تست معاینه فنی با سیخ کباب در اطراف تهران


انتقاد پلیس از وزارت بهداشت در خصوص حوادث؛

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرج با انتقاد از بی توجهی برخی طرف ها به وظایف خود برای کاهش کشته ها و مجروحان سوانح رانندگی، بر لزوم افزایش ایمنی خودروها و جاده ها و اصلاح قوانین برای افزایش بازدارندگی آنها تاکید کرد. .

به گزارش پارچین خودرو، سردار سید کمال هادیان فر صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های نوررضا برگزار شد، اظهار داشت: کلانتری راهور حوزه کاملا متفاوتی است که به زندگی مردم می پردازد. سایر ادارات و مناطق کشور نیز وظایف مهمی دارند. اما هیچ یک از آنها مانند پلیسی نیستند که به طور مستقیم بر زندگی مردم تمرکز می کنند. برای درک بهتر اهمیت این موضوع باید بگویم در ساعتی که این جلسه برگزار شد حداقل ۲ نفر در جاده های ما در تصادفات رانندگی کشته شدند و ۵۰ نفر مجروح شدند که حداقل ۲۰ نفر از آنها دائمی بودند. disabled این آمار به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حدین فر ادامه داد: ۵۱ درصد قربانیان حوادث رانندگی در صحنه فوت می کنند که از این تعداد ۳۴ درصد را سرنشینان وسایل نقلیه موتوری تشکیل می دهند. ۴۹ درصد پس از تصادف فوت کردند که از این تعداد ۴۳ درصد در بیمارستان و ۶ درصد در حین انتقال جان باختند.

کمبود تجهیزات تشخیصی خونریزی مغزی در برخی بیمارستان ها

رئیس پلیس راهور فرج ادامه داد: ۴۳ درصد مرگ و میر مصدومان تصادفات در بیمارستان ها آمار بالایی است. متأسفانه در بسیاری از بیمارستان های ما هیچ ابزار و تجهیزاتی برای تشخیص ضربه مغزی یا خونریزی داخلی وجود ندارد. فرد را به بیمارستان می برند، از او می پرسند که آیا سردرد یا سرگیجه دارد و ناگهان یک ساعت بعد همان فرد در بیمارستان یا حتی در خانه بر اثر خونریزی داخلی یا ضربه مغزی فوت می کند. رسیدگی به این موارد و ارائه این تجهیزات و امکانات در اختیار بیمارستان ها ضروری است.

حدین فر با تاکید بر اینکه در جایگاهی قرار داریم که باید صادقانه عمل کنیم، گفت: تصادف تعارف نیست. تصادف به خاطر عامل انسانی، ماشین و جاده است و نه ماشین، نه جاده و نه عامل انسانی به ما نمی خورد. علت تصادفات به قوانین بازمی گردد. اما قوانین ما بازدارنده نیستند. وقتی زنی در اصفهان در تصادف یک نفر را می کشد و بعد می گوید مهریه اش را می دهم، به این معناست که قوانین ما بازدارندگی کافی ندارد و این موضوع نیاز به توجه جدی دارد.

رئیس پلیس راهور فرجه به موضوع اسقاط خودرو پرداخت و افزود: امروز خروج خودروی ما مانند پایان یک سرکوب است و روند اسقاط خودرو بسیار کند پیش می رود و در واقع می توان گفت به آن توجه نشده است. کاملا. زمانی که یک خودرو ۲۰ بار با هم برخورد می کند و سپس وارد جاده می شود و دوباره تصادف می کند و این بار باعث مرگ چند نفر می شود. اینها مواردی است که باید مراقب آنها بود. تا کی باید فقط از هم تمجید و تشکر کنیم؟

حدین فر افزود: در سال ۸۳ در پلیس راهنمایی و رانندگی بودم که در آن زمان ۵۲۰۰ سایت حادثه ساز در کشور وجود داشت. وقتی در سال ۲۰۱۸ به پلیس راهنمایی و رانندگی بازگشتم، آنها خواستند آماری از مکان های حادثه خیز در شهرها و جاده ها به ما ارائه دهند. باز هم آمار ۵۲۰۰ امتیاز بود. پس چرا در این مدت کاری انجام نشده است؟ تا کی باید قبول کنیم که جاده اصلی ما وقفه نداشته باشد و بعد دو پژو با اعضای خانواده که در هر کدام هستند بیایند و در آن جاده تصادف کنند و منفجر شوند و هیچکس کاری برای آنها انجام ندهد؟ روح این عزیزان سیر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراغه ادامه داد: زمانی به ما می گفتند در مصاحبه های خود نام خودرویی را ذکر نکنید زیرا این کار به روند تولید لطمه می زند. خب ما اسم نبردیم اما چرا این خودروها هنوز قربانی هستند؟ وضعیت امروز چگونه است؟

وی با اشاره به اینکه همچنان در کانون های خود مردم را می کشیم، گفت: حوادث مانند ویروس است. چطور وقتی کرونا وارد کشور شد، کل کشور برای مقابله با آن بسیج شدند، باید همین رویکرد را در برابر ویروس حادثه داشته باشیم. اتفاقاً ویروس کرونا درست می شود اما ویروس تصادف درست نمی شود و لازم است کل کشور و همه نهادها بسیج شوند تا تعداد آنها کاهش پیدا کند تا بتوانیم تعداد کشته ها و مجروحان ترافیک را کاهش دهیم. تصادفات

هادین فر با اشاره به جلسه شورای عالی ترافیک که اواخر سال گذشته به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گفت: من در آن جلسه به رئیس جمهور گفتم زمانی که دولت می خواهد در این حوزه دخالت کند ۵۰ درصد شرکای ما هستند. کار حل شده است. من وظایف ارگان ها را به رئیس نشان دادم و گفتم از هر دستگاهی می خواهم کارهایی را که باید انجام دهند گزارش دهند و اولین نهاد پلیس است و از رئیس پلیس راهور می خواهم که من را گزارش کند. من انجام دادم و اگر تکالیفم را انجام ندادم، حتماً با من و سایر وسایل همین طور رفتار کنید.

چرا وزارت بهداشت در مورد تصادفات کاری نکرد؟

وی همچنین از عملکرد وزارت بهداشت در برخورد با حوادث رانندگی انتقاد کرد و گفت: چرا وزارت بهداشت کاری با تصادفات ندارد و چرا اقدامی انجام نمی دهد؟ با سلام و احترام، کار پیش نمی رود. من هم می توانم بلند شوم و تشکر کنم و بعد از پنج سال بشقاب بگیرم و بروم، اما فردا چگونه می خواهیم به مردم پاسخ دهیم؟ پاسخی که به تعداد کشته ها و مجروحان خواهیم داد چیست؟ اینها موارد مهمی است که باید به آنها توجه کنیم.

فراقا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: معتقدم با ساده ترین اقدامات و با کمترین امکانات می توان از تعداد کشته ها و مجروحان سوانح رانندگی بکاهد.

حدین فر همچنین با انتقاد از عملکرد دولت قبل در قبال حوادث گفت: دولت بر اساس اصل ۱۰۸ مسئول بود و نه این دولت به تنهایی بلکه همه دولت ها مسئول هستند اما چرا اهمیتی ندادند؟ چرا هشت سال در دولت بودند و کاری نکردند و در کمیته ای شرکت نکردند؟ خوشبختانه جلسه بسیار عالی ترافیکی در آستانه عید با حضور رئیس جمهور برگزار شد. اما این جلسه باید حداقل هر سه ماه یکبار برگزار شود.

رئیس پلیس راهور فراغه با اشاره به هجمه هایی که پس از انتقاد از کیفیت خودروها به وی وارد شد، افزود: در حوزه سایبری یک اصل داریم به نام اصل منطق یعنی تصور اینکه ممکن است یک ساختمان و همه چیز را ببینیم. ظاهرا عادیه بله، اما به عنوان مثال، اگر با یک عینک به او نگاه کنیم، شاهد هکرها و اقداماتی خواهیم بود که قصد هک در آنجا را دارند. چیزهایی که از بیرون دیده نمی شود، اما در داخل فشار و حمله آنها وجود دارد. اگر به من نگاه کنید، من هم همین مشکلات را دارم و احتمالاً با این دیدگاه، امروز اینجا هستم با لباسی پاره یا جای زخم روی بدنم. چون خیلی ها جلوی ما را گرفتند و جلوی صحبت ما را گرفتند اما حقیقت این است که بعد از تصادف بهبهان حد تحمل ما تمام شد و تصمیم گرفتیم در مورد ماشین صحبت کنیم.

وی افزود: برخی از خودروسازان به ما مراجعه می کنند و می گویند ما ۱۶۴ برنامه ایمنی و کیفیت داریم. من می گویم برنامه روی کاغذ بی فایده است. در عمل چه کردید؟ فقط در یک مورد صفحه ماشین باید فولاد کم کربن باشد اما در ماشین های ما از سه لایه شیردوشی استفاده می شود که معلوم است در این حالت با یک تصادف جزئی ماشین فرو می ریزد و آتش می گیرد. آیا خودروسازان ما ایربگ و فوکوس را تعمیر کردند؟ فقط به این فکر می کنند که تولید و تولید از یک میلیون به سه میلیون برسد. آنها همچنین باید به فکر زندگی مردم باشند و زندگی مردم برای آنها مهم باشد.

حدین فر افزود: خودروسازان از این ۲۰۰۰ میلیارد درآمد روزانه چه میزان را صرف ایمنی و کیفیت خودروهای خود می کنند؟ خیلی ها به من می گویند این حرف ها را نزن، اما من نمی توانم در مقابل جان مردم سکوت کنم. بالاخره یک تبلت به من می دهند و من هم می روم، اما باید حرفم را بزنم و حالا هرکسی که مسئول است، خبرنگاران و رسانه ها باید پیگیر این مطالبات باشند.

وی با اشاره به واردات خودرو به کشور گفت: به محض اینکه مطلع شدیم قصد دارند خودروی کمتر از ۱۰ هزار دلار هندی را وارد کنند. خوب اگر قرار است ماشین هندی ناامن وارد کنند چه باید کرد، لطف و غرور بود. ما از واردات خودرو حمایت می کنیم اما می گوییم خودروی ایمن وارد کنیم. در واردات باید کیفیت خودرو ارتقا یابد.

کاهش قربانیان تصادفات با واردات خودرو

رئیس پلیس راهور پرجا افزود: زمانی که واردات خودرو در سال ۸۵ آزاد شد، تاثیر مستقیمی بر خودروهای تولید داخل داشت و حتی مرگ و میر ما کاهش پیدا کرد.

تست معاینه فنی سیخ ها!

وی همچنین به تعیین سن فرسودگی خودرو در قانون اشاره کرد و گفت: قانون آمد و سن فرسودگی خودرو را مشخص کرد اما یک نفر از طرف دیگر رفت و در دادگاه شکایت کرد. عدالت در مورد آن تکنسین. معاینه باید معیار باشد.» هر چک فنی هم که تو تهران هستن سیخ کباب رو میذارن تو اگزوز و مثلا چهارتا تست گاز باهاش ​​میکنن، چشمم رو روی این چیزا نمیبندم. گاهی برخی از این شرکت های معاینه فنی با ما تماس می گیرند و می گویند از ما حمایت کنید. وقتی جان و امنیت مردم در طرف مقابل است چه حمایتی باید انجام دهیم؟ خوب به خاطر پول این حرف ها را می زنند اما جان مردم مهمتر است.

حدین فر همچنین به آمار فوت کودکان در تصادفات رانندگی پرداخت و گفت: ۱۸ درصد فوتی های تصادفات رانندگی زیر ۱۸ سال است. چه گناهی کرده اند که اینگونه آینده خود را نابود کرده اند؟ چند وقت پیش به بیمارستان مراجعه کردم. یک نفر بود که گفت ۲۰ سال در درمان عوارض ناشی از تصادفات بوده و بیش از ۲۰ عمل جراحی بزرگ انجام داده است. این باید در نظر گرفته شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان فرجه همچنین با اشاره به حمایت ها و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای ایمنی تولیدات داخلی گفت: زمانی که صحبت از ایمنی خودرو شد متاسفانه هیچکس به ما مراجعه نکرد و در نهایت این مقام معظم رهبری بودند که خطاب کردند. این موضوع.” وارد شد و شخصا در چند کلمه بر لزوم ارتقای کیفیت و ایمنی خودروها تاکید کرد. خب، بحث در حال حاضر برای همه تمام شده است. اگر خودروسازان به حرف من گوش نمی دهند باید حرف رهبر معظم انقلاب را بشنوند. وزیر ذیصلاح باید از خودروسازان بپرسد که در راستای فرامین رهبری چه کرده اند؟

وی افزود: دولت بسیار شلوغ و پرتلاطم است، اما حقیقت این است که بحث ترافیک و همه چیز مربوط به تصادفات مهم است و برای این کار اطمینان می دهم شورای عالی هر سه ماه یکبار جلسه ای برگزار کند. امروز تعمیر ۳۰۰۰ محل حادثه خیز در جاده ها به ۵۰۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد. سال گذشته بیش از ۶۰۰۰ میلیارد در خزانه هزینه کردیم و قانون و نحوه هزینه آن هم مشخص است. پس پول کجا رفت؟ چرا در این سال ها پولی که ما خرج کردیم به دستگاه هایی که سهمیه آنها در قانون تعیین شده که هنوز همان نقاط حادثه خیز ۱۵ سال پیش است، اختصاص نیافته است. چرا آمبولانس ها و خودروهای امدادی ما برای شرایط جاده مناسب نیستند؟ چرا گشت های پلیس ارائه نمی شود؟ ما به ازای هر ۱۲۰ کیلومتر در ۲۹۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور محافظت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اخیرا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به این موضوعات ورود کرده و قصد بررسی آن را دارد، گفت: امیدواریم به این موضوعات توجه شود. امروز در ۷۰۲ شهر ما هنوز پلیس راهور مستقر نیست و باید این موارد فراهم شود.

برگ سبز هزینه های مردم را ۶۰ درصد کاهش داد

هادیان فر به موضوع برگ سبز خودرو و تبدیل آن به سند رسمی خودرو پرداخت و گفت: خوشبختانه پلیس پیگیری های زیادی در خصوص کاغذ سبز انجام داد و در نهایت دولت از ما حمایت کرد. اکنون دیگر الزامی برای ثبت سند رسمی خودرو در ادارات وجود ندارد و همین مشکل باعث کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی هزینه های مردم شده است. پلیس راهنمایی و رانندگی از این تصادف یک ریال هم عایدمان نمی شود اما هدف ما این بود که مردم را آرام کنیم. خوشبختانه به زودی این موضوع در دستور کار مجلس قرار می گیرد و انشاءالله به قانون تبدیل می شود و هیچ «اما» یا «انشاءالله» در این طرح باقی نمی ماند.

وی افزود: همچنین نحوه توقیف موتورسیکلت ها را تغییر داده ایم. موتورسیکلت برای برخی افراد یک روش زندگی و امرار معاش است. البته ما موظف به اجرای قانون هستیم اما اعمال قانون بر عهده مردم است و بهبود شرایط مردم را وظیفه خود می دانیم.

هادیان فر با تاکید بر اینکه باید به سمت اصلاح قوانین، افزایش ایمنی خودرو، ارتقای ایمنی جاده ها و … حرکت کنیم، تاکید کرد: این مهم با همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه محقق می شود. ما در برنامه هفتم توسعه که این روزها در حال نگارش است برنامه ای داریم که در یک برنامه پنج ساله تعداد قربانیان حوادث رانندگی به کمتر از ۸۰۰۰ نفر برسد. همچنین ۳۰۰ هزار مرگ باید به ۱۵۰ هزار کاهش یابد. این کارها به شرطی امکان پذیر است که همه دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند و روی کار بیایند.