رابطه رژیم غذایی و خواب (غذا برای خواب راحت)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

خوردن غذا در طول روز تأثیر مستقیمی بر خواب دارد.
اگر از محصولات شیمیایی و مصنوعی بیش از حد استفاده می کنید ، وقت آن است که برخی محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا خوردن
برای خوابیدن چه بخوریم؟

چی می خوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه از این غذا بخورید کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید و پروتئین غذاهای کم چرب را انتخاب کنید.
برای این منظور ، امروزه می توانید از بسیاری از جایگزین های موجود در بازار مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات استفاده کنید. برای اطمینان از سلامت کلی بدن خود ، باید ببینید به چه غذاهایی حساسیت دارید و پس از تشخیص ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم خوب یا بد کربوهیدرات کم!

حساسیت به میوه: علائم ، تشخیص و مواد غذایی برای جلوگیری از آن


حساسیت به غذاهای خاص

اگر به غذا حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید ، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی ، سیستم روحی و روانی شما نیز تحت الشعاع قرار می گیرد.

عامل فوق می تواند بر خواب تأثیر منفی بگذارد و باعث ایجاد مشکل در خواب شود.

برخی از غذاهای آلرژیک که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند ذرت ، گندم و شکلات هستند.

غذای سبک

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. شام را سبک تر در نظر بگیرید و غذاهای سالم و طبیعی بخورید. سعی کنید پرخوری نکنید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب آفتاب و بعد از غذا یک چرت کوتاه بزنید ، در خواب شب و خواب شب دچار مشکل خواهید شد.

بنابراین سعی کنید عصرها به اندازه کافی غذا بخورید تا بعدا احساس گرسنگی نکنید و بخواهید به دنبال غذاهایی باشید که حاوی شیرینی و چربی هستند.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب کمی میان وعده بخورید.

در این زمان ، از مصرف غذاهای حاوی پروتئین ، قند و چربی اکیدا خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کرد.

به عنوان مثال ، شما می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید. هدف از خوردن شام این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا از شدت گرسنگی دچار سوزش سر دل نشوید. اینطور نیست که بتوانید چیزی بخورید و شکم خود را کاملاً پر کنید.

هدف باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. این به بدنش اجازه می داد تا آرامش داشته باشد و به خوبی استراحت کند.

آب کافی در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

قبل از خواب ادرار کنید

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب نخورید ، زیرا برای ادرار کردن شب باید از خواب بیدار شوید.

هرچه غذای سالم تری بخورید ، از نظر جسمی و روحی متعادل تر خواهید بود.

هدف از این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

استقامت قلبی ریوی و دانش آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

علائم سیروز کبدی چیست و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید