خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله مروری بر پاسخ این س fromال از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان می گیریم و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین اثرات خوردن یا عدم مصرف گوشت را بررسی می کنیم. این نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، دانه ها و سایر احشاء ، مرغ ، مرغ و دیگر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ امروزه در بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری در مورد نخوردن گوشت اظهارنظرهای محکم و بسیار قطعی می کنند ، برخی دیگر محتاط و مشکوک هستند. برخی نیز با شنیدن اخبار ضد و نقیض دچار سردرگمی شده و در تصمیم گیری درباره خوردن یا نخوردن گوشت گیر کرده اند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت را مشخص کنیم؟

زیرا انواع مختلف گوشت ممکن است خواص تغذیه ای متفاوتی داشته باشند. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی رایج هستند. اما در انواع آن ویژگی هایی وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی در برخی از انواع آنها مضر هستند و در برخی دیگر مفید هستند و بر سلامت انسان تأثیر مثبت دارند.

گوشت ؛ سرشار از منابع پروتئینی

ابتدا ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی کافی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آن پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که سلول ها درصد بالایی از پروتئین را در گوشت دارند. به این به این دلیل است که هر گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها در رشد ، بازسازی سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول محافظت از بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشحات داخلی موثر هستند. اندام ها در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین ها مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان علاوه بر نقش ساختاری پروتئین ها در سلول ها ، به شدت به خطر می افتد. پس از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلولها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. بنابراین می بینیم که گوشت ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند. از نظر مقدار ، این گروه غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برآورده می کنند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت عصبی ایفا می کند. امروزه یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات سیستم عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است. بنابراین ، هرگونه رژیم غذایی که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در افراد کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین B در سلامت پوست نیز مثر است. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در مقادیر خوب و گوشت با کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن در درجه اول در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت بهتر از منابع آهن گیاهی جذب می شود و به طور موثری از کم خونی جلوگیری کرده و مقاومت بدن را حفظ می کند.

تحقیقات همچنین نشان داده است که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند که این خود منجر به افت تحصیلی می شود.با درمان کم خونی ، این اختلال برطرف می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه ماهی دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواص ذکر شده برای گوشت قرمز و مرغ ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامت انسان و پیشگیری از گواتر است. بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.
امتناع از مصرف گوشت ؛ چرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز ، و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س shouldال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله که در چند سطر بالا بیان کرده اند که چربی گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م effectiveثر است ، مطرح شود ، اما در اینجا عکس این امر صادق است.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان متخصص تغذیه است


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منبع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند ، و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده است که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت و جلوگیری از آسیب به اسیدهای چرب اشباع شده. و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ، باید چربی های قابل مشاهده گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو را با دقت جدا کنید ، پوست مرغ نخورید و همچنین چربی های موجود در گوشت مرغ را جدا کنید. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی مطالعات هیچ ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه هید…

بقیه مقاله (خوردن گوشت یا نخوردن) را می توانید در پست بعدی بخوانید. عزیزان ، از طریق فیلد زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و همچنین در میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان اینجا را کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

بررسی مضرات قندها

غذاهای دودی خطرناک

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 روش مصرف امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید