با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما مانند یک ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه اصلی غذایی را وارد بدن خود کنید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز مصرف کنید. امروز ما قصد داریم در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی ، کلسیم ، با شما صحبت کنیم. ممکن است فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیر مخربی بر بدن داشته باشد. در ادامه با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا می شویم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

استئوپنی از دست دادن استحکام استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان ها است. این حالت زمانی ایجاد می شود که مقدار کمی کلسیم مصرف کنید. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. سپس پوکی استخوان در بدن ایجاد می شود. بنابراین قبل از حادثه ، باید علائم کمبود کلسیم بدن خود را برای درمان آن بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • از هوش رفتن؛
  • مشکل در بلع ؛
  • ناخن های شکننده و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • بی حالی ؛
  • گرفتگی عضلات ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • بیحس.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون و ضربان نامنظم قلب ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • آب مروارید خاکستری ؛
  • خارش مزمن ؛
  • کم آبی بدن ؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییر تن و احتقان حنجره ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • نارسایی قلبی؛
  • پوسیدگی دندان؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سرده.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین کاهش مصرف کلسیم و کاهش جذب کلسیم چیست؟

کمبود کلسیم دو عامل دارد. اولین عامل کاهش مصرف کلسیم است. این در دستان شماست و می توانید آن را کنترل کنید. کلسیم کمتری در بدن وجود دارد. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معناست که شما کلسیم کافی دریافت می کنید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. اگر کلسیم جذب نشود ، به طور طبیعی دفع می شود. دفع زیاد کلسیم نیز می تواند باعث آسیب کلیه شود. این نیز باعث علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر ، مانند نوشابه ؛
  • بیماریهای کلیوی ؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. لبنیات یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی هستند. همه محصولات لبنی کلسیم بالایی دارند. با این حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. از جمله لبنیات ، به عنوان مثال ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، شما می توانید روزانه مقدار زیادی شیر بنوشید. پزشکان توصیه می کنند که برای سلامت بدن و استخوان های خود حداقل دو لیوان شیر در روز مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که اگر جذب کلسیم بدن کم باشد ، مصرف کلسیم به هیچ وجه مفید نیست. بنابراین در عین حال ، شما باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای سالم ماندن ، مصرف الکل خود را کاهش دهید.

دوستان من ، نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ کدام را تجربه می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همکاران ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید