بیایید انجام دهیم و گوشت نگذاریم


بیایید انجام دهیم و گوشت نگذاریم

یکی از موضوعات داغ بازار امروز. بحث مصرف گوشت است. بسیاری در مورد نخوردن گوشت اظهارنظرهای محکم و بسیار قطعی می کنند ، برخی دیگر محتاط و مشکوک هستند. برخی دچار سردرگمی شده اند زیرا هنگام تصمیم گیری در مورد خوردن گوشت یا نه ، اخبار متناقضی در این زمینه شنیده اند. در این مقاله می خواهیم از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، درباره کارهایی که باید انجام شود و خوردن غیر گوشتی بحث کنیم.

دقیقاً جواب چیست؟

آیا مصرف گوشت خطر تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این طبقه بندی ، مروری کلی داریم ، برای پاسخ به این موضوع ، تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. جنبه مهمی که باید به آن توجه کرد این است که گوشت دارای طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشاء ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

بنابراین ما می بینیم که آیا این گوشت است ، باید بدانیم منظور ما از چه نوع گوشتی است.

زیرا انواع مختلف گوشت ممکن است دارای خواص تغذیه ای متفاوتی باشند. اگرچه گوشت های مختلف ویژگی بسیاری از مواد مغذی هستند ، اما دارای خواصی در نوع خود هستند که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی در برخی از انواع آن مضر است ، در برخی دیگر مفید و مثبت است. سلامت انسان باشید.

گوشت ؛ سرشار از منابع پروتئینی

ابتدا ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی کافی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها یک پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است ، همچنین می تواند در بدن انسان بسیار خوب مورد استفاده قرار گیرد ، به این معنی که درصد زیادی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها استفاده می شود.

این به این دلیل است که هر گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و توسط بدن انسان قابل تولید نیستند. بنابراین اینها باید همراه غذا مصرف شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، بازسازی سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول محافظت از بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند.

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین ها مختل می شود و عملکردهای بالا به درستی انجام نمی شود و در نتیجه سلامت انسان را به خطر می اندازد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها ایفا می کنند و بعد از آب ، بیشتر مواد سازنده سلول ها پروتئین هستند و گوشت منبع غنی پروتئین با ارزش غذایی بالا است. از نظر مقدار ، این گروه غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر به مقدار کافی مصرف شود ، می تواند بخش مهمی از نیازهای انسان به این ویتامین را برآورده کند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت عصبی ایفا می کند. امروزه یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات سیستم عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت و آرامش روانی افراد کمک کند می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و سلامت انسان باشد. -بودن.

ویتامین B در سلامت پوست نیز مثر است. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در مقادیر خوب و گوشت با کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن در درجه اول در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت بهتر از منابع آهن گیاهی جذب می شود و به طور موثری از کم خونی جلوگیری می کند و مقاومت بدن را حفظ می کند.

تحقیقات همچنین نشان داده است که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

لاغری نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاهایی است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر شده است ، حاوی مقادیر قابل توجهی ید است که برای سلامت انسان بسیار مهم است. پیشگیری از گواتر

علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.
امتناع از مصرف گوشت ؛ چرا؟

امتناع از مصرف گوشت

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز ، و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س shouldال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود ، ما در چند سطر بالا بیان کردیم که چربی موجود در گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م areثر است ، اما در اینجا برعکس است.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو منبع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده است که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت و جلوگیری از آسیب رساندن به اسیدهای چرب اشباع شده. و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ، باید چربی های قابل مشاهده گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو را با دقت جدا کنید ، پوست مرغ نخورید و همچنین چربی های موجود در گوشت مرغ را جدا کنید. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

جنبه مهم دیگر این است که مصرف بیش از حد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در فرد می شود ، و این در مورد گوشت قرمز و سفید نیز صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف رژیم غذایی سرشار از پروتئین های حیوانی و مصرف زیاد چنین منابع پروتئینی حیوانی باعث دفع زیاد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد در معرض دید قرار گیرد. عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرف شده در درجه اول توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی ، از جمله گوشت ، می تواند تولید اوره در بدن را افزایش دهد.

امروزه ، این نقطه ای است که آنها به شدت بر تغذیه تکیه می کنند. رعایت “کفایت” “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای افراد را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز ضروری است و خوردن زیاد غذا توصیه نمی شود. تنوع رژیم غذایی یکی از عواملی است که جذب و متابولیسم غذا را در بدن افزایش می دهد.

در این زمینه باید توجه داشت که در برخی از غذاها ممکن است غذاهای دیگر با گوشت قرمز جایگزین شوند که دارای ارزش غذایی گوشت قرمز بوده و معایب خاصی از گوشت قرمز ندارند. به عنوان مثال ، مصرف گوشت سفید ، به ویژه ماهی ، دو بار در هفته می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی غذاهای سالمی هستند که گاهی می توان از آنها به جای گوشت استفاده کرد.

عروسک گردان

حبوبات یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی های خون ناخواسته هستند ، همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر غذایی هستند ، یا دانه های بدون نمک (آجیل) که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند جایگزین عالی برای گوشت قرمز هستند. بودن. البته اگر حبوبات یا آجیل با غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و آجیل مصرف شوند ، می توانند تقریباً به اندازه گوشت پروتئین داشته باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده شود و مصرف زیاد پروتئین حیوانی مجاز نیست.

برای مصرف گوشت چه باید کرد و چه نباید کرد اصفهان متخصص تغذیه است


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و همچنین در میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان اینجا را کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان متخصص تغذیه است


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر ترش یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید