دستور العمل مناسب برای کاهش وزن


رژیم قلیایی برای کاهش وزن

رژیم قلیایی برای کاهش وزن یکی از محبوب ترین رژیم ها برای بازیگران هالیوود است. رژیم قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای کاهش وزن و تناسب اندام است. رژیم غذایی قلیایی با مصرف زیاد غذاهای قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی از رژیم غذایی به کاهش وزن و تناسب اندام مطلوب کمک می کند.

رژیم قلیایی برای کاهش وزن نیز باعث سلامتی می شود. به این ترتیب ، هرچه اسیدیته بدن کمتر باشد ، بدن به سلامت نزدیکتر است و این یکی از مزایای اصلی رژیم قلیایی برای کاهش وزن است.

رژیم قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم قلیایی PH خون را برای کاهش وزن متعادل می کند. یکی از مهمترین عناصری که بدن همیشه در تعادل نگه می دارد ، میزان اسید و قلیایی است که با pH اندازه گیری می شود. pH خون بر فشار خون ، عروق خونی ، فرایندهای تنفسی و متابولیسم تأثیر مستقیم دارد. بنابراین اگر رژیم غذایی شما شامل غذاهای اسیدی زیادی باشد ، قطعاً در معرض بیماری های خاصی قرار خواهید گرفت.

pH مناسب باید بین 7 تا 14 باشد تا قلیایی باشد ، اگر این عدد بین 0 تا 6 باشد اسیدی می شود. pH استاندارد خون 7.365 است که از خنثی تا قلیایی کمی تغییر می کند. اما اگر این عدد زیر 220 7 7 باشد ، ممکن است فرد به کما برود.

فواید قلیائیت pH خون

هنگامی که pH خون قلیایی می شود ، خطر بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین تا حد زیادی کاهش می یابد.

  • کاهش درد و التهاب

رژیم قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می شود که از مواد معدنی ضروری در بدن برای کاهش التهاب هستند. التهاب باعث کمردرد ، سردرد ، گرفتگی عضلات و درد مفاصل می شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتریها و سلولهای سرطانی به راحتی در بدن اسیدی رشد می کنند و قادر به زنده ماندن در محیط قلیایی نیستند. بنابراین رژیم قلیایی برای کاهش وزن می تواند شما را در برابر انواع سرطان ها محافظت کند.

با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند در برابر انواع بیماری ها و میکروب ها مقاومت کند. به دلیل استفاده از میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ، رژیم قلیایی نه تنها بدن را قلیایی می کند بلکه به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

رژیم قلیایی از بازگشت معده و اسید مری و سوزش سر دل جلوگیری می کند ، بنابراین این رژیم برای سیستم گوارش بسیار مفید است. غذاهای قلیایی مانند سیب عملکرد گوارش را بهبود می بخشد و معده را شل می کند.

  • به سلامت قلب خود کمک کنید

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجاتی است که سرشار از پلی فنول ها و مواد ضد التهابی هستند. التهاب عامل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی است.

با کاهش التهاب ، می توانید خطر تشکیل پلاک در عروق و لخته شدن خون را که برای سلامت قلب ضروری است ، کاهش دهید. پلی فنول ها همچنین از جذب کلسترول بد جلوگیری می کنند. کاهش سطح کلسترول در رگ های خونی به کاهش فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی کمک می کند.

  • مواد مغذی بدن را تامین می کند

رژیم های قلیایی برای کاهش وزن کمبود مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم را ندارند. این چهار ماده معدنی به تعادل PH بدن کمک می کند و اکثر غذاهای قلیایی سرشار از این مواد معدنی هستند.

  • به کاهش وزن کمک کند

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه است و مصرف این مواد به بهبود شاخص توده بدن شما کمک می کند. علاوه بر این ، رژیم قلیایی در سم زدایی نقش دارد و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند. مواد زائد می تواند اندام ها را مسدود کرده و همچنین میزان سوخت و ساز بدن را کاهش داده و منجر به افزایش وزن شود.

غذاهای قلیایی ، اسیدی و خنثی

غذاهای قلیایی غذاهایی هستند که حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه ها

میوه هایی مانند سیب ، موز ، آووکادو ، آناناس ، مرکبات ، هندوانه و انجیر اسیدیته بدن را متعادل کرده و با تعیین pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال ، pH موزها 5 و آووکادوها pH 7 دارند.

سبزیجات: فلفل ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، پونه کوهی ، سیر ، زنجبیل ، لوبیا سبز ، کاسنی ، کرفس ، چغندر و قارچ سبزیجاتی هستند که قلیائیت را افزایش می دهند.

مغز

بادام ، انواع دانه ها

عروسک گردان

لوبیا دریایی ، عدس و سایر لوبیاها

آب قلیایی

آب قلیایی بین ساعت 6 تا 11 است و فقط آب مقطر را می توان نوشید. آب تصفیه شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است ، اما هنوز محلول بهتری نسبت به آب لوله کشی یا آب بطری خالص است. افزودن لیمو ، آهک یا جوش شیرین به آب می تواند قلیائیت را افزایش دهد.

غذاهای ترش

غذاهای اسیدی حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که PH خون را اسیدی کرده و برای سلامتی بسیار مضر است.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک سفره ، غذاهای فرآوری شده ، محصولات جو و گندم ، بادام زمینی ، آجیل ، ماکارونی و الکل

شیر نر

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند این به این دلیل است که اسیدیته را در بدن ایجاد می کنند.

هنگامی که جریان خون بیش از حد اسیدی می شود ، کلسیم (ماده قلیایی دیگر) را از استخوان ها برای تنظیم pH جذب می کند ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز قلیایی است.

غذای خنثی

نشاسته طبیعی ، قندها و چربی ها

اخرین حرف

یکی از ویژگی های خوب رژیم قلیایی برای کاهش وزن ، استفاده از میوه ها و غذاهای سالم است که علاوه بر کمک به کاهش وزن ، به سلامت نیز منجر می شود.

عادات اسیدی شامل مصرف الکل و مواد مخدر ، مصرف زیاد کافئین ، مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها ، استرس ، شیرین کننده های مصنوعی ، کمبود فیبر در رژیم غذایی ، عدم ورزش ، مصرف بیش از حد گوشت حیوانات ، استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ، غذا رنگها و مواد نگهدارنده برای سلامتی مضر شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید