راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر


راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام یکی از مهمترین دغدغه های زندگی امروز است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. افرادی هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن مناسب نیست و چاقی برای این افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، همانطور که برای کاهش وزن به کاهش وزن و پشتکار نیاز است ، چاق شدن نیز دشوار است. اگر شما نیز درباره یادگیری راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر کنجکاو هستید ، مقاله ما را حتما بخوانید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

بدن ما برای رساندن سوخت به ازای هر کیلوگرم وزن به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز آن روز را تأمین می کند و وزن بدن ما ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنیم ، غذای اضافی قطعاً به چربی تبدیل می شود. اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود بافت های خود را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

علل کاهش وزن را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به بیماری های مختلف مانند ضعف سیستم ایمنی ، عفونت و غیره شود. علاوه بر این ، افراد لاغر دیرتر از دیگران مریض می شوند. فردی که متناسب با قدش 10 تا 20 درصد کمتر از وزن طبیعی است ، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل سوء تغذیه است و درصد بسیار کمی نیز ناشی از مشکلات زیر است:

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب ، هیجان ، افسردگی
  • مشکلات هضم و جذب غذا
  • بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • اختلالات هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مربوط. قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی خود ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن را بررسی کرده و ابتدا این مشکلات را برطرف کنید ، با راهکارهای افراد لاغر برای افزایش سریع وزن و سپس با چاقی آشنا شوید. افزایش وزن

از رژیم غذایی سالم برای چاقی سریع استفاده کنید

افزایش وزن به روش سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از رایج ترین مشکلات افزایش وزن ، مصرف بیش از حد غذاهای حاوی کالری و غنی از مواد مغذی است. به جای ایجاد عضله ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. شما مجبور نیستید سطح بالایی از اسیدهای چرب ترانس را مصرف کرده و بدن خود را در معرض عوارض جانبی و مشکلات ناشی از چاقی سریع قرار دهید ، بهتر است غذاهای سالم را از نیازهای بدن خود انتخاب کنید.

پروتئین ها را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، باید در نظر داشت که مصرف بیش از حد غذاهای چرب و دارای قند زیاد ، سلامت فرد را به خطر می اندازد و فقط سطح چربی و قند خون را افزایش می دهد ، نه اینکه باعث تقویت عضلات ، سلامت بدن شود. و همچنین استقامت را افزایش می دهد. بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، محصولات لبنی و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از طرف دیگر ، مصرف چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت حاوی چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و سالم چربی های سالم هستند که به افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها حاوی مقدار زیادی کالری است بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز عضلات را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

برخی از غذاها ، به دلیل کالری ، چربی و کربوهیدرات بالا ، می توانند در زمان کمتری به وزن دلخواه شما برسند. این غذاها:

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی حاوی 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و چند کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران غذایی محبوب است زیرا می تواند به راحتی به وعده غذایی اضافه شود و کالری بیشتری دریافت کند. به خاطر داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و نوشیدنی های مختلف مخلوط کنید.

گوشت های پرچرب

گوشت های پرچرب برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند ایده آل است. از بین گوشت ها ، گوشت قرمز بیشتر از مرغ و ماهی حاوی چربی است و می تواند به افزایش وزن کمک کند. ساق و پای مرغ نیز بیشتر از بقیه چربی دارد.

عروسکی

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین فیبر بالایی دارد ، بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای افزایش سریع وزن باشد. انواع مختلفی از لوبیا وجود دارد ، مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و غیره که طبخ و مصرف آنها آسان است.

سبزیجات

قرار دادن سبزیجات در وعده غذایی بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از سبزیجات خوشمزه تابستانی است که در اشکال مختلف مانند پوره ، چیپس سرخ شده ، پخته و نمک استفاده می شود و می تواند در زمان کوتاه تری چاق شود. سایر سبزیجات چاق کننده شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

شیر نر

یک لیوان شیر کامل حاوی 150 ، 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. برخی میوه ها با شیر یا شکلات اضافه شده می توانند برای افزایش سریع وزن مثر باشند.

لندز

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و حاوی انواع مختلفی مانند بادام ، گردو ، بادام زمینی ، پسته و غیره هستند. یک فنجان بادام مصرفی حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. مصرف روزانه و منظم گردو می تواند وزن شما را به خوبی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید