روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا روغن کلزا ، لزوماً یک ماده اولیه برای آشپزخانه شما نیست. با این حال ، محققان جوانب مثبت و منفی این روغن گرمسیری که به طور گسترده تولید می شود را بررسی می کنند.

روغن پالم در لیست بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده قرار دارد. اما س theال این است که با توجه به تبلیغات منفی روغن ، چگونه می توان آن را با سایر روغن های پخت و پز مقایسه کرد و آنقدر که متخصصان تصور می کردند برای شما مضر است؟

روغن پالم و اثرات مضر آن

نگاهی گذرا به این روغن مرموز

روغن پالم یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی است و در نیمی از غذاها و محصولات غالباً مصرفی ، از تنقلات گرفته تا لوازم آرایشی ، یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. ویژگیهای مطلوب صنعت غذا (نقطه سیگار نسبتاً بالا و حالت نیمه جامد در دمای اتاق) و استراتژیهای حمایتی برای اطمینان از حمایت سیاستهای دولتی از گسترش ، تولید و استفاده از روغن پالم.

اگرچه این عوامل مرتبط با روغن پالم دارای مزایای آشکاری برای صنایع غذایی فرآوری شده هستند ، اما روغن حاوی درصد بسیار بالاتری از چربی های اشباع شده نسبت به سایر روغن های گیاهی است. اگرچه تأثیرات منفی آن بر سلامت مورد مناقشه است ، متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب نشان داد.

یک مطالعه منظم دیگر نشان داد که مصرف روغن پالم سطح خون را افزایش می دهد ، “کلسترول لیپوپروتئین آتروژنی با چگالی کم”. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهدی مبنی بر مصرف چربی های اشباع شده برای افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی را توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل از میوه نخل گرفته می شود ، نوعی درخت که در درجه اول در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. شایان ذکر است که این درخت در مناطق جنگلی بارانی رشد می کند و جالب است بدانید که برداشت این نوع روغن به دلیل بسیاری از آثار منفی منفی زیست محیطی مورد انتقاد قرار می گیرد.

از زمانی که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذاها را ممنوع کرد ، بسیاری از تولیدکنندگان به روغن پالم که جایگزین ارزان قیمت است ، روی آوردند.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های خوراکی است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل است که شامل 7 گرم چربی اشباع (همان مقدار کره) ، 5 گرم چربی غیر اشباع سالم برای قلب و 1.5 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این اعداد به جز چربی مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند در بیماری های قلبی نقش داشته باشد) است که 10 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن هسته خرما دارای چربی اشباع کمتری است.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریبا در هر غذایی یافت می شود. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده در سوپرمارکت ها پیتزا ، دونات و شکلات ، خوشبوکننده ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژلب ها هستند. همچنین برای تغذیه حیوانات و به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

در فروشگاه ، روغن پالم اغلب به غذاهای فرآوری شده اضافه می شود. بسیاری از غذاهای آماده مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” علاوه بر این ، طیف وسیعی از بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذای یخ زده ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات مانند کیک و چیپس را خواهید یافت. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی محصولات مراقبت و زیبایی پوست مانند رژ لب ، شوینده ها و صابون ها وجود دارد.

“روغن پالم به دلیل دود زیاد برای پخت و پز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت غذا در دمای بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن نازک تر باشد ، دود بیشتر است ، زیرا تصفیه ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد را که می تواند باعث سیگار کشیدن شود ، از بین می برد.

از نظر طعم ، روغن پالم طعم خامه ای تری در دهان دارد و چربی بیشتری به غذا اضافه می کند. روغن پالم نیز همه کاره است. “می توان آن را پردازش و مخلوط کرد تا طیف گسترده ای از محصولات با خواص مختلف تولید شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم عامل مهمی در جنگل زدایی یکی از متنوع ترین جنگل های جهان بوده و هست و زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ها ، فیل های کوتوله و کرگدن سوماتران را از بین برده است.

این تلفات جنگلی همراه با تبدیل خاکهای ذغال سنگ نارس غنی از کربن ، میلیونها تن گازهای گلخانه ای را در اتمسفر آزاد کرده و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. بنابراین ، به دلیل این موارد ، مقاومت در برابر رشد چوب و استفاده از این روغن افزایش یافته است.

روغن مضر نخل

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

روغن پالم فواید سلامتی دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که روغن نخل می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی و عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که توکسینول ها می توانند پیشرفت زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهند.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: تغذیه و رژیم درمانی برای کاهش تناسب اندام و چربی بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید و فواید دیگری برای سلامتی ندارد. “این روغن حاوی حدود نیمی از چربی های خوب (اشباع نشده) و نیمی از غذاهای بد (اشباع) است ، اما در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود که تشخیص اینکه آیا برای شما خوب است یا مضر است برای محققان دشوار است.”

به خاطر داشته باشید که برخی از مطالعات حتی عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعاتی را رد می کند که نشان می دهد روغن پالم بر بیماری های قلبی تأثیر مفیدی دارد.”

با روغن پالم آش نپزید

آیا نیاز به طبخ با آن دارید؟

“ما توصیه می کنیم که روغن زیتون و روغن آووکادو انتخاب بهتری برای پخت و پز باشند.”

احتمالاً روغن پالم در غذاهای فرآوری شده که از مغازه های خواربار فروشی خریداری می شود اشکالی ندارد ، اما سعی کنید از مارک هایی استفاده کنید که این ترکیب را دارند.

اگرچه روغن پالم به اندازه چربی های ترانس ناسالم نیست ، اما بهتر است هنگام پخت و پز یا غذا خوردن در خانه از روغن زیتون یا سایر روغن های سالم تر استفاده کنید.

گزارشات مربوط به اثرات بهداشتی مصرف روغن پالم در غذاها متفاوت است. برخی مطالعات مصرف روغن پالم را با افزایش خطر بیماری های ایسکمیک قلب ، افزایش لیپوپروتئین با چگالی پایین ، کلسترول ، بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط می دانند.

سایر مطالعات هیچگونه عوارض جانبی یا حتی پیامدهای سلامتی ناشی از مصرف روغن پالم را نشان نمی دهند.

پیوندها:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید