تست محدوده مفهومی مرسدس بنز تسلا را شرمنده کرد – بررسی گیک


کانسپت مرسدس بنز در سراسر اروپا سفر می کند
مرسدس بنز

مرسدس بنز ویژن EQXX کانسپت کاری را انجام داد که هیچ خودروی الکتریکی دیگری با یک بار شارژ بیش از ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) را طی کرد. این آزمایش تسلا را در مورد برد شرمنده می کند.

بله، این دو برابر برد ماشین الکتریکی معمولی شماست. مرسدس در اوایل سال جاری Vision EQXX را به عنوان یک وسیله نقلیه آزمایشی برای آزمایش فناوری های مختلف باتری و کارایی آنها معرفی کرد و در حال حاضر نتیجه داده است. مفهوم خیابانی قانونی ۱۱ ساعت و ۳۲ دقیقه رانندگی کرد و در طول سفر از ۶۰۰ مایل فراتر رفت.

جالب‌تر این است که ماشین باقی مانده باتری نیز دارد. طبق گفته مرسدس، میانگین مصرف ۸.۷ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر (۷.۱ کیلووات ساعت در هر ۶۲ مایل) کم سابقه بوده است و در پایان سفر، تقریبا ۱۵ درصد باتری خودرو باقی مانده است. بنابراین اگر حتی خالی بماند، ممکن است بیش از ۷۰۰ مایل را بدون شارژ مجدد طی کرده باشید.

در حالی که قسمت اول سفر EQXX از بزرگراه با سرعت ۸۷ مایل در ساعت عبور کرد، بقیه سفر در چندین شهر اروپایی انجام شد. شروع از Sindelfingen، آلمان، سپس راه خود را از طریق کوه های آلپ سوئیس به میلان، سپس در شهر جنوب فرانسه پایان می یابد. میانگین سرعت کلی ۵۴ مایل در ساعت بود.

مهم است به خاطر داشته باشید که اگرچه مرسدس در این آزمایش قانونی است، اما این یک خودروی معمولی است که به این زودی نمی توانید آن را بخرید. با این حال، این شرکت از فناوری و اطلاعات حاصل از آزمایش برای بهبود خودروهای الکتریکی آینده استفاده خواهد کرد. و چه کسی می داند، این خودروی مفهومی در نهایت می تواند به واقعیت تبدیل شود و با پورشه تایکان و تسلا رودستر آینده روبرو شود.

مرسدس این شاهکار شگفت انگیز را با طیف وسیعی از تغییراتی که امروزه در یک خودروی الکتریکی معمولی مشاهده نمی کنید، اعتبار می دهد. برخی از آنها عبارتند از ترمزهای دیسکی آلومینیومی، باتری های آند با سیلیکون بالا، کامپوزیت های فیبر کربنی، شکر، پمپ های حرارتی بهبود یافته و سیستم خنک کننده باتری منحصر به فرد.

با توجه به ارزشش، ما دیدیم که ایلان ماسک گفته است تسلا می تواند این کار را انجام دهد، اما این شرکت نیازی به این کار احساس نمی کند. و اینکه مسافت بیش از ۴۰۰ مایل اهمیتی ندارد و در این مرحله، خودرو وزن بیشتری را حمل می کند. تمام آن وزن به کاهش شتاب و کنترل ختم می شود. پس از آن، رودستر آینده تسلا نوید برد ۶۰۰ مایل را می دهد.

در هر صورت، این نشانه آن است که اضطراب برد ممکن است متعلق به گذشته باشد، و ما امیدواریم مرسدس از آموخته های خود برای ساخت خودروهای الکتریکی بهتر در آینده استفاده کند.

در سراسر لبه