تولید خودروی الکتریکی نیازمند زیرساخت/دسترسی به دانش محلی است که بر کارایی اقتصادی اولویت دارد


مدیرعامل تام ایران خودرو با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های مناسب برای تولید انبوه و اقتصادی خودروهای برقی گفت: آنچه گروه ایران خودرو در تولید نسخه برقی تارا داد، کسب دانش مبتنی بر فناوری ساخت بود. خودروهای برقی، نه سود اقتصادی.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کیوان وزیری که در نشست خبری معرفی خودروی برقی تارا صحبت می کرد، افزود: در سال های آینده ۴۰۰ میلیارد دلار در صنعت خودروهای برقی سرمایه گذاری خواهد شد که چین ۵۰ مورد از آن را برداشت خواهد کرد. درصد از این مقدار. میزان.

کیوان وزیری، مدیرعامل GITCO

وی با بیان اینکه تولید اقتصادی خودروهای برقی نیازمند فراهم شدن زیرساخت های مناسب است، گفت: تولید خودروهای برقی در کشور نیازمند وحدت و ورود هماهنگ نهادهای حاکمیتی در کنار خودروسازان است. در ایران خودرو به دانش بومی تولید خودروهای برقی دست یافته ایم اما تولید اقتصادی و کمی نیازمند حضور زیرساخت های شارژ برق کشور و زنجیره تامین است که به تنهایی از توان خودروسازان خارج است.

وی افزود: در تولید خودروهای برقی سه مورد مهم وجود دارد که تامین شارژر شهری، زنجیره تامین و بحث خدمات پس از فروش است و باید اطمینان حاصل شود که این اقلام قبل از تولید انبوه عرضه می شود.

داود اسماعیل پور، مدیرعامل جتکو در تکمیل این نشست اظهار داشت: تولید خودروهای برقی در کشور با چالش هایی همراه است، به عنوان مثال در ایران جایی برای ساخت سلول های باتری لیتیومی وجود ندارد، هرچند تفاهم نامه هایی وجود دارد. در این خصوص با صباباتری و دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد که نیاز به گردش بالای تولید دارد.

اسماعیل پور مدیر عامل شرکت جیتکو

وی افزود: حجم اقتصادی این خودرو ۵۰۰۰ دستگاه است که در گام اول به عنوان تاکسی در نظر گرفته شد.

مدیرعامل جتکو هزینه های انجام شده برای ساخت نمونه های اولیه تارا را ۴۵ میلیارد تومان برای ۵ خودرو اعلام کرد و گفت: آنچه ایران خودرو می خواست دانش بنیان بود و کسب سود اقتصادی دومین گام مهم است.

در پایان این جلسه محسن رضایی منش معاون تحقیقات، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو اظهار داشت: در شرایط تحریمی که صنعت خودرو با آن مواجه است مراکز تست تصادف با ایران همکاری نمی کنند و تنها دو مرکز در اسپانیا هستند. و آلمان به ایران خدمات ارائه می دهند.

رضایی مانیش، معاون طراحی و توسعه محصولات شرکت ایران خودرو

وی خاطرنشان کرد: برنامه تست تصادف دوچرخه برقی در دستور کار قرار دارد و به محض آماده شدن نمونه صنعتی، این تست انجام و نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، خودروی برقی تارا با موتور ۱۲۰ کیلوواتی با یک بار شارژ می تواند ۳۰۰ کیلومتر را طی کند.