دکتر انوشه متخصص تغذیه باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار دقیق و دقیق ، بدترین دشمنان آنها هستند زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود شرم دارند و معتقدند تناسب اندام از ارزش و کالاهای آنها کم نمی کند. چنین افرادی فکر می کنند ارزش آنها بستگی به مقیاسی دارد که روی آن قدم می زنند یا در آینه ای که نگاه می کنند. در حالی که ارزش آنها در آنچه برای آنها واقعی است یا آنچه انجام می دهند نهفته است.

آنها از نظر اندازه بدن و مقیاس تخمینی مشکل دارند ، و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقاء قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در بین افراد دارای اضافه وزن یا چاق رایج باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب توسط اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعیین می شود.

ناراضی ترین اعضای بدن معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن است. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه درک نادرست از اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً افرادی را که قصد کاهش وزن زیاد و یا بدنی متناسب و طبیعی دارند ، تحت تأثیر قرار می دهد.

نارضایتی شدید از شکل ، فرم و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که بدن خود را ضعیف می بینند در رژیم غذایی خود موفق تر از افرادی نیستند که درباره بدن خود قضاوت مثبت می کنند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از بدن خود ناراضی بودند و کسانی که از بدن خود ناراضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند ، موفق شدند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن با تمرکز بر اصلاح رژیم غذایی و دستیابی به سلامتی با دقت بیشتری دنبال می شود ، افرادی که از آنها پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبتی را نشان می دهند.

مشکلات وزن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش وزن و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بود) می تواند منجر به اقدامات شدید و نادرست در نتیجه افزایش وزن شود.

رژیم گیران سخت گیر نسبت به افرادی که با رژیم غذایی خود سازگارتر هستند از اندام و اندازه خود ناراضی هستند.

افرادی که قبلاً از رژیم غذایی سخت پیروی می کردند ، علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن را دارند.

در مورد اندام خود واقع بین باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن آنها اهمیت بیشتری دارد تا برای یک زندگی سالم. این می تواند به یک چرخه نادرست و منفی تبدیل شود. تصویر بدنی غلط منجر به تصویری اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و بی کفایتی می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

قطع این چرخه می تواند با اندازه واقعی بدن آغاز شود.

بین اصطلاح “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر فرد) و اصطلاح “ادراک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمولاً برای هرکسی از برخی جنبه های بدن خود ناراضی است. اما اگر این نارضایتی درک فرد از خود و ارزش و قیمتی که تعیین می کند را مختل کند و روابط اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا قرار ملاقات برای درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از ویژگیهای خوب یک فرد در زندگی که می تواند به آنها افتخار کند تهیه کنید. از آنجا که اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه آنچه که یک فرد از بدن خود تصویر دارد یا عددی که تعادل نشان می دهد.
  • یک لحظه تصور کنید که به دنیای کارمی ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن را متوقف کنید ، مانند گرفتن انگشتان دست به پهلو یا فشار دادن ران ، باسن و شکم در جلوی آینه. (این منجر به درک نادرست و منفی بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس اجتناب کنید و به جای آن کل بدن را کج کنید.
  • پهلوها و شکم را بین انگشتان خود نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل نادرست است و باعث تخیل غلط زیر می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن خود نگه دارید و آنها را جلوی آینه کج کنید.
  • مثبت فکر کنید. اظهارات انتقادی در مورد ظاهر بدن ، مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” ، فقط باعث ایجاد یک برداشت منفی از بدن می شود. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان های منفی خودداری کنید. آنها اغلب کلمات انتقادی می گویند. آنها معتبرتر می شوند و تأثیر آنها دائمی می شود. هنگام توصیف بدن ، از اصطلاحات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، مثلاً بگویید که وزن من 90 کیلوگرم است ، یا بگویید که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و امیدوارم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • با خود مانند یک دوست محترم رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و بیشتر. تعامل اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید اهداف مهمی برای افرادی است که از اندام خود ناراضی هستند. هدف آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری در بدن خود داشته باشید. به نکات مثبت و برجسته دیگر ظاهر مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس های زیبا و غیره توجه کنید.
  • به فعالیتها و وظایفی که قبلاً از آنها لذت می بردید فکر کنید و حالا دست بردارید و کنار بگذارید و دوباره آنها را انجام دهید.
  • مواردی را توضیح دهید که می تواند به شما کمک کند از بدن خود لذت بیشتری ببرید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس های یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و موارد دیگر. به داشتن اندام خوب کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید