تغذیه جامع و سلامت روان – 5 مرحله آسان برای شروع


اکثر مردم رابطه بین تغذیه و بیماری جسمی را درک می کنند ، با این حال fمردم از رابطه بین تغذیه و سلامت روان آگاه هستند.

ارتباط تغذیه و سلامت روان:


– مغز یک اندام بسیار مغذی است و به طور متوسط ​​20 درصد از کالری دریافتی روزانه فرد را مصرف می کند. 60 درصد چربی دارد و حاوی غلظت بالایی از کلسترول و اسیدهای چرب غیر اشباع (PUFAs) مانند امگا 3 است.

– انتقال دهنده های عصبی تقویت کننده مغز نیاز به عناصر سازنده (مواد مغذی) از غذاهایی که مصرف می کنیم ، مانند پروتئین ها ، مواد معدنی و ویتامین های گروه B دارد. متأسفانه ، بسیاری از مردم غذاهای فرآوری شده را فاقد این مواد مغذی ضروری مصرف می کنند.

– ما همچنین می دانیم که سلامت روده نقش مهمی در سلامت روان دارد ، که به آن ارتباط روده / مغز نیز می گویند. در اینجا ، پروتئین های التهابی می توانند از روده به مغز منتقل شوند و در علائم بیماری روانی نقش دارند.

اما شما از کجا شروع می کنید؟ اگر احساس آبی ، بی انگیزگی ، اضطراب ، یا بی نظمی و غرق شدن ندارید ، چگونه با همه اینها کنار می آیید؟

تغذیه جامع و سلامت روان – 5 مرحله آسان برای شروع


1 رژیم غذایی داشته باشید که شامل غذاهای کامل باشدیعنی طبیعی ، محلی (در صورت امکان) و ارگانیک (در صورت امکان). این به شما کمک می کند تا از مصرف مواد شیمیایی مضر اجتناب کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که مواد مغذی مورد نیاز بدن و مغز را برای رشد فراهم می کنید.

2 مراقب جرات خود باشید با مصرف غذاهای تخمیر شده با باکتری های خوب و غذاهای پری بیوتیک (طیف وسیعی از غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات) که حاوی فیبر هستند ، اما باکتری های خوب (میکروبیوتا) آن را ندارند!

3 استرس را مدیریت کنید با استفاده از تمرینات افزایش آگاهی روزانه. اگر این برای شما جدید است ، با یادگیری تنفس عمیق و آگاهانه چند دقیقه در طول روز شروع کنید. این تمرین ساده در واقع می تواند به حرکت بدن شما از حالت عصبی سمپاتیک (مبارزه یا فرار) به حالت عصبی پاراسمپاتیک (استراحت ، هضم و بازیابی) کمک کند.

4. مطالعات نشان داده است مکمل های غذایی آنها اغلب در کاهش علائم بیماری روانی مثر هستند.ما را در وبلاگ بعدی من دنبال کنید ، که مکمل های مختلفی را توضیح می دهد که می توانند به عملکرد مغز و درمان علائم کمک کنند. با این وجود ، من پیشنهاد می کنم برای ایجاد یک پروتکل اضافی که نیازهای فردی شما را برآورده کند ، با یک متخصص مراقبت بهداشتی واجد شرایط همکاری کنید.

5 ورزش روزانه و / یا حرکت این می تواند به کاهش تنش و استرس ، افزایش انرژی ذهنی و بهبود روحیه کمک کند. مهم نیست که چیست ، شما راه می روید ، می دوید ، می رقصید ، یوگا انجام می دهید ، شنا می کنید … فقط روزانه حرکت کنید.

راه های زیادی برای ارتقاء سلامت روان و بهبودی از بیماری های روانی وجود دارد. با آنچه برای شما راحت تر است شروع کنید. تغییرات کوچک می تواند منجر به ایجاد عادات سالم تری شود که باعث بهبود روحیه ، انرژی و شناخت می شود.

اما شگفت انگیزترین چیز احساس توانمندی است که فقط از دانستن اینکه چه باید بکنید ناشی می شود!

++++++++++++++++++++++++

ادبیات:


https://www.singlecare.com/blog/news/mental-health-statistics/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6170050/

https://www.globaldata.com/global-sales-of-sychiatric-drugs-could-reagrere-more-than-40bn-by-2025-due-to-coronavirus-says-globaldata/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/




دیدگاهتان را بنویسید