حقیقت تاریک در مورد غلات کودک – اوه عزیزم



چند ماه پیش ، در اینستاگرام Oh Baby ، من یک نظرسنجی انجام دادم و در آن پرسیدم که در مورد کدام موضوع می خواهم ابتدا بنویسم: حقیقت تیره در مورد کیسه های پوره ای ، یا حقیقت تاریک در مورد بچه غلات. کیسه ها برنده شدند ، اما هنوز علاقه زیادی به حبوبات بچه وجود داشت ، بنابراین پس از درخواست های زیاد ، قول دادم که این مورد را نیز به اشتراک بگذارم. نکته این است که من بیشتر بر غذاهای فوق العاده ای که می توانیم به نوزادان خود تغذیه کنیم تمرکز می کنم ، نه فقط غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنیم. من نمی خواهم کسی از تصمیماتش احساس بدی داشته باشد. همه ما سعی می کنیم همه کارها را برای کوچکترها انجام دهیم! در پایان ، من تصمیم گرفتم این را منتشر کنم زیرا اگرچه غلات کودک یکی از رایج ترین غذاهایی است که برای شروع با مواد جامد شروع می شود ، اما متأسفانه بهترین غذای اول برای تغذیه نوزادان ما نیست.

غلات کودک برای اولین بار در دهه 1930 معرفی شد ، زمانی که تغییر عظیمی از غذاهای واقعی به غذاهای راحت و فرآوری شده روی داد. به مادرانی که قبلاً به نام پابلوم معروف بودند توصیه شد که نوزادان شش هفته ای را در یک بطری با شیر مادر مخلوط کنند. سپس ، هنگامی که نوزاد در حدود 3-4 ماهگی بود ، پابلوم با بافت ضخیم تر مخلوط شد تا با قاشق تغذیه شود.

به عنوان اولین غذای ایده آل برای نوزاد به بازار عرضه شد.

غلات غنی شده با آهن همچنان اصلی ترین توصیه برای شروع مواد جامد هستند … حتی اکثر متخصصان اطفال ، و ما هنوز از اهمیت غذاهای کامل و محصولات تصفیه شده آگاه هستیم. متأسفانه ، محصولات غلات فرآوری شده ، سالم ترین انتخاب برای هیچکس نیست ، چه برسد به عنوان اولین غذا برای تغذیه مناسب نوزاد در حال رشد.

از مواد مغذی خود محروم است

غلات نوزاد از مواد مغذی و فیبر خود محروم بوده و دارای قند خون بالا هستند ، که باعث افزایش شدید قند خون و سپس هیاهو و گرسنگی اجتناب ناپذیر می شود. بسیاری از والدین غالباً مواد جامد را به صورت زودرس شروع می کنند با این امید که “برای مدت طولانی تری نوزادان را سیرتر کنند” ، اما غذاهای با ارزش قند خون بالا ، مانند غلات کودک ، هیچ گونه چربی یا پروتئینی ندارند که باعث طولانی مدت شدن نوزاد شود. -رضایت مندی غلات بچه ها نیز طعم بسیار ملایمی دارند ، که اجازه نمی دهد یک مرحله غذایی ماجراجویانه انجام شود.

حتی اگر تصفیه نشده باشد ، برنج فاقد تمام مواد مغذی ضروری است که نوزاد هنگام شروع به مصرف مواد جامد نیاز دارد ، مانند چربی سالم ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی. غلات کودک با مواد مغذی مصنوعی غنی شده است ، اما ما بدون شک باید بر این نکته تمرکز کنیم که نوزادان ما به جای غذاهای غنی شده با مواد مغذی مصنوعی ، غذاهای غلیظ با مواد مغذی طبیعی بخورند. غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید تا به نوزادان ما کمک کند تا با غذاهای سالم و سالم رابطه مادام العمر برقرار کنند.

سطوح بالای آرسنیک در غلات برنج

آرسنیک در خاک وجود دارد به طوری که هر گیاهی می تواند مقداری از آن را جذب کند. اگرچه برنج دارای محتوای آرسنیک بالایی است زیرا در مراتع سیل زده کشت می شود و آرسنیک بیشتری نسبت به سایر محصولات غذایی جذب می کند. آرسنیک به عنوان یک عامل سرطان زا در حال حاضر در آب آشامیدنی تنظیم می شود. با این حال ، در حال حاضر هیچ نظارتی در مورد میزان آرسنیک در غذاها ، از جمله دانه های برنج نوزاد وجود ندارد.

در حالی که در نوزادان 4 تا 24 ماهه ، غذاهای دیگر 19 درصد از آرسنیک و 55 درصد غلات برنج را شامل می شود.

چندین مطالعه نشان داده اند که قرار گرفتن آرسنیک در غلات برنج از حداکثر میزان آلاینده های آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده فراتر رفته و میزان قرار گرفتن در معرض آرسنیک را در نوزادان به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که اثرات سمی برنج در نوزادان بیشتر مشهود است.

لوبیای غلات کامل چطور؟

برخی معتقدند نوزاد آمیلاز کافی برای هضم مناسب چشم ها تولید نمی کند. اما من در واقع به شما پیشنهاد می کنم که به دلایلی کاملاً متفاوت با غلات دقت کنید. هضم غلات حتی برای بسیاری از بزرگسالان که دارای سیستم گوارش بالغ هستند ، دشوار است. غلات حاوی موادی به نام فیتیک اسید هستند که از جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم جلوگیری می کند.

اگر به دنبال حکمت در فرهنگ های باستانی باشیم ، نوزادان بسیاری از کشورهای جهان به عنوان اولین غذای خود از برنج یا سایر غلات استفاده می کردند. همچنین از آفت کش های حاوی آرسنیک استفاده نشده است که سطح آرسنیک را در برنج به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که این غلات کامل مورد استفاده این محصولات با روشهای سنتی با دقت تهیه شده است.

اگر غلات را در رژیم غذایی خانواده خود قرار می دهید ، پیشنهاد می کنم که آنها را با خیساندن ، جوانه زنی یا تخمیر / اسیدی شدن به درستی آماده کنید تا جذب و قابلیت هضم مواد مغذی افزایش یابد. من همچنین ترجیح می دهم منتظر بمانم تا کودک به طور قابل اطمینان 3 وعده در روز مصرف کند و در هر وعده غذایی مقدار زیادی غذا داشته باشد. نوزادان در صورت انتخاب غلات را “دوباره” پر می کنند ، اما مانند غلات کودک ، غلات کامل حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز نوزاد در دوزهای زیاد در این سن نیستند. (چربی ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی)به این باعث می شود فضای کمتری در شکم کوچک آنها برای غذاهای دیگر که از نظر مواد مغذی بسیار بیشتر هستند ، باقی بماند. سرانجام ، دانه ها کاملاً ملایم هستند و من بارها و بارها می بینم که اگر کودک در سنین پایین به مقدار بیشتری به این غذاها معرفی شود ، تنوع دهی به کام او بعدا بسیار دشوارتر خواهد بود. آشنایی زودهنگام با طعم های مختلف بسیار مهم است!

اگر خودتان غذاهای کم کربوهیدرات می خورید و به طور منظم غلات را به عنوان بخشی از وعده های غذایی خانواده خود استفاده نمی کنید ، به خاطر داشته باشید که بچه های کوچک هنوز به کربوهیدرات های سالم و کامل مانند کدو تنبل زمستانی یا سبزیجات ریشه نیاز دارند. همچنین قرار دادن نوزاد در معرض گلوتن قبل از سن 12 ماهگی برای کاهش خطر ابتلا به آلرژی مفید است.



دیدگاهتان را بنویسید