توسعه دهندگان Metaverse بیش از نیمی از سود خود را به فیس بوک منتقل خواهند کرد – Geek Review


متاورس مارک زاکربرگ
مرده

متا که با نام فیس‌بوک نیز شناخته می‌شود، در حال آزمایش فروش مجازی و کالاهای دیجیتال در پلتفرم جدید Metaverse خود به نام Horizon Worlds است. و در حالی که این اولین قدم ضروری است، ما خبر بدی برای توسعه دهندگان داریم. هزینه های متا تقریباً نیمی از درآمد شما از هر فروش را می گیرد.

در پست اخیر در وبلاگ Oculus، این شرکت اعلام کرد که فروش مجازی را در Horizon Worlds آزمایش می کند، جایی که بازیکنان می توانند کالاهای دیجیتالی از جمله NFT، لباس، لوازم جانبی و موارد دیگر را برای دنیای دیجیتال خریداری کنند. سپس، در یک پست وبلاگ دیگر برای سازندگان کسب درآمد، متا طرح را گسترش داد، اما هزینه‌ها یا مقدار آن را از هر تراکنش توضیح نداد.

متاسفانه متا به CNBC و Business Insider تایید کرد که قصد دارد ۴۷.۵ درصد از هر تراکنش دیجیتال را کاهش دهد. آخ. بدتر از همه، متا اخیراً از اپل و گوگل به دلیل کاهش ۳۰ درصدی فروش انتقاد کرده است، اما آنها اساساً همین کار را انجام می دهند.

اینجا خرابی است. متا هزینه پلتفرم سخت افزاری ۳۰ درصدی را برای هر فروش در سیستم های متا (Oculus) Quest VR دریافت می کند که به اندازه اپل بد است. اما، پس از آن، این شرکت ۲۵٪ کارمزد اضافی دارد که برای باقی مانده موجودی (پس از هزینه ماموریت) در پلتفرم های Metaverse مانند Horizon Worlds دریافت می کند.

یکی از سخنگویان متا به Business Insider گفت: «اگر سازنده کالایی را به قیمت ۱ دلار بفروشد، کارمزد فروشگاه متا کوئست ۰.۳۰ دلار، کارمزد پلتفرم Horizon 0.17 دلار (۲۵ درصد باقیمانده) خواهد بود و ۰.۵۳ دلار قبل از هر گونه مالیات قابل اعمال برای سازنده باقی خواهد ماند. . .

اساساً، متا حدود نیمی از تراکنش را دریافت خواهد کرد، و پس از کسر مالیات، توسعه دهندگان خریدهای ۱ دلاری زیادی را در دنیای دیجیتال فیس بوک مشاهده نمی کنند.

شایان ذکر است که در اینجا یک آستر نقره ای وجود دارد. در نهایت، متا قصد دارد متاورژن Horizon Worlds را به پلتفرم‌های دیگری مانند iOS، اندروید و غیره گسترش دهد. وقتی این اتفاق بیفتد، این پلتفرم‌ها هزینه‌هایی را برای آن‌ها دریافت می‌کنند و متا فقط ۲۵ درصد هزینه Horizon Worlds را دریافت می‌کند.

بنابراین، از نظر فنی، توسعه دهندگان می توانند فروش بیشتری را زمانی که متاورس به پلتفرم های دیگر وارد می شود، داشته باشند، اما ما باید منتظر بمانیم و ببینیم. در هر صورت، توسعه دهندگان باید تعیین کنند که آیا این هزینه ارزش آزمایش و ساختن برای یک پلتفرم جدید را دارد یا خیر.

از طریق MacRumors