برای تامین سنسور اکسیژن مشکلی وجود ندارد


مدیر گروه نیروهای محرکه صنایع کروز سازی با بیان اینکه دانش طراحی و تولید سیستم های مدیریت موتور از جمله واحد کنترل الکترونیکی در داخل کشور وجود دارد، گفت: صنایع کروز سازی ظرفیت تولید و تامین نیاز خودروسازان را دارد. .

به گزارش پارچین خودرو، حسین انصاری ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: بخشی از سنسور اکسیژن که در حال حاضر وارد می شود مشکل تامین ندارد و به اندازه نیاز بازار قابل تامین است.

وی گفت: البته خبر خوب این است که تا ۳ ماه دیگر خط تولید داخلی سنسور اکسیژن آغاز می شود و می توانیم این قطعه را جذب کنیم. در خصوص بخش ICU، اگرچه بحران جهانی تراشه های الکترونیکی در مقاطعی از زمان امکان عرضه بی وقفه ECU را متوقف کرده است، اما با تمهیدات لازم و با وجود تداوم بحران مذکور، شرایط تولید این شرکت بسیار زیاد است. بهتر از قبل .

انصاری با اشاره به تامین قطعات یونیت کنترل الکترونیکی و سنسورهای اکسیژن محصولات ایران خودرو و خانواده سایپا گفت: البته این دو خودروساز به جز کروز تامین کنندگان دیگری نیز دارند که اکثر آنها از طریق واردات تامین می شود.

لازم به ذکر است؛ صنایع تولیدی کروز تولید نسل اول ECU را از سال ۱۹۹۲ آغاز کرد و تا به امروز توانسته است ۵ نسل مختلف از آن را در خود جای دهد و به تازگی از نسل ششم این سگمنت رونمایی کرده است.

در واقع این شرکت قطعات یدکی اولین شرکت داخلی است که ECU را ۱۰۰ درصد بومی سازی کرده است. این قطعه «فناوری بالا» به عنوان قلب سیستم مدیریت موتور، یک برد الکترونیکی است که با استفاده از ریزپردازنده مخصوص (شامل لایه های نرم افزاری مختلف) و مدارهای ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت و آنالیز ورودی و همچنین ارسال را فراهم می کند. دستورات لازم را بر اساس شرایط تعیین شده (کالیبراسیون) انجام داد و کروز توانست تمام اجزای خود را از سخت افزار به بخشی از نرم افزار که مهم ترین قسمت آن می باشد بردارد، این با مهندسی معکوس بسیار متفاوت است.

بخش ECU اکنون در ۶ نسل بومی شده است، آخرین نسل برای موتورهای توربوشارژ با قابلیت های فعلی مناسب است، این اولین بار است که این قطعه در داخل ساخته می شود.