بهترین رژیم لاغری نوجوانان در رژیم غذایی _من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و افراد برای سالم و شاد بودن به مراقبت های ویژه در تمام مراحل زندگی نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین مراحل زندگی باشد ، زیرا در این مرحله نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، در هر صورت نیاز به مراقبت و رژیم خاصی دارد.

بنابراین دریغ نکنید و اگر نهال نوزاد جدیدی در خانه دارید ، حتماً رژیم غذایی متنوع و متعادلی را در نظر بگیرید تا بتوانید تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی گرفته تا رفتار و عادات غذایی دریافت کنید. برای اینکه بدانید چگونه می توانید به نوجوان خود اجازه دهید تا در سنین جوانی به درستی رشد کند ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان شایع است و بسیاری از خانواده ها نگران چاقی نوجوانان هستند ، به ویژه در این دوران و نسبت به رشد و بلوغ حساس هستند. به نظر می رسد که تنها کلید سلامت و جوانی جوانان می تواند رژیم غذایی سالم و مغذی باشد. اگر می خواهید بچه های چاق و متناسب پرورش دهید ، با ما باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که رژیم غذایی سالم به این معنی نیست که از غذاهای خوشمزه و مخصوصاً مورد علاقه نوجوانان صرف نظر کنید. فقط به نوجوان خود بیاموزید که مصرف غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به خاطر داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان حذف شوند ، بلکه باید کمتر مصرف شوند و به جای آن از مواد مغذی و ویتامین ها استفاده شود. مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانی شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی نوجوان شما وجود دارد.

اگر نگران وزن یک نوجوان هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها روشی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ به نوجوانان آورده شده است:

رژیم غذایی نوجوانان

صبحانه را از دست ندهید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن کمک نمی کند و همچنین به رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ آسیب می رساند ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهد و در طول روز به دلیل گرسنگی می تواند تحریک پذیرتر شود. خوردن صبحانه همچنین به کسب ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای سلامتی کمک می کند.

5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران نوجوانی هستند. اگر حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین بهترین رژیم برای رژیم گرفتن در سنین نوجوانی است.

میان وعده های سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های پر کالری که دارای چربی ، قند و نمک زیاد هستند مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشابه های گازدار قندی را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن شما را آبرسانی می کند

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی ، بدن باید 6-8 لیوان مایع در روز بنوشد. آب کم چرب و شیر هم نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در نوجوانی ، باید آب آن را با دقت بنوشید ، زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، حاوی مواد قندی است. تمام نوشیدنی های مخلوط آب میوه ها ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در دوران نوجوانی باید کنترل شود ، باید راه حل های مناسبی برای رفع کاهش وزن و ضعف جسمانی پس از نوجوانی در نوجوانی جستجو شود. آنچه در زیر ذکر می کنیم.

آیا نوجوان احساس خستگی می کند؟

یکی از عوامل اصلی کاهش وزن و ضعف جسمانی در نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر یک نوجوان ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است دچار کمبود آهن شود. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن را از منابع غذایی غنی شده دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D نیز مواد مغذی مهمی در درمان کاهش وزن نوجوانان و ضعف در شیر و محصولات لبنی هستند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از عوامل کاهش وزن نوجوانان است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های مد روز پرهیز کنید!

رژیم هایی که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد بسیار محبوب شده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که به لطف این رژیم ها می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را از دست بدهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت متمرکز هستند ، بنابراین در نهایت وزن خود را دوباره به دست خواهید آورد. خوشبختانه می توانید از متخصصان و رژیم غذایی سایت من برای یک رژیم غذایی سالم کمک بگیرید ، آنها با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما رژیم استاندارد و سالمی را در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید