با خطرات گیاهخواری آشنا شوید


امروزه بسیاری از مردم برای محافظت از خود در برابر بسیاری از بیماری ها و همچنین چاقی به رژیم های غذایی مختلف روی می آورند که یکی از آنها گیاه خواری است. اما رژیم گیاهخواری و مصرف پروتئین های مختلف نیز می تواند برای بدن مضر باشد. زیرا بدن به انواع مواد مغذی نیاز دارد. مواد اولیه حاصل از مصرف انواع غذاها است. در این مقاله سعی داریم به مضرات گیاهخواری اشاره کنیم تا افرادی که این رژیم را در دستور کار خود قرار داده اند نیز از مضرات گیاه خواری آگاه شوند تا از بروز بیماریهای مختلف جلوگیری کنند.

با خطرات گیاه خواری بیشتر آشنا شوید

مضرات گیاه خواری

به منظور آگاهی از بیماری هایی که می توانید با رژیم گیاهخواری مواجه شوید ، توصیه می کنیم با ما مطالعه کنید. این امر دانش شما را در این زمینه گسترش می دهد.

انواع رژیم های گیاهی

رژیم های گیاهی مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها مورد بررسی قرار می گیرد. در رژیم غذایی که استفاده از هر گونه گوشت قرمز ، ماهی ، مرغ و تخم مرغ را ممنوع می کند ، اما می توانید از محصولات لبنی مانند شیر ، ماست ، کره و پنیر استفاده کنید.

گیاهخواری و اثرات مضر آن

در نوع دیگری از رژیم گیاه خواری ، استفاده از گوشت قرمز ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما ممکن است از تخم مرغ و محصولات مرتبط نیز استفاده شود.

اما در نوع دیگری از این رژیم ، خوردن گوشت ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما می توانید از تخم مرغ (رژیم تخم مرغ را از قبل می دانید) و محصولات لبنی استفاده کنید.

در رژیم گیاهخواری دیگر ، ممکن است از گوشت و مرغ استفاده نشود ، اما استفاده از ماهی و منابع مختلف دریایی مجاز است.

در غیر این صورت ، رژیم گیاهخواری از مرغ و مرغ استفاده می کند ، اما نمی توان از گوشت و غذاهای دریایی استفاده کرد.

و در نوع آخر ، آنها بدون مصرف گوشت ، گیاهان مختلف را می خورند.

مضرات گیاه خواری

مضرات گیاه خواری

از معایب گیاه خواری می توان به کمبود انواع ویتامین ها مانند B12 و کلسیم در روش های فوق اشاره کرد. این کمبودها می تواند به بدن افرادی که از این نوع رژیم استفاده می کنند آسیب برساند. بنابراین ، استفاده از مواد زیر می تواند برای این نوع افراد بسیار مفید باشد.

برای دریافت کلسیم کافی در بدن ، در صورت ممنوعیت استفاده از انواع لبنیات ، می توانید از سبزیجات برگ سبز تیره استفاده کنید. ماست سویا ، شیر سویا که محصولات لبنی با منشا گیاهی هستند نیز می توانند جایگزین مناسبی برای محصولات لبنی باشند.

مضرات گیاه خواری

ویتامین هایی مانند B12 برای تولید گلبول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی ضروری هستند. با توجه به اینکه این ویتامین منحصراً در محصولات با منشاء حیوانی یافت می شود ، استفاده از مکمل های مختلف برای درمان این کمبود برای بدن بسیار مهم است.

نتیجه

توجه داشته باشید آنچه گفته شد تنها بخشی از مضرات گیاه خواری است که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره شده است. اگر شما نیز علاقه مند به شروع رژیم گیاه خواری هستید ، توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت کنید و انواع رژیم های گیاهی را انتخاب کنید تا از خطرات گیاه خواری جلوگیری کنید.

منبع: آرگا

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید