با 5 علت اصلی پرخوری بیشتر آشنا شوید!


این مقاله را لیست کنید

در این مقاله ، آکادمی علم و بدن چندین چیز می تواند باعث پرخوری شود. و راههای درمان پرخوری بالابر

بسیاری به پرخوری عادت کرده اند اما متوجه نمی شوند

در حقیقت غذا خوردن آنقدر با فعالیت های دیگر در هم آمیخته است که در هنگام پرخوری هرگز متوجه آن نمی شویم.
اگر عادت دارید که هنگام تماشای تلویزیون ناخودآگاه چیپس بخورید ، یا در سالن سینما پاپ کورن بخورید یا همزمان دعوت مادر خود را برای دومین فشار قبول کنید ، غذا بسیار بیشتر از نیاز بدن شما است. می توانید بگویید پرخوری

برای درک میزان نیاز بدن به خوردن ، باید به عادات غذایی خود ، چند بار در روز و میزان و مهمتر از همه ، علت پرخوری توجه کنید. پرخوری معمولاً می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد.

وقتی متوجه شدید که بیش از حد غذا می خورید ، باید دلیل آن را در عادات غذایی خود جستجو کنید تا زندگی سالم تری داشته باشید.

پرخوری
راههای درمان پرخوری

پرخوری چیست؟

قبل از اطمینان از پرخوری ، باید عادات غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها مشکلی برای سلامتی شما نشان می دهند یا خیر. پرخوری می تواند یک اختلال خوردن مانند بی اشتهایی یا چاقی باشد که می تواند منجر به مشکلات جدی مانند دیابت یا بیماری قلبی شود.
این نوع پرخوری می تواند با شرایطی مانند افسردگی یا احساس گناه همراه باشد و افراد مبتلا به این بیماری سعی می کنند به تنهایی و نامرئی غذا بخورند تا دیگران ندانند چقدر بخورند.
البته باید توجه داشت که افرادی که زنده می مانند با افرادی که مقدار زیادی گوشت و پروتئین برای عضله سازی مصرف می کنند بسیار متفاوت هستند.


بیشتر بخوانید:

بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟


پرخوری همان پرخوری است ، حتی اگر گرسنه نباشید. از آنجا که مردان تمایل بیشتری نسبت به زنان دارند ، این مشکل رایج نیست. اگرچه پرخوری نسبت به اختلالات شدید خوردن کمتر رایج است ، اما همچنان می تواند نشانه بدی از مشکلات جسمی یا روحی باشد.


بیشتر بخوانید:

8 دلیل برای کاهش وزن!

دلایل زیادی برای پرخوری وجود دارد

برای کسانی که این مشکل را دارند ، باید بگوییم که بهتر است به دنبال دلایل آن باشیم. چگونه پرخوری کنیم؟

خستگی و کسالت

1 – خستگی و بی حوصلگی می تواند علت پرخوری باشد زیرا شما به چیزی جز خوردن فکر نمی کنید. فکرش را بکنید. همه دوستان شما با دوستان خود سرگرم می شوند و هیچ برنامه جالبی در تلویزیون وجود ندارد.
بسیاری از مردم فقط برای گذراندن وقت چیزی می خورند.

غذا خوردن یک فعالیت درونی و حسی است و باعث تحریک حواس می شود.
بنابراین ، گاهی اوقات به عنوان یک فعالیت تفریحی رفتار می شود.
البته می تواند سرگرمی خوبی باشد ، اما نباید از آن به عنوان سرگرمی مانند گلف یاد کرد.

اضطراب و تنش عصبی

۲- اضطراب و استرس صرف نظر از اینکه این تنش ها از کجا ناشی می شود (کار ، خانواده ، مدرسه ،…
بنابراین فرض نکنید که این یک استثنا است و تا زمانی که مشغول غذا خوردن نیستید ، نمی توانید این فشارها را از بین ببرید. وقتی ناراحت یا عصبی هستید چه می کنید؟ خوردن؟

این نوع خوردن عصبی بیشتر در زنان شایع است ، اما برخی مردان نیز با این مشکل دیده شده اند.
غذا خوردن احساس کنترل و قدرت را در افراد ایجاد می کند و راحتی احساس سیری روی شکم می تواند از بسیاری از مشکلات شما جلوگیری کند.

اعتیاد به غذا

۳ – ترک اعتیاد در نهایت ، او تصمیم گرفت ترک اعتیاد خود را انجام دهد ، اما با مشکل جدیدی روبرو شد.
گاهی برخی از افرادی که ترک اعتیاد می کنند دست های خود را کامل نگه می دارند و غذا می خورند تا مصرف آن را متوقف نکنند.
و آنها فکر می کنند غذا خوردن راهی مطمئن برای این کار است.
البته ، پرخوری می تواند بهتر از سوء مصرف مواد مخدر باشد ، اما راه های بهتر و سالم تری برای پر کردن دست وجود دارد.

آداب و رسوم فرهنگی

۴ – عادات فرهنگی و اجتماعی ما می بینیم که پرخوری و استفاده از غذاهای حجیم در برخی فرهنگ ها به یک سنت تبدیل شده است. در این نوع فرهنگ ، کشیدن پرس دوم ، سوم یا حتی چهارم کاملاً طبیعی است و می توان آن را به افتخار سرآشپز در نظر گرفت.
در فرهنگ های دیگر ، خوردن هنگام ورزش طبیعی است. متأسفانه غذاهایی که معمولاً برای این منظور استفاده می شوند هیچ خاصیت مفیدی برای بدن ندارند و فقط چاق کننده هستند.

در برخی فرهنگ ها ، مرد ایده آل باید بزرگ و قوی باشد ، و مردان لاغر و مراقبتی ارزش ندارند.

برای خوشحالی دیگران

۵- برای بسیاری از مردان ، زنان دلپذیر با پرخوری با شاد کردن مادر خود و به آنها اطلاع می دهند که عاشق غذا هستند.

مردان معمولاً فشار دوم را برای جلب رضایت سرآشپز انجام می دهند و بس. بسیاری از مردان مشتاقانه غذا می خورند تا به سرآشپز ثابت کنند که غذایشان را دوست دارند و آنها را تشویق می کنند که اجازه ندهند سرآشپزها فکر کنند تلاش آنها بی نتیجه بوده است. به همین دلیل است که مردان تازه ازدواج کرده در ابتدای ازدواج به سرعت چند کیلو وزن اضافه می کنند.

چگونه پرخوری را درمان کنیم؟

نحوه برخورد با پرخوری حالا که زمان و علل پرخوری را می دانید ، باید سعی کنید این عادت را تغییر داده و غذای سالم تری بخورید. با کاهش رژیم غذایی خود می توانید از خطر اضافه وزن و بیماری قلبی نیز جلوگیری کنید.
لباس های قدیمی شما دوباره اندازه شما می شوند! به دنبال سرگرمی دیگری به غیر از تلویزیون با چیپس باشید اگر می خواهید این عادت را ترک کنید وقتی که بی حوصله هستید و تلویزیون تماشا می کنید ، سعی کنید خودتان را مشغول غذا خوردن کنید.

غذا خوردن ممکن است برای شما یک سرگرمی باشد ، اما باید بگویم که سرگرمی خوبی نیست که در برنامه روزانه خود به آن اشاره کنید.

تفریح ​​بهترین راه برای جلوگیری از پرخوری است

سعی کنید سرگرمی هایی مانند ورزش ، هنر و سایر فعالیتها را بیاموزید ، یا اگر می توانید یک ساعت وقت صرف حل جدول کنید ، باز هم بهتر از عادت قبلی شما خواهد بود.

سنگ بیمار را دنبال کنید

یک سنگ صبور بیابید اگر بیش از حد پیش بروید تا افکار خود را در مورد تنش ها و نگرانی های اعصاب خود منحرف کنید ، بسیار اشتباه است. در عوض ، می توانید با دوستان یا خانواده خود صحبت کنید و مشکلات خود را به آنها بگویید.

این به شما کمک می کند تا بهتر و سریعتر با مشکل برخورد کنید. دستان خود را مشغول کنید اگر سیگار کشیدن یا هرگونه غذای اعتیاد آور دیگر را ترک می کنید ، همیشه سعی کنید دستان خود را مشغول نگه دارید.
همچنین می توانید با آدامس جویدن ، مصرف بیش از حد را کاهش دهید. کنترل غذا خوردن عادات غذایی و میزان مصرف غذا را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که بشقاب شما همیشه پر از غذا است ، حتماً مقدار غذای مصرفی خود را کاهش دهید.

برنامه غذایی داشته باشید

سعی کنید برنامه غذایی دقیق روزانه یا هفتگی برای وعده های غذایی تنظیم کنید. با این کار از خوردن میان وعده زیاد بین وعده های غذایی جلوگیری خواهید کرد. به جای سه وعده غذایی بزرگ در روز ، آن را به شش وعده تقسیم کنید. به باشگاه بروید و ورزش را شروع کنید. با افزایش سن ، میزان غذا نیز بدون کاهش مقدار غذایی که می خورید افزایش می یابد.

با بالا رفتن سن ، پرخوری را بررسی کنید

با افزایش سن ، متابولیسم بدن شما کند می شود و باید مراقب آنچه می خورید باشید.

با تمرینات ورزشی می توانید این مشکل را حل کنید. این امر متابولیسم شما را تسریع می کند.
آهسته تر بخورید یادگیری نحوه تهیه و طبخ غذاهای مغذی به تغییر دیدگاه شما نسبت به غذا کمک می کند.

آهسته. تدریجی

اگر سرعت خود را کم کرده و سعی کنید بر طعم غذا در حین غذا خوردن تمرکز کنید ، بسیار کمتر تمایل به خوردن بیشتر از نیاز خود خواهید داشت. آهسته غذا خوردن فایده دیگری نیز دارد ، یعنی اینکه مغز شما فرصت شمارش دارد و می دانید چه زمانی سیر شده است و دیگر غذا نخورید.

مصرف شکلات را کاهش دهید

مصرف شکلات خود را کاهش دهید برای مقابله با پرخوری ، باید انتخاب های غذایی خود را جدی بگیرید و ببینید چه تصمیمات ناسالمی گرفته اید و آن را کنار بگذارید.

بدن شما می داند چه موقع گرسنه هستید و به غذا احتیاج دارید ، و چه زمانی سیر شده اید ، و اگر به دلایل پرخوری دقت کنید ، تشخیص اینکه چه موقع گرسنه هستید و چه زمانی خوب هستید راحت تر است.

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ، بهبود عادات غذایی شما بدن شما را تقویت می کند ، میل شما را افزایش می دهد و لذت بردن از وعده غذایی شما را بیشتر می کند.


بیشتر بخوانید:
بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟
چگونه کالری بیشتری از دست بدهیم و وزن کم کنیم؟

پروتئین و بهترین زمان مصرف (چندگانه)

دیدگاهتان را بنویسید