بهترین روش های افزایش وزن به صورت علمی و مثر


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود ، بعلاوه برخی از افراد ماهیچه بیشتری می خواهند ، هر چند که وزن کمی ندارند. برای کسی که می خواهد به طور داوطلبانه وزن اضافه کند یا به دلیل کمبود وزن همینطور است. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای دستیابی سریع به وزن سالم بدن ارائه شده است.

افزایش وزن سالم

حرکات ورزشی برای چاقی مناسب است

شاید هنوز معنی واقعی کمبود وزن را نمی دانیم. کمبود وزن به این معنی است که شاخص توده بدنی (BMI) شما زیر 18.5 است. این برآورد به این معنی است که وزن بدن برای حفظ سلامت مطلوب کم است. با این حال ، این شاخص دارای مشکلات متعددی است ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد و وزن را در نظر می گیرد و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. البته برخی از افراد لاغر هستند و ممکن است این مقیاس برای این افراد پایین باشد ، اما این دلیل کمبود سلامتی نیست.

دلایل مختلف کم وزن ون. دلایل پزشکی متعددی وجود دارد که می تواند باعث کاهش وزن شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلالات اشتها: این شامل بی اشتهایی عصبی است که یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • اختلالات تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماری سلیاک : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر بیماران از بیماری خود بی اطلاع هستند.
  • دیابتدیابت کنترل نشده (در درجه اول نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • خرچنگ هاتومورهای سرطانی اغلب مقدار زیادی کالری می سوزانند و منجر به کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش شدید وزن شوند ، از جمله انگل ها ، سل و ویروس ایدز.

بنابراین ، دانستن نحوه کاهش وزن بسیار مهم است و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

روشهای افزایش وزن سالم

چاقی و مواد مفید

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون کالری بیشتر نمی توانید وزن اضافه کنید.

2- غذاهای پروتئینی زیادی بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای رسیدن به وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین تشکیل شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم غذایی چاق خود فقط مقدار زیادی کالری مصرف می کنند در حالی که رژیم آنها فاقد پروتئین است ، در نهایت این کالری را به چربی تبدیل می کنند. چندین مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای سرشار از پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی مصرف کنید. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم استفاده شوند. بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از بیش از این گروه غذایی برای افزایش وزن ایده خوبی نیست و برای رسیدن به وزن سالم بهتر است پروتئین ، چربی و کربوهیدرات را به هر وعده غذایی اضافه کنید.

غذاهای غنی از انرژی بخورید و از سس ها ، چاشنی ها و ادویه جات استفاده کنید. مصرف طیف گسترده ای از غذاها در همه گروه ها برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده شما را پر کرده و از خوردن غذای بیشتر جلوگیری می کند. برای حل این مشکل می توانید از ادویه جات ، سس ها و ادویه های ترش استفاده کنید تا میل شما به خوردن زیاد افزایش یابد.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای پر انرژی که به شما در افزایش وزن کمک می کند:

  • گردو: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و….
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و….
  • لبنیات پرچرب: شیر ، ماست پرچرب ، پنیر ، خامه و…
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو ، برنج قهوه ای و حبوبات و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، بره و….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و به سرعت معده شما را پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن نیاز به خوردن بیشتر است. استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می کنیم استفاده از این گروه از مواد را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین برای اطمینان از تبدیل کالری اضافی بدن به ماهیچه و نه چربی بسیار مهم و م effectiveثر است. برای این کار ، هفته ای 2-4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. همچنین برخی از تمرینات هوازی می توانند برای افزایش وزن مفید باشند ، فقط مراقب باشید تمام کالری دریافتی شما سوزانده شود.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر برای رسیدن به وزن سالم

ترکیب کالری زیاد و تمرینات قدرتی شدید دو عامل مهم در افزایش وزن هستند. چند نکته برای چاقی سریع:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای گنجاندن کالری بیشتر نداشته باشد.
  • بیشتر بخورید. هر زمان که می خواهید ، قبل از خواب ، وعده های غذایی و میان وعده های خود را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • نوشیدن شیر. یکی از راه های رفع تشنگی ، مصرف شیر است. شیر علاوه بر پروتئین ، می تواند کالری بیشتری به بدن شما بدهد.
  • از ظرف های بزرگتر برای غذا استفاده کنید. غذاهایی که در قابلمه های بزرگ پر شده اند و سعی می کنید غذا را تمام کنند ، مطمئناً کالری بیشتری دریافت می کنند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یک راه آسان برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه در هنگام چشیدن آن است.
  • خواب کافی. خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
رژیم چاقی

دیدگاهتان را بنویسید