خواص دانه های چیا ؛ اگر می خواهید چاق بمانید ، این چای چیا ماگتا را در برابر چاقی نخورید!


مصرف دانه های چیا

آیا از خواص دانه های چیا اطلاع دارید؟ دانه چیا به سلامت قلب کمک می کند و در کنار سایر مزایا ، به کاهش وزن نیز کمک می کند. بنابراین در گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود تردید نکنید. دانه چیا فواید بیشماری دارد. منابع عالی فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، کلسیم ، منیزیم ، روی و فسفات. در این مقاله اطلاعات پزشکی ، برخی از مزایای دانه چیا را ارائه می دهیم. این مزایا قطعاً شما را ترغیب می کند که دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

خواص دانه های چیا

به گفته انجمن تغذیه آمریکا ، دانه های چیا به دلایل زیر برای بدن مفید هستند:

  • آنها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز یا چنار هستند.
  • علاوه بر این ، این غلات حاوی پروتئین بیشتری نسبت به سبزیجات هستند.
  • فیبرهای این غلات دو برابر جو دوسر است.
  • این دانه ها سه برابر عدس و اسفناج آهن دارند.
  • آنها حاوی سه برابر آنتی اکسیدان بلوبری هستند.
  • دانه های چیا پنج برابر بیشتر از شیر کلسیم دارند.

1- خواص دانه چیا برای کاهش وزن:

دانه های چیا متابولیسم و ​​چربی سوزی را تسریع می کند. دانه های چیا همراه با آب و لیموترش به پاکسازی بدن و غلبه بر یبوست کمک می کند. تحقیقات علمی خواص کاهش دانه های چیا را نشان داده است. در اینجا یک راه بسیار ساده و م toثر برای از بین بردن دانه های چیا آمده است:

جزء:

  • 1 قاشق غذاخوری دانه چیا (5 گرم)
  • یک فنجان آب گرم (200 گرم)
  • 1 لیمو (100 گرم)

آماده سازی:

  • ابتدا آب را به دو فنجان تقسیم کرده و دانه های چیا را در یک قسمت خیس کنید.
  • اجازه دهید چشم ها حداقل 40 دقیقه خیس بخورند (این مخلوط باید به طور قابل توجهی ضخیم تر باشد).
  • بعد از 40 دقیقه ، آب لیمو را بردارید و یک فنجان دیگر آب بریزید.
  • دو مایع را مخلوط کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود.

برای استفاده از خواص شربت برای کاهش وزن ، سعی کنید این دستور غذا را با معده خالی بنوشید.

برای اطلاعات بیشتر ، بهترین روش ها برای جلوگیری از چاقی را ببینید

خواص دانه های شربت عسل

این دانه ها منابع طبیعی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به حفظ عملکرد صاف سیستم گردش خون کمک می کند.

  • این چشم ها همچنین به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کنند.
  • آنها همچنین خطر ابتلا به بیماری های التهابی مزمن را کاهش می دهند.
  • این دانه ها همچنین خطر عوارض جانبی سیستم عصبی را کاهش می دهند.

2- اطمینان از سطح بالای انرژی:

با مصرف دانه های چیا ، می توانید دوز مناسب کربوهیدراتهای پیچیده را در اختیار بدن خود قرار دهید. این مواد مغذی به مدت طولانی انرژی بدن را تامین می کنند.

اگر تا به حال کمبود انرژی را تجربه کرده اید و معمولاً خیلی زود خسته شده اید ، ایده خوبی است که دانه های چیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. علاوه بر این ، اگر ورزش می کنید یا معمولاً در طول روز بسیار فعال هستید ، دانه های چیا استقامت را افزایش می دهند.

3- خواص دانه چیا و درد مفاصل:

از آنجا که دانه های چیا حاوی آنتی اکسیدان های عالی و اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، به تسکین آرتروز کمک می کنند.

در عین حال ، به دلیل سطح بالای روی و مس ، تولید کلاژن را تحریک می کند. بنابراین ، دانه های چیا عملکرد مناسب مفصل را افزایش می دهند. همچنین خطر مشکلات مربوط به آرتروز ، آرتریت و دررفتگی استخوان یا مفصل را کاهش می دهد.

4- حجم عضلات:

دانه های چیا یک ماده مغذی توصیه شده برای افزایش حجم ماهیچه ها هستند زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر ، امگا 3 ، امگا 6 و امگا 9 هستند.

در عین حال ، آنها یک اثر بازسازی کننده و شفابخش دارند که برای تمرینات با شدت بالا بسیار مفید است.

5- هیدراته کردن بدن:

این دانه ها می توانند 10-12 برابر وزن خود در آب جذب کنند. بنابراین ، مصرف آنها به حفظ تعادل الکترولیت ها کمک می کند و بدن را به مدت طولانی تری آب رسانی می کند.

6- خواص دانه چیا با عسل برای تقویت روحیه:

این دانه ها سرشار از تریپتوفان هستند. تریپتوفان یک آمینو اسید ضروری برای تولید سروتونین است که معمولاً به عنوان هورمون شادی شناخته می شود.

در نتیجه ، مصرف دانه های چیا می تواند به تنظیم خواب ، بهبود روحیه و رفع افسردگی و اضطراب کمک کند. سعی کنید قبل از خواب شربت و عسل دانه چیا بنوشید تا کیفیت خواب شما بهبود یابد.

7- مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد:

مقدار زیاد آنتی اکسیدان موجود در دانه چیا به غلبه بر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. همچنین از بروز علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می کند.

خواص هسته شربت برای پوست

خواص دانه چیا برای پوست

یکی از مهمترین کاربردهای دانه چیا بهبود سلامت پوست است. در اینجا مزایای این دانه های مغذی برای پوست آورده شده است:

8- جلوگیری از پیری زودرس پوست:

به لطف آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا ، این دانه ها روند بهبود پوست را تسریع کرده و خطر آسیب بیشتر را کاهش می دهند.

دانه های چیا با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند ، بنابراین ارزش مصرف آنها برای کاهش سرعت پیری سلول ها و پاکسازی بدن را دارد.

9- خواص دانه چیا برای تسکین التهاب پوست:

بیشتر مشکلات پوستی ناشی از نوعی درماتیت است. دانه های چیا دارای خواص خنک کننده هستند که می توانند به تسکین التهاب و حفظ سلامتی و استراحت کمک کنند.

10- سد پوستی را تقویت می کند:

یک سد پوستی قوی برای محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی و به حداقل رساندن احتمال آکنه و آسیب UV بسیار مهم است. دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به تقویت این سد و محافظت از آن در برابر اثرات مضر محیط کمک می کند.

11- افزایش درخشندگی پوست:

یکی از مهمترین خواص دانه های چیا ، درخشندگی آنها برای پوست است. دانه های چیا سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A ، ویتامین C ، آهن و پتاسیم هستند و با مصرف منظم آنها می توانید درخشندگی و خاصیت ارتجاعی پوست خود را افزایش داده و پوست خود را کاملا درخشان کنید.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف ویتامین ها و مکمل ها باعث رشد مو می شود؟

12- آبرسانی به پوست:

همانطور که در بالا ذکر شد ، دانه های چیا می توانند حاوی مقدار زیادی آب باشند و بنابراین می توانند یک غذای بسیار مرطوب کننده به رژیم غذایی شما اضافه کنند. هیدراتاسیون کلید حفظ سلامت پوست است و دانه های چیا می تواند بسیار مفید باشد.

خواص دانه های شربت برای مو

خواص دانه چیا برای مو

اگر می خواهید موهای براق و ضخیم داشته باشید ، حتما این دانه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر به تازگی مشغول خوردن دانه های چیا هستید ، سعی کنید غذای کوچک را شروع کرده و به تدریج میزان مصرف خود را افزایش دهید. بیایید به فواید دانه چیا برای سلامتی نگاه کنیم.

13- تقویت مو:

دانه های چیا علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ، سرشار از پروتئین (l-lysine) و فسفر هستند که هر دو فولیکول های مو را تقویت کرده و خطر شکستگی و ریزش مو را کاهش می دهند.

14- خواص دانه چیا برای رشد مو:

سطوح بالای اسیدهای آمینه ضروری به بهبود سلامت پوست سر از داخل ، جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو کمک می کند.

15- افزایش انعطاف پذیری:

هنگامی که دانه های چیا به ماسک مو یا سایر داروهای خانگی اضافه می شوند ، بافت ژل مانند آنها نرم کننده عالی است. این مهره ها می توانند خاصیت ارتجاعی مو را افزایش داده و موهای درشت و خشک را ابریشمی و صاف کنند.

16- به موها نور می بخشد:

دانه های چیا سرشار از روی هستند. این ماده مغذی نقش مهمی در بهبود توانایی موها برای محافظت از خود در برابر آسیب های محیطی (به ویژه اشعه ماوراء بنفش) دارد. این نیز می تواند منجر به تشکیل سلول های جدید و سالم مو با بافت بهتر و درخشندگی بالا شود!

17- خواص دانه چیا برای موها و جلوگیری از نازک شدن موها:

یکی دیگر از مواد مغذی ضروری که در دانه های چیا فراوان است مس است. این ماده برای بهبود گردش خون در پوست سر و جلوگیری از نازک شدن موها شناخته شده است.

اطلاعات بیشتر: پیشگیری و درمان ریزش موی آندروژنیک یا ریزش موی ارثی

مصرف دانه های چیا

علاوه بر خوردن دانه های چیا با معده خالی ، می توانید آنها را در هر زمان از روز مصرف کرده و به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید.

دانه های چیا را با غذاهای زیر ترکیب کنید:

  • ماست
  • شیر نر
  • دسرها
  • سالاد
  • غلات
  • محصولات پخته شده

لازم به ذکر است که شما نباید مقادیر زیادی از این دانه ها را مصرف کنید. حداکثر دو قاشق غذا خوری در طول روز کافی است. این مصرف روزانه می تواند به کاهش خطر مشکلات گوارشی و شریانی و همچنین عدم تعادل قند خون کمک کند. توصیه می کنیم از خواص دانه های چیا برای کاهش وزن غافل نشوید و حداقل سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

اگر سرما می خورید و نمی توانید دانه های چیا را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، عسل مصرف کنید. دانه های چیا دارای دو برابر خاصیت عسل بوده و حافظه را تقویت می کنند.

نسخه: اخبار پزشکی ، خودی ، مراحل سالمتر ، خط سلامت ، زیبا

دیدگاهتان را بنویسید