رژیم سوئد عوارض جانبی رژیم سوئدی


ساکنان کشورهای شمال اروپا ، و همچنین ساکنان سوئد ، نروژ و دانمارک ، در سراسر جهان به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود شناخته می شوند. ساکنان این مناطق به طور کلی رژیم غذایی اسکاندیناوی را دنبال می کنند که بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال ، این برنامه رژیم غذایی سوئدی توانسته توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کند و با تبدیل شدن به یک روند در کوتاه مدت ، می تواند به بسیاری از افراد کمک کند تا وزن خود را کاهش داده و به بدن ایده آل خود برسند.

رژیم سوئد چه رژیمی است؟

رژیم سوئد چه رژیمی است؟

این رژیم غذایی یک رژیم کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و می تواند تنها در دو هفته وزن شما را بین سه تا ده پوند کاهش دهد. این رژیم محدودیت های قابل توجهی دارد و اعتقاد بر این است که می تواند متابولیسم بدن را به سرعت افزایش دهد. بنابراین ، این برنامه رژیم غذایی تضمین می کند که وزن از دست رفته تنها پس از دو سال به بدن باز نمی گردد.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که پس از اتمام رژیم و بعد از هفته دوم رژیم را به طور کامل قطع کنید و در صورت تمایل آن را سه ماه بعد تکرار کنید. رعایت این رژیم به طور منظم توسط متخصصان تغذیه توصیه نمی شود.

مطالعه: رژیم سلیاک چیست؟

قوانین رژیم:
از خوردن چای ، قهوه و نوشابه (نوشابه های شیرین) خودداری کنید.
2 لیتر آب در روز بنوشید.
• رژیم خود را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم خود را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید محل ناهار و شام را در یک روز تغییر دهید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجات روی زمین: کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، آووکادو و غیره.
• لبنیات طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیرهای پرچرب و …
• گردو خشک: مانند گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، گردو ، بادام زمینی (محدود) و غیره.

رژیم غذایی بخش مهمی از کاهش وزن است ، اینجا را کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و شکر!)
• روغن های گیاهی
• برخی از غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
کدام غذاها در رژیم غذایی مجاز نیستند؟
• نوشابه ، آب میوه های شیرین و دلچسب

شیر بدون چربی و طبیعی است زیرا می تواند حاوی مقادیر زیادی لاکتوز باشد.
• روغن های تصفیه شده و مارگارین
دسرها: کیک ، آب نبات ، شکلات ، بستنی ، گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی ، چیپس ، فرنی ، لوبیا و عدس. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیکی

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی:
رژیم غذایی سوئدی مانند رژیم مدیترانه ای ، مواد مغذی زیادی را برای بدن انسان تأمین می کند. به عنوان مثال ، در طول رژیم غذایی ، غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات می توانند بسیاری از مواد مغذی را بدون کالری تأمین کنند. مصرف انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی نیز می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی اضافه کند.

رژیم سوئدی شامل همه گروه های اصلی غذایی است. علاوه بر این ، آنها از غذاهای فرآوری شده استفاده نمی کنند و این به خودی خود به سلامت بدن کمک زیادی می کند.

سلامت عمومی بدن

سلامت عمومی بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داد که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه زیادی از بیماران را در مدت زمان طولانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم لاغری هم اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی تأثیر بسیار مضرتری بر محیط زیست دارد و می تواند کمک زیادی به حفظ طبیعت و کره زمین کند.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف غذاهای تولید شده با روشهای پایدار تأکید می کند) بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. کسانی که این رژیم را انتخاب می کنند معمولاً به مصرف غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های غذایی زیادی در این رژیم وجود ندارد.

پیشنهادات زیبا: رژیم غذایی سواحل جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

هزینه بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک ، می توانند گران باشند. غذاهای دریایی عنصر اساسی این رژیم غذایی است و ورود به شهرها و کشورهای دور از دریا می تواند دشوار و پرهزینه باشد. دسترسی به مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

زمان بر
یافتن و تهیه غذا در رژیم غذایی سوئدی می تواند با هزینه بالایی زمان بر باشد. از آنجا که برنامه سوئدی استفاده از غذاهای فرآوری شده را توصیه نمی کند ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، کارشناسان تغذیه و برنامه ریزان رژیم غذایی معتقدند که غذاهای رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

رژیم سوئد چطور؟

مدت کوتاهی پس از معرفی ، به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه دوست دارند این رژیم را ببینند و از آن پیروی کنند. با نگاهی به نظرات افرادی که رژیم را رعایت می کنند ، می توان دریافت که ادعای این رژیم برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه درست است و هر پیروی از رژیم چنین کاهش وزن را تجربه کرده است.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که کاهش وزن می تواند بدن را در چنین مدت کوتاهی و به شدت شدید تکان دهد و حتی می تواند در طولانی مدت منجر به اضافه وزن شود. کاهش مایعات بدن و مصرف کمتر از 1000 کالری در روز از مشکلات جدی این رژیم غذایی است که کارشناسان به آن اشاره کرده و آن را به عنوان پارامترهای مضر برای بدن در نظر می گیرند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها و کسانی که بیماری زمینه ای دارند توصیه نمی شود. همچنین ، اگر به غذاهای دریایی تازه دسترسی ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، ممکن است با رعایت رژیم غذایی خود دچار مشکل شوید. این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

با برنامه غذای سوئدی آشنا شوید

این رژیم برای کاهش سریع وزن در کوتاه مدت طراحی شده است و هدف اصلی آن استفاده از غذاهای تازه است. پیروی از این رژیم می تواند چالش برانگیز باشد ، اما کسانی که از این رژیم پیروی کرده اند در عرض دو هفته 5-9 پوند وزن کم کرده اند.

پیروی از این رژیم غذایی یک نکته مهم برای توجه به مصرف روزانه 2 لیتر آب است. کسانی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً خیلی زود خشک می شوند و دچار خستگی و بی حالی می شوند. بسیاری از متخصصان تغذیه همچنین معتقدند که به دلیل کاهش سریع مایعات بدن ، افراد در اوایل رژیم غذایی دچار کاهش وزن شدید می شوند.

با این حال ، در رژیم های دیگر ، کم آبی رخ نمی دهد و در نتیجه میزان کاهش وزن با شیب کمتری دنبال می شود.
بسیاری از افرادی که برن را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این رژیم به صورت گروهی و ایجاد کمپین های لاغری یک راه موثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می توانند شرایط سخت رژیم غذایی را برای مردم تسهیل کرده و انگیزه کافی برای کاهش وزن افراد در مدت دو هفته ایجاد کنند.

خلاصه مقاله

این رژیم یکی از رژیم های نسبتاً دشوار اما بسیار م forثر برای کاهش وزن است. این برنامه رژیم غذایی معتقد است که با افزایش میزان متابولیسم خود در عرض 15 روز ، می توانید کاهش قابل توجهی در افراد ایجاد کنید. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و حداقل 90 روز باید بین هر دوره فاصله داشته باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین عناصر رژیم سوئدی است زیرا به دلیل رژیم غذایی سخت ، افراد به راحتی می توانند از کم آبی بدن و خستگی شدید رنج ببرند. در بسیاری از موارد ، اگر به این نکات توجه نکنید ، مردم خیلی زودتر رژیم غذایی سوئدی را کنار می گذارند. علاوه بر فواید زیاد این رژیم ، می تواند زمان بر و گران باشد.

مهمترین نقطه قوت این رژیم این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید