تحریم ها به ما کمک کرد که خودروساز شویم


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه تحریم ها به خودروساز شدن ما کمک کرد، گفت: ایران خودرو به یک تولیدکننده معتبر و مورد اعتماد در دنیا تبدیل خواهد شد و در سال های آینده مطمئنا از محصولات این کارخانه خودروسازی استقبال خواهد شد. توسط بازارهای خارجی

به گزارش پارچین خودرو، مهدی خطیبی با تایید این موضوع تاکید می کند که برای رسیدن به اهداف افزایش تولید به غرب آفریقا، آسیای میانه، ترکمنستان، آذربایجان، عراق، سوریه، ونزوئلا، شمال آفریقا و به زودی به روسیه صادرات نداریم. . ما به نفع تحریم ها با جریان بین المللی معامله می کنیم.

وی با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته اهدافی را برای تولید و توسعه ایران خودرو در نظر گرفته ایم، گفت: مهمترین آن تبدیل شدن به یکی از پنج خودروساز درجه دو جهان در پنج سال آینده است. و در ده سال آینده در زنجیره ارزش جهانی خودرو قرار گیرد. ما به این اهداف پایبند هستیم و از آنها پیروی می کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو یکی از اقدامات مهم را حذف خودروهای معیوب از چرخه تولید و افزایش تولید خودروهای کامل دانست و گفت: تحریم های بین المللی صنعت خودروسازی کشور از جمله ایران خودرو را تحت تاثیر قرار داده و بیماری کرونا نیز تاثیرگذار بوده است. صنعت خودرو در کل دنیا از جمله بزرگترین خودروسازان جهان را به چالش کشیده و باعث افزایش تولید ناقص در شرکت ایران موتور شده است.

خطیبی تصریح کرد: در بهمن ماه سال گذشته بیش از ۸۲ هزار خودروی معیوب در ایران خودرو انبار شده و در حال حاضر مجموع خودروهای معیوب وارد شده به کانال ۱۰ هزار دستگاه است و تعداد این خودروها در خزر، کرمانشاه، فارس و صفر است. خراسان. تکمیل شده و تا چند روز آینده ۱۹۲ دستگاه باقیمانده در سایت تهران صفر می شود، تا ۱۰ روز آینده در سایت تبریز به صفر نزدیک می شویم، به این ترتیب گروه صنعتی ایران خودرو با خودروهای معیوب خداحافظی می کند. .

وی با بیان اینکه ارقام تولید شرکت ایران خودرو از ابتدای سال تا ۳ مردادماه ۲۲۱ هزار دستگاه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: صنعت خودرو یک صنعت بازرگانی است. و معاملات باید برای کاهش هزینه های سربار و افزایش تولید انجام شود.

خطیبی تصریح کرد: یکی از مهمترین سیاست های شرکت ایران خودرو افزایش تولید به لحاظ تغییر ترکیب تولید از خودروهای قدیمی و بی کیفیت به خودروهای مدرن، مدرن و باکیفیت است که ۹۰۰۰ دستگاه است که تا ۷۵۰۰۰ واحد امسال.

وی با اشاره به رفع ایرادات تولید خودرو و تولید مستقیم خودرو به عنوان یکی از دستاوردهای سیزدهم دولت گفت: با اعمال رویکردهای دولت و وزارت ایمنی و رفع خودروهای معیوب، کیفیت خودروها ۲۵ درصد افزایش یافته است. . خودرو کاهش هزینه قابل توجهی به دلیل تولید معیوب حاصل شد و با تحقق برنامه تولید در سال جاری هفت هزار میلیارد تومان از قیمت تمام شده کاسته می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه امسال محصولات جدیدی از جمله کشنده H5، اتوبوس برقی و وانت آریسان دو رونمایی شد، به طراحی و تولید نمونه اولیه محصول امسال رایا و طراحی TF21 Cord اشاره کرد. گفت: پل رارا، ایران خودرو را به یک شرکت جهانی خودروسازی تبدیل می کند.

وی گفت: الریرا محصولی مدرن و باکیفیت است که علاوه بر فروش در بازار داخلی، وارد بازارهای جهانی نیز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی پیشرانه ایران خودرو یکی از برنامه های جدی این مجموعه صنعتی است، گفت: ایران خودرو در چند سال آینده باید بتواند درآمد خوبی از تولید و عرضه موتور داشته باشد.
الخطیبی با تاکید بر اینکه در تمامی رویه ها به ویژه در طراحی محصولات جدید، تولید و راه اندازی خطوط تولید به شرکت های دانش بنیان توجه ویژه داریم، همایش توانمندی های همکاری با شرکت های دانش بنیان را برگزار و بیش از ۲۰۰ نیاز و توانمندی را شناسایی کرد. برای همکاری با این شرکت ها ۵۴ تفاهم نامه در این راستا منعقد شد و یادآور می شود: قرار است با همکاری چهارجانبه وزارت حراست، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ایران خودرو راه اندازی شود. گروه صنعتی.
وی گفت: همه اینها در کنار سایر اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت و در این راستا ۲۷۹ پروژه در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شناسایی شده است که ایران خودرو روزهای بهتری را نسبت به گذشته رقم خواهد زد. تا مردم ایران و صنعت کشور سربلند باشند.

ما توسعه و رشد خود را به برنامه جامع اقدام مشترک مرتبط نکردیم
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در تکمیل این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر واردات خودرو، مقایسه قیمت محصولات داخلی و خارجی و تاثیر لغو تحریم ها بر خودروسازی کشور و ایران خودرو، گفت: این موضوع در حال بررسی است. وی گفت: ایران خودرو نه تنها به واردات خودرو اعتراض دارد، بلکه به تجارت آزاد و رقابتی احترام می گذارد، کاملا از واردات حمایت می کند چرا که رقابت قطعا به افزایش کیفیت کار ما کمک می کند.

وی افزود: از نظر قیمتی، اتفاقی که پس از شیوع بیماری کرونا در صنعت خودروسازی جهان رخ داد، باعث افزایش قیمت بسیاری از محصولات شد، مقایسه قیمت محصولات ایران خودرو با قیمت های بین المللی خودرو، چیزی ایجاد نمی کند، علاقه به فروش محصولات ما و ما آماده رقابت از نظر کیفیت و قیمت هستیم.”

به گفته نامزدم، اگر تحریم ها برداشته شود، قطعا خودروسازان جهانی به بازارهای داخلی و ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز خاورمیانه و یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی در غرب آسیا نگاه خواهند کرد، اما ایران خودرو نخواهد بود. خودروی ایران از گذشته و فراخور شرایط کنونی را خواهد داشت.. عمل و رفتار خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وابستگی ایران خودرو به واردات چقدر است و از نظر خودکفایی در چه مرحله ای است، گفت: دنیای امروز دنیای تجارت است و هیچ کشوری نمی تواند ادعای خودکفایی کامل داشته باشد، اما ما موفق بوده ایم و هدف ما دستیابی به عمق بسیار خوبی از خودکفایی در محصولات تولیدی است، بزرگترین نیازهای واردات و گواهینامه ما در حال حاضر در زمینه تراشه ها و قطعات الکترونیکی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه رتبه ایران در صادرات خودرو باید با توجه به شرایطی که در آن قرار دارد بررسی شود، گفت: با وجود تحریم ها و محدودیت های سخت در این حوزه، در حال حاضر رتبه بالایی نداریم، اما با برنامه ریزی های انجام شده، مطمئناً وضعیت در سال ۱۴۰۳ بسیار متفاوت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه فعالیت در بازارهای خارجی قطعا یکی از راهکارها ایجاد خطوط تولید مونتاژ در خارج از کشور است، گفت: تاکنون این اقدام در عراق، سوریه و آذربایجان انجام شده است، اما در هدفی که داریم توسعه و افزایش کیفیت این سایت ها.

و نامزدم خاطرنشان کرد: ما از تحریم حمایت نمی کنیم، اما صنعت خودرو کشور به مرحله ای از بلوغ و کیفیت رسیده که با شرایط تحریم سازگار شده و به حیات خود ادامه می دهد. تحت این شرایط عمل خواهد کرد.

آذربایجان پیشرو در صادرات به کشورهای عضو CIS است
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان همکاری ایران خودرو و آذربایجان، خاطرنشان کرد: ایران خودرو با مشارکت شریک آذربایجانی خود در آذربایجان سایت مونتاژ دارد، همکاری ها در سطح بسیار خوبی است و هر دو طرف راضی هستند. با این همکاری
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: محصولات تولیدی و مونتاژ شده در سایت آذربایجان مورد اعتماد و استقبال کشور همسایه است، اما برنامه های توسعه ای برای این سایت در نظر گرفته ایم که شامل افزایش تنوع و تیراژ تولید می شود و این امر قرار است یک کشور پایلوت باشد که باید برای صادرات به سایر کشورهای عضو CIS در نظر گرفته شود و در آینده خبرهای خوبی در این مورد خواهید شنید.
وی در خصوص کیفیت محصولات ایران خودرو و برنامه ها و اهداف تعیین شده در این زمینه گفت: ۲۷۹ پروژه در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شناسایی شده است و همکارانم در مشاوران معاونت مربوطه با جدیت پیگیر پیشرفت هستند. از این اهداف شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ISQI ایران گزارش می دهد که موفقیت های خوبی در بهبود کیفیت قبل و بعد از تحویل خودرو حاصل شده است.
خطیبی با اشاره به اینکه محصولات گروه صنعتی ایران خودرو توسط سازمان های خارج از این گروه قیمت گذاری می شود، تاکید کرد: منتظر حل مشکل قیمت گذاری دستوری هستیم. اگرچه محصولات ایران خودرو زیر قیمت تمام شده به فروش می رسد، اما شاهد اختلاف قیمت زیادی در بازار هستیم. این در حالی است که عرضه ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد و صورتحساب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است، بنابراین این افزایش قیمت خودرو در بازار مربوط به ایران خودرو و عرضه آن است. خیر، دلایل را باید خارج از این سازنده خودرو جستجو کرد.

برنامه های همکاری ایران خودرو با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس
خطیبی با تایید اینکه همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس را در دستور کار خواهیم داشت، گفت: در حال حاضر دفاتری در آن مناطق داریم و مشغول معاملات هستیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران خودرو قصد همکاری با شرکت های دانش بنیان جهانی به ویژه چین را دارد، گفت: اگر بخواهیم جزو خودروسازان درجه دو دنیا باشیم باید مطمئن و قابل اعتماد داشته باشیم. همکاری موثر با آن شرکت های مبتنی بر دانش و علم از کشورهای خارجی به ویژه در زمینه برق، الکترونیک و پلت فرم ها داریم.

وی افزود: ما در گروه صنعتی ایران خودرو سامانه شرکت های دانش بنیان داریم و علاوه بر استفاده از توان این شرکت های داخلی، از توان شرکت های دانش بنیان در بخش خصوصی و در بخش خصوصی نیز استفاده خواهیم کرد. در زمینه انتقال و توسعه فناوری، برنامه های خوبی در ایجاد همکاری با چین و استفاده از شرکت های دانش بنیان در این کشور از اهداف ما است.

خطیبی در پاسخ به این سوال که آیا ایران خودرو تمایل یا برنامه ای برای تولید مشترک خودرو با همکاری ترکیه و روسیه دارد، گفت: به عنوان یک سیاست کلی، از این ایده استقبال می کنیم، ترکیه کشوری است که به ویژه در زمینه این امر توانمند است. از تولید قطعات، اجازه دهید ما با آن همکاری خوبی داشته باشیم.

برنامه صادرات ۷۰۰۰ دستگاه به عراق در سال جاری
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های صادراتی عراق و برنامه ایران خودرو برای افزایش کیفیت محصولات صادراتی، گفت: در سال های گذشته مقادیر زیادی به عراق صادر شده است و برنامه ایران خودرو برای امسال صادرات هفت هزار تومانی است. واحدهای خودرو برای این کشور که شامل تارا و دینا می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: ایساکو به منظور ارائه خدمات پس از فروش از این پس حضور چشمگیرتری در این کشور خواهد داشت و کیفیت محصولات صادراتی به عراق را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و تفاوت بین CBV و CBV را از بین می برد. وسایل نقلیه CBV C. ما یک شرکت صادراتی هستیم. از ماه آینده تفاوت و افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو در عراق بهبود می یابد.

وی در خصوص برنامه های ایران خودرو برای حضور در بازارهای روسیه گفت: صادرات به بازار روسیه یکی از برنامه های مهم شرکت ایران خودرو است و تاکنون کلینیک برخی از محصولات در این کشور برپا شده و نمایشگاهی نیز برپا شده است. مربوط به ساخت قطعات یدکی هفته آینده برگزار می شود و صنعت خودرو نیز در این کشور برگزار می شود که ایران خودرو نیز با محصولات خود در آن حضور خواهد داشت.

خطیبی افزود: خودروی تارا به زودی به این کشور صادر می شود و بر اساس بررسی های میدانی، استقبال خوبی از این خودرو خواهد شد و در زمینه صادرات خودروهای تجاری و سنگین نیز توافقات خوبی با این کشور انجام شده است.

وی گفت: روسیه در سال ۱۴۰۳ یکی از بازارهای صادراتی ما خواهد بود و صادرات به این کشور از امسال آغاز می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران خودرو در صورت به ثمر نشستن مذاکرات برجام چه تغییراتی ایجاد خواهد کرد، گفت: اگر مذاکرات به پایان برسد، انتظار داریم در روابط تجاری، بین المللی و مالی تسهیلات بیشتری ایجاد شود. این معاملات تسهیلی به کاهش قیمت تمام شده محصولات ما کمک می کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: یکی از سیاست های صحیح ما واگذاری سهام درون گروهی ایران خودرو به بخش خصوصی است و در این راستا اقدامات مربوط به ارزش گذاری قیمت سهام و تبلیغات انجام شده است.

وی افزود: پیشنهاداتی در این زمینه دریافت کردیم که به دولت ارسال کردیم و منتظر اقدامات بعدی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کیفیت محصولات ایران خودرو گفت: قطعا بی کیفیتی وجود دارد و در سال های گذشته در این بخش بی توجهی شده است اما بر اساس آمار و شاخص ها قطعا در راه هستیم. به بهبود
الخطیبی با اشاره به برنامه ریزی برای بهبود خودروی خود یادآور شد: در مسیر ارتقای کیفیت برنامه های بسیار مهمی برای این محصول داریم که خروجی آن در سال جاری مشخص می شود.