تویوتا و بی ام و برای تولید شاسی بلندهای هیدروژنی همکاری می کنند


هیدروژن فراوان ترین عنصر است و همیشه به عنوان سوخت در اخبار بوده است، اما هرگز به مکان واقعی خود نرسیده است. با شروع انتقال از بنزین به برق و رشد انفجاری باتری های خودروهای الکتریکی، سوخت هیدروژنی به دلیل پتانسیل ذخیره سازی در سلول های سوختی، انتخاب اصلی تویوتا باقی مانده است.

به گزارش پارچین خودرو، اگرچه بحث اصلی در مورد آینده خودروها، گسترش خودروهای تمام برقی است، اما شکل گیری همکاری دو غول آلمانی و ژاپنی در زمینه تولید خودروهای هیدروژنی قابل تامل است. تقریباً تمامی خودروسازان بزرگ دنیا دارای طرح های تحقیقاتی و حتی طراحی خودروهایی در زمینه پیل سوختی و سوخت هیدروژنی هستند. خود بی ام و، V-12 مجهز به موتور هیدروژنی ۷ و تویوتا برند Mirai خود را به خودروهای هیدروژنی اختصاص داده اند.

BMW سال هاست که از هیدروژن به عنوان بهترین سوخت خودرو حمایت می کند، اما با توجه به روندهای جهانی، خودروهای تمام الکتریکی مانند مدل های iX، i4 و i7 را نیز در دستور کار خود دارد. تویوتا که برای اولین بار در جهان خودروهای هیبریدی را با فروش سونامی مانند پریوس معرفی کرد، در سال ۲۰۲۵ جلوی چشم منتقدان و بدبینان به روند صعودی تولید و عرضه خودروهای هیدروژنی دست خواهد یافت. سابقه همکاری تویوتا و بی ام و به تعامل آنها در تولید بی ام و Z4 و تویوتا سوپرا در زمینه های نوآوری و تجارت مشترک برمی گردد.

بی ام و مانند دیگر خودروسازان مطرح جهان در زمینه خودروهای برقی رقابتی و تهاجمی عمل نکرده است، اما پیتر نوتا، مدیر فروش بی ام و می گوید برنامه این خودروساز آلمانی این است که تا سال ۲۰۳۰ در حداقل ۵۰ درصد تولید خودروهای برقی این کشور بوده و تا کنون از دو سال پیش به این برنامه دسترسی داشته است. با این حال، هیدروژن به عنوان سوخت در هیچ یک از این دو شرکت هدف نهایی نبود، اما هر دو خودروساز می دانند که سیاست گذاران کشورهایشان در حال سرمایه گذاری روی این نوع سوخت هستند. به عنوان مثال، در آلمان، دولت میلیاردها دلار برای استقرار سوخت هیدروژنی سرمایه گذاری کرده است. بنابراین، BMW در حال آماده سازی برای تولید SUV هیدروژنی iX5 است.

هیدروژن احتمالا یکی از گزینه های جدی برای حمل و نقل پایدار در آینده خواهد بود.

منبع: robbreport.com