بهره برداری از ظرفیت و انرژی قطعه سازان داخلی برای تولید اقتصادی خودرو ضروری است / ۳ شرط لازم برای دستیابی به رشد تولید خودرو در سال ۱۴۰۱


/ اختصاصی / اعلام آمادگی سازندگان برای مشارکت در طراحی و تولید خودروهای ارزان قیمت.

یک مقام مسئول در صنعت قطعات یدکی کشور معتقد است در صورت استفاده از ظرفیت و اختیارات قطعه سازان داخلی، طرح وزارت صمت برای تولید خودروهای اقتصادی و ارزان با کمترین قیمت قابل اجرا است.

به گزارش «فارسی خودرو»، معاون وزیر صمت از رونمایی از خودروی اقتصادی و ارزان داخلی در بهمن ماه سال جاری خبر داد. به گفته منوچهر منطقی، این موضوع با خودروسازان در میان گذاشته شد و مطالعات مربوط به تولید خودروهای ارزان قیمت آغاز شد، وزیر حمل و نقل صمت قیمت خودروی ارزان قیمت در دنیا است که معمولا به ۶۰۰۰ دلار محدود می شود و با توجه به اینکه وی، در صورت مشارکت تولیدکنندگان، عرضه این خودرو ارزان با قیمت ۶۰۰۰ دلار در داخل امکان پذیر خواهد بود.

و قائم مقام وزیر در خصوص تولید و عرضه خودروهای ارزان قیمت سکوت کرده است در حالی که برخی کارشناسان بر این باورند که عرضه چنین خودرویی اگر با همان قیمت ۶ هزار دلار ساخته شود حداقل محصول خواهد بود. کیفیت و امکانات.

علیرغم ابهام کارشناسان در خصوص تحقق وعده سکوت معاون وزیر و تولید خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت ۶۰۰۰ دلاری، رئیس انجمن سازندگان قطعات همگن معتقد است اگر از ظرفیت و اختیارات قطعه سازان داخلی استفاده شود. ، قیمت کمتر امکان پذیر است.

محمدرضا نجفی مانیش در گفت و گو با خبرنگار فارسی خودرو، با اشاره به اظهارات معاون وزیر صمت مبنی بر اینکه قیمت خودرو ارزان قیمت منوط به مشارکت تولیدکنندگان است، تاکید کرد: طراحی آماده به کار است، تولیدکنندگان قطعات آماده عرضه می باشد تمامی قطعات این خودرو

وی افزود: با این حال به وزارت صمت توصیه می کنم در طراحی این خودرو که در دنیا انجام می شود از توان قطعه سازان داخلی استفاده کند و معمولا طراحان قطعه در طراحی آن دخالت دارند.

تولید خودرو با کمترین قیمت، اقدامی کاربردی و موثر در بازار خودرو است

وی با اشاره به اظهارات معاون وزیر صمت مبنی بر مذاکره با خودروسازان در خصوص تولید این خودرو، تائید کرد: اگر وزارت صمت مذاکراتی را با خودروسازان برای تولید این خودرو ارزان انجام داده بود، اما خودروسازان از طراحی و تولید خودرو مطلع نبودند. این ماشین.

با این حال این مقام صنفی در انجمن همگن قطعه سازان، تولید خودروی ارزان و مقرون به صرفه ۶۰۰۰ دلاری را تصمیمی عملی و گامی خوب برای خودروسازی داخلی و بازار عنوان کرد و گفت: تولید خودرو در سوال (با فرض قیمت ۲۵ یا ۲۶ هزار تومان برای هر دلار) معادل ۱۵۰ میلیون تا ۱۶۰ میلیون تومان خواهد بود که کمترین قیمت است، در صورت اجرا کمک خوبی به بازار داخلی خواهد بود.

تولید خودروی ۶۰۰۰ دلاری تابع ۸۵ استاندارد است

نجفی مانیش با اشاره به اینکه خودروی ۶۰۰۰ دلاری در دنیا کف قیمت خودروهای ارزان قیمت است، افزود: در حال حاضر این گونه خودروها با کمترین قیمت در هند تولید می شوند اما استاندارد لازم مانند ترمز ABS یا شیشه است. آسانسور ندارند و حداقل امکانات را دارند.

وی با توجه به لزوم جذابیت، راحتی و رعایت الزامات استاندارد در تولید خودروهای ارزان قیمت، قیمت را در عرضه خودروهای باکیفیت و جذاب مهم دانست و افزود: البته عرضه خودروهای ارزان قیمت و جذاب است. ۸۵ استاندارد را پاس کنید.

وی گفت: اگر قطعات این خودرو در داخل تولید شود، می توان خودروی ارزان قیمت ۶ هزار دلاری عرضه کرد در غیر این صورت با تامین قطعات یدکی وارداتی، قیمت این خودرو به صرفه نخواهد بود.

۳ شرط لازم برای دستیابی به ۵۰ درصد تولید خودرو در سال ۱۴۰۱

رئیس انجمن سازندگان قطعات همگن همچنین با اشاره به موضوع افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: دستیابی به چنین رشدی در تیراژ در صورت پرداخت به موقع به قطعه سازان امکان پذیر است در حالی که انتظار می رود جهانیان بحران عرضه خواهد کرد. تراشه ها و قطعات الکترونیکی را می توان با هزینه کمتر اما با نرخ بالاتر و به موقع در سال جاری تهیه کرد و جریان تولید خودرو را تسریع و افزایش داد.

نجفی مانیش در پایان وجود ۳ اقدام لازم برای بهبود جریان تولید و تعدیل قیمت در بازار را ضروری دانست و تصریح کرد: لغو قیمت گذاری دستوری، سلب مالکیت و مدیریت دولت در شرکت های خودروسازی و تامین خام ارزان قیمت. مواد. اگر محقق شود مانعی برای دستیابی به رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری نخواهد بود.