تنفس عمیق و آموزش تکنیک ها به کودکان


نفس عمیق برای بدن ما مفید است و می تواند به تبدیل افکار منفی به افکار مثبت کمک کند. به عبارت دیگر ، ما می توانیم یاد بگیریم که از نفس و بدن خود برای احساس بهتر روحی استفاده کنیم.

تکنیک تنفس عمیق

اگر استرس ، عصبی ، ترسیده ، نگران یا عصبانی هستید ، تنفس شما ممکن است سطحی و سریع شود.
وقتی عصبی هستید ، تنفس در قفسه سینه بسیار سطحی خواهد بود. اگر آرامتر باشید تنفس کندتر و عمیق تر می شود. در این حالت تنفس بیشتر از شکم و زیر دنده ها انجام می شود.

می توانید یاد بگیرید که به تنفس خود توجه کنید ، سرعت خود را کاهش دهید و هر نفس را طولانی تر و عمیق تر بکشید. با این کار آرامش تنفس عمیق احساس می شود.

مزایای تنفس عمیق

وقتی تمرین تنفس عمیق می کنید ، نه تنها به حفظ آرامش خود کمک می کنید ، بلکه می توانید به سرعت آرامش خود را حتی در شرایط استرس زا به دست آورید. البته تنفس عمیق فواید دیگری نیز دارد:

مسکن
سیستم ایمنی و گردش خون را بهبود می بخشد
افزایش انرژی
فشار خون پایین
هضم بهتر
تا احساس بهتری داشته باشم
یک ذهن پاکتر

این تکنیک ها به طور خاص به کودکان کمک می کند تا رابطه بین تنفس و احساس را درک کنند. کودکان باید تکنیک های تنفس را تمرین کنند تا به بدن و روح خود کمک کند تا آرام شوند و تمرکز کنند.
این فعالیت های داوطلبانه به کودکان اجازه می دهد تا از تنفس آگاهانه بیشتر آگاه شوند.

روش تنفس عمیق

بهتر است در ابتدای تمرین تنفس عمیق این سوال را از فرزند خود بپرسید: بدن و ذهن ما چگونه به هم متصل می شوند؟

اگر مدتی طول می کشد تا پاسخ آنها شروع شود ، صبور باشید. بچه ها می توانند پاسخ های بسیار ساده ای برای این سوال دریافت کنند.
بهتر است با یک مثال به آنها در درک این موضوع کمک کنید. به عنوان مثال ، با یک ضربه شروع کنید: وقتی می خواهیم به یک توپ ضربه بزنیم ، ذهن ما باید یک سیگنال به پای ما بفرستد و به ما بگوید چه کار کنیم. کودکان همچنین می توانند موارد زیر را درک کنند:

اگر فکر کنیم (یا باور کنیم) که می توانیم کاری را انجام دهیم ، به احتمال زیاد قادر به انجام آن خواهیم بود.
وقتی نگران ، عصبی یا ناراضی هستیم ، بدن ما ممکن است احساس بیماری ، خستگی یا عصبی کند.
اگر بدن ما بیمار ، مجروح یا بسیار خسته باشد ، ممکن است احساس ناراحتی یا سرخوردگی کنیم.
با این تمرینات ، کودک ارتباط بین افکار ذهنی و وضعیت جسمانی ما را تشخیص می دهد و شاید رابطه تنفس عمیق و وضعیت جسمی و روحی را بهتر درک کند.

تکنیک های تنفس عمیق

تنفس یک رفلکس خودکار است. شما حتی مجبور نیستید در مورد آن فکر کنید – و روند به طور خودکار اتفاق می افتد!
اما آگاهی از تنفس می تواند به آرامش بیشتر شما کمک کند. در اینجا برخی از تکنیک های تنفس عمیق وجود دارد که تقریباً در هر کجا و در هر زمان می توانید انجام دهید.

آموزش تنفس عمیق

تنفس عمیق آگاهانه

یک راه آسان برای توجه بیشتر به تنفس این است که به رایحه مورد علاقه خود فکر کنید. بو در واقع نوعی تنفس عمدی است. بنابراین ، بهتر است این تکنیک تنفس آگاهانه را امتحان کنید:

با بستن چشمان خود شروع کنید و تصور کنید می توانید رایحه دلخواه خود را استشمام کنید.
با شمارش دو عدد نفس عمیق بکشید.
بازدم را تا چهار بشمارید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و شمع را خاموش کنید

این تکنیک تنفس واقعاً یک بازدم کامل و آرام ایجاد می کند تا ذهن و بدن را آرام کند. در اینجا نحوه تنفس بادکنک و شمع وجود دارد:

هنگام نشستن روی صندلی ، پشت خود را صاف و صاف روی زمین نگه دارید
از طریق بینی نفس عمیق بکشید و ریه های خود را مانند بادکنک پر کنید.
تصور کنید کیک تولد خود را با تمام شمع های روشن ببینید و با نفس قوی از دهان خود خاموش کنید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و بازدم کنید

این تکنیک یک راه عالی برای تمرکز بر کند کردن تنفس است زیرا شما باید به آرامی به یک حباب خیالی بپیوندید ، در غیر این صورت حباب می ترکد. این تنفس جوشان را به صورت زیر انجام دهید :

یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را با هوا پر کنید.
یک یا دو ثانیه نفس خود را حبس کنید.
تصور کنید یک چوب حبابی را جلوی دهان خود قرار دهید و هوا را به آرامی از دهان خود بیرون دهید.
این کار را سه تا پنج بار تکرار کنید.

مزایای تنفس عمیق

همه ما ، از جمله کودکان ، می توانیم از تکنیک های تنفس عمیق و اثرات آرامش بخش آنها بر بدن خود سود ببریم.
به کودکان یادآوری کنید که اگر احساس می کنند نیاز به آرامش دارند ، تنفس متمرکز یا آگاهانه کاری است که می توانند در هر کجا و در هر زمان انجام دهند ، و هیچ کس دیگر متوجه انجام آن نمی شود.

اولین مرکز مراقبت های بهداشتی با مجوز رسمی وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری و راحتی و ایمنی عزیزان را در اولویت اول قرار داده اند و خدمات خود را در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران کودک ارائه می دهند.

برای اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
توجه! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید