در حالی که برخی دیگر فقط می خواهند رژیم غذایی مناسب را برای حفظ سلامت جسم و روح خود رعایت کنند.

علیرغم اینکه این روزها افراد زیادی سعی در کاهش وزن دارند ، اما می بینیم که برخی از افراد نیز به دلیل کاهش وزن به دنبال راهی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله ، ما می خواهیم یک رژیم غذایی مناسب را برای رسیدن به این هدف و بدن ایده آل خود به شما نشان دهیم.

رژیم غذایی

البته افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری خواهند داشت و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. تفاوت بین قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما چه نوع رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

افراد می توانند اهداف رژیم غذایی خود را دنبال کنند بهترین توصیه تغذیه ای مراجعه کنید و رژیم غذایی مناسب تهیه کنید.

رژیم غذایی برای کاهش وزن

رژیم کاهش وزن سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم می سازد یک ضمانت است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر نکات مربوط به دوره رژیم را رعایت کند و از دوره تثبیت وزن فراتر رود ، احتمال بازگشت بسیار کمی به وزن قبلی خود دارد.

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی شکمی و جانبی او توصیه می کند که با فرد مورد نظر تمرین کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده بخورید.
  3. از غذاهای چرب در رژیم غذایی خود استفاده نکنید.
  4. طبق بهترین رژیم غذایی ، هیچ غذایی نباید قطع شود مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه ، به دلیل مشغله روزافزون زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند از سایت بازدید کنند. بهترین متخصص تغذیه بخش را ببینید رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک خود ارسال کنید.

پس از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک رژیم غذایی مناسب را برای شما آماده کرده و برای شما ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و دیگران نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که ارائه می دهید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • سیستم با منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم غذایی انعطاف پذیر

چگونه با رژیم غذایی چاق وزن خود را افزایش دهیم

مطالعات نشان داده است که زنان از 1600 تا 2400 ، مردان از 2000 تا 3000 به کالری نیاز دارند. در حال حاضر کسانی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری مصرف کنند. بنابراین ، با مشورت با یک متخصص تغذیه ، افراد همچنین می توانند رژیم چاقی کم هزینه و راحت را در رژیم غذایی خود قرار دهند و تناسب اندام و افزایش وزن خود را ارتقا دهند.

رژیم غذایی موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی حاوی کالری و پروتئین های متفاوتی است ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این ماده برای سلامتی انسان خطری ایجاد می کند.

پنیر دارای کالری و کلسیم زیادی است و مصرف صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان ، یکی از بهترین غذاها برای کاهش سریع وزن است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از دانه های میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانولا معادل 450 کالری است و وقتی با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. بنابراین استفاده از این غذا در میان وعده ها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است و موز متوسط ​​آن حدود 100 کالری دارد.

این ماده حاوی پروتئین های سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از م foodsثرترین مواد غذایی برای افزایش وزن است و بسیار آسان است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری ، آنتی اکسیدان و قند است که در افزایش وزن بسیار موثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی باید کاهش یابد. در روز کمتر غذا بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید ، سپس به میزان کالری دریافتی خود توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از غذاها و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. غذاهای شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب حاوی کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید است ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به حفظ سیری کمک می کند تا به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک شوید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، نه تنها بیشتر سیر می شوید ، بلکه تمایل بیشتری به خوردن نیز دارید. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، محصولات لبنی کم چرب و گوشت از جمله غذاهای سالمی هستند که ما به شدت به آنها توصیه می کنیم.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که با کره و پنیر بپزند. بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. به یاد داشته باشید ، گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین ، سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم ، به معنای حذف غذا و رعایت رژیم های سخت نیست. با انتخاب عاقلانه غذاها ، از جمله احتیاط در اندازه وعده های غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، مصرف غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی ، می توان سالم ماند.

رژیم غذایی متعادل این شامل همه گروه های غذایی اصلی با مقدار مناسب وعده های غذایی است و مواد مغذی ایده آل را برای بدن تأمین می کند.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما اگر از یک رژیم غذایی جامع که شامل همه گروه های غذایی می شود پیروی کنید و مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی های اشباع و شکر کمتری داشته باشید ، یک سبک زندگی سالم را دنبال می کنید.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز شما بستگی به سن ، فعالیت بدنی و وزن شما دارد ، از جمله غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی سالم است و تنظیم وعده های غذایی به شما کمک می کند از یک وعده غذایی سالم لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم کند. غذاهای گیاهی همچنین گرسنگی غنی از فیبر را از بین می برند و اشتهای قوی را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد سبوس دار ، آرد سبوس دار و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود می کند

در حالی که چاق است برنامه غذایی سالم این ضروری است ؛ باید از انواع خاصی از چربی ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس نباید به هر دلیلی مصرف شوند. گردو ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود می کند

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا استفاده می شود و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در وعده های غذایی محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید