بهترین راه برای ثابت نگه داشتن وزن


در این مقاله ، ما روش هایی را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند وزن خود را ثابت نگه دارید تا از مشکلات تغییر وزن جلوگیری کنید. به خصوص برای کسانی که تلاش زیادی را از دست داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن خود را ثابت نگه دارید

با کمک عضله سازی ، حفظ وزن پایدار است

اولین راه حل ، عضله سازی است. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمرینات عضله سازی را در برنامه روزانه خود قرار دهید و با گذشت زمان بیشتر کار کنید. تمرینات روزانه را از دست ندهید ، حتی در 30 دقیقه پیاده روی نکنید.

آیا گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، بلکه خود را پر از غذاهای فیبردار کنید. احساس گرسنگی وزن ایده آل خود را حفظ نمی کند و باعث درد می شود. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. محصولات لبنی کم چرب علاوه بر پر بودن ، به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند (به ویژه در زنانی که قبلا دچار پوکی استخوان شده بودند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که نسبت به فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در دراز مدت تغییر چندانی در وزن خود نشان نمی دهند. این روش به معنای محروم کردن خود از غذاها و دسرهای مورد علاقه شما نیست ، بلکه مصرف مقدار کمی است. در برخی موارد ، وزن مورد نظر می تواند باعث فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و میزان کالری دریافتی خود توجه کنید. اگر به درستی از گرسنگی اجتناب کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه خلاص شوید.

وزن خود را ثابت نگه دارید

دریافت کالری

میزان کالری غذاها و میان وعده ها را بدانید و همیشه این مقدار را اندازه گیری کنید. در این پیوند ، می توانید مطالب مربوط به میزان کالری مصرفی روزانه مردان و زنان را بخوانید. برنامه غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را در همان بشقاب اندازه گیری کنید تا مطابق معمول مزه دار شود.

تاثیر اندازه گیری وزن و وزن بر حفظ وزن بدن

مناطق مختلف بدن خود را اندازه گیری کنید تا همیشه از تناسب آنها مطلع باشید. این استراتژی به نظارت پاسخ بدن به میزان کالری مصرفی و غذای مصرفی کمک می کند. ترازنامه روزانه نشان می دهد که چقدر می توانید وزن ایده آل خود را حفظ کرده و انگیزه خود را برای ادامه کار افزایش دهید.

تاثیر مصرف صبحانه بر حفظ وزن بدن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. صبحانه و صبحانه کامل را از دست ندهید.

مراقب وضعیت خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط خواهید شد زیرا متابولیسم بدن شما به آرامی کاهش می یابد. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، الگوی خواب و فرهنگ بر تغییر وزن تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید