تغذیه کودک رژیم غذایی کودکان بهترین برنامه تغذیه کودک


چاقی و لاغری از ابتدای زندگی در افراد دیده می شود. گاهی مادران نگران وزن کم فرزندان خود هستند و گاهی نیز با استرس کودکان دارای اضافه وزن به متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی می تواند در این مورد به والدین کمک کند.تغذیه کودک

پس از دو سالگی ، کودکان می توانند از انواع غذاها لذت ببرند. آنها می توانند با بقیه اعضای خانواده شام ​​بخورند ، اگرچه برخی از وعده های غذایی برای جلوگیری از خفگی نیاز به اصلاح دارند. اما اگرچه آنها قادر به خوردن غذای بزرگسالان هستند ، کودکان خردسال نیازهای تغذیه ای ویژه ای خارج از اعضای بزرگسال خانواده دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً روشن نباشد ، اما کودکان بزرگسالان کوچکی نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان همیشه نیازهای آنها را برآورده نمی کند. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای آنها اهمیت ویژه ای دارد. آنچه باید از بافت جدید ساخته شود از هیچ کجا نیست: رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه آن را تأمین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ساختن سلول های جدید استفاده می شود و نقش حیاتی در بدن ایفا می کند. و کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند زیرا مواد معدنی برای ساخت استخوان های در حال توسعه مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان مهمتر از بزرگسالان است ، زیرا کمبود آنها می تواند روند رشد مهم را مختل کرده و در درازمدت آسیب برساند. خوشبختانه کودکان خردسال نسبت به این مشکلات در دو سال اول کمتر حساس هستند زیرا رشد سریع دوران نوزادی به مرحله کندتری کاهش یافته است. اما ارائه رژیم غذایی غنی از مواد مغذی در نهایت به آنها کمک می کند تا بزرگسالان سالم تری شوند. تفاوت دیگر این است که کودکان به غذای کمتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین فکر می کنند. همانطور که در فصل قبل مورد بحث قرار گرفت ، رژیم غذایی کودکان و خردسالان می تواند بفهمد چه زمانی گرسنه هستند و چقدر باید بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و با هر ترفندی فرزندان خود را ترغیب می کنند که بیشتر غذا بخورند و فکر می کنند به اندازه کافی غذا نمی خورند. به کودکانی که قادرند در هر زمان که گرسنه هستند غذا بخورند و هیچ محدودیتی در خوردن ندارند ، تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد آنها داده می شود. والدین باید اطمینان داشته باشند که بدن قادر است میزان مصرف خود را تنظیم کند و کودکان را تشویق کند که وقتی سیر می شوند غذا را کنار بگذارند. والدین همچنین می توانند نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی کودکان پنج ساله ای را که والدین آنها را سوءتغذیه می دانند با عادات غذایی گروهی به اصطلاح کنترل مقایسه می کند. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم دریافت می کنند و کالری بیشتری از میان وعده ها دریافت می کنند. اما در نهایت ، تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان در یک وعده غذایی کمتر غذا می خورند ، اما ممکن است به دفعات بیشتری نیاز داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک ، مقداری میان وعده در طول روز. از آنجا که میان وعده ها بخش عمده ای از مصرف روزانه کودک را تشکیل می دهند ، می توان آنها را یک “وعده غذایی کوچک” در نظر گرفت و سزاوار توجه تغذیه ای مشابه وعده های اصلی است. به عبارت دیگر ، یک میان وعده بیشتر از چیزی است که کودک را تا شام سیر نگه می دارد. ممکن است برخی از میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر مواد را به یک رژیم متعادل اضافه کنید.

چهره او شکوفا می شود ، صدای خنده اش در خانه می پیچد و لباس او سریعتر از آنچه فکر می کنید کوچک می شود. اگر به رژیم غذایی فرزند خود توجه کنید ، غذاهای ارگانیک را در رژیم غذایی خود بگنجانید و انواع غذاهای ضروری را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، نه تنها از رشد مناسب فرزند خود اطمینان حاصل می کنید ، بلکه می توانید سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا دهید. برای سالهای آینده محققان و متخصصان تردیدی ندارند که تغذیه زود هنگام کودکان بر سلامت جسمی و روانی آنها در سالهای آینده تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین در مورد جزئیات تغذیه سالم در 10 سال اول زندگی با ما همراه باشید.

اصول تغذیه کودکان در سال اول زندگی

خیلی زود است که یک میز ناهارخوری رنگارنگ انتخاب کنید و دستور العمل های مختلف را امتحان کنید. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شیر مادر یا شیر خشک است. در 12 ماه اول ، کودک شما بیشترین کالری را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در چهار ماه اول ، بدن می تواند علائم اولیه حساسیت نوزاد را بر اساس واکنش های شیردهی تشخیص دهد.

در این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است احساس کنید بدن شما به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه مناسب نه تنها شانس ابتلای کودک به عوارض حاد را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی کودک را نیز کاهش داده و گریه و بی قراری را کاهش می دهد.

درباره تغذیه نوزاد تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در چهار ماه اول ، نوزاد حتی آب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند و بین چهار تا شش ماهگی ، فقط مواد ساده ای مانند لعاب برنج را به شیر مصرفی خود در طول روز اضافه می کند. توصیه او از پزشک

پس از شش ماه ، به آرامی طعم های مختلف را می چشید و باید توجه داشته باشید که افزودن تدریجی غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک شما را برای آشنایی با طعم ها در طی چند ماه هموار می کند. در این مرحله ، عجله را کنار بگذارید و به بدن کودک خود فرصت دهید تا به غذای تازه پاسخ دهد. صبر شما ، وقتی غذا را گام به گام به رژیم غذایی روزانه کودک خود اضافه می کنید ، به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی کرده و کنترل کنید.
در مورد تغذیه کودک از شش ماهگی تا یک سالگی چه باید بدانید؟

کودک شما از شش ماهگی تا یک سالگی خود را برای غذاهای کمکی آماده می کند و وقتی بتواند غذاهای مختلف را به مرور بلعیده و هضم کند ، می تواند او را با انگشتان دست خود آشنا کند. بیشتر مادران نگران سوء تغذیه فرزندشان در این دوران هستند. اگر بدانید کودک شما روزانه به چه مقدار غذا احتیاج دارد و چه غذاهایی برای رشد کودک شما مناسب است ، با مصرف بیش از حد آن ، سلامت کودک را به خطر نمی اندازید و اگر از مواد مغذی ضروری او را محروم کنید ، از آن جلوگیری نخواهید کرد. که به درستی رشد نمی کند

اصول تغذیه برای کودکان یک تا دو ساله

با بزرگ شدن کودک ، تنوع غذاها در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد و این امر باعث تغییر رژیم غذایی کودک دو ساله می شود. در حال حاضر نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی شما رو به کاهش است و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم بر سلامت کودک شما در این مرحله از زندگی تأثیر می گذارد و افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی کودک می تواند به سلامت بدن شما و رشد بهتر مغز شما کمک کند. در حالی که گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی کودک بسیار مهم است ، گاهی اوقات شما چاره ای ندارید جز اینکه به جایگزین های کودک مراجعه کنید.

در این دوره ، شما باید از غذاهایی که برای کودکان مضر است آگاهی بیشتری داشته باشید تا بتوانید یک رژیم غذایی سالم برای فرزند خود برنامه ریزی کنید. تغذیه کودک یک ساله آداب خاص خود را دارد. می توانید از غذای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و از میوه ها و سبزیجات ضروری برای رشد نوزاد خود استفاده کنید. اگر اصول تغذیه نوزادان را در سال های اولیه خود رعایت می کنید ، لازم نیست نگران قد و وزن فرزند خود در دو سالگی باشید.

سوء تغذیه دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. برای کودکان کوتاه قد. کوتاهی قد در کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبودهای تغذیه ای بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل مختلفی از جمله ارتفاع ، گونه ها و سلامت جامعه بر ارتفاع تأثیر می گذارد. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوءتغذیه و کوتاهی قد نسبت به سالهای اول انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافت ، اما هنوز در وضعیت خوبی قرار نداشت. هر والدین باید بدانند که از نظر تغذیه ، سلامت و رشد فرزند خود چگونه عمل می کنند. به والدین توصیه می شود از فرزند خود در مورد منحنی رشد در مراکز بهداشتی بپرسند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند قبل دقیق و دقیق اندازه گیری نمی کنند و باید بر نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار این گونه مراکز تاکید کرد. مراکز بهداشتی همچنین باید به مادران آموزش دهند که چه ترفندهای تغذیه ای و سلامتی را باید انجام دهند تا به قد و وزن مناسب فرزند خود برسند. تعادل تغذیه کودک بسیار مهم است و می توان از این منحنی ها برای تشخیص کمبودهای تغذیه ای کودک استفاده کرد. اقدامات اضافی برای بهبود تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید