با تغذیه مناسب درد قاعدگی را کاهش دهید!


کاهش درد قاعدگی از طریق رژیم غذایی

قاعدگی یک مشکل ماهانه برای زنان است. اگرچه پریودهای مناسب علائم سلامتی هستند ، اما دویدن 3-5 روزه می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحمل برسد ، که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که چند روش ساده و بدون دردسر برای درمان درد قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. بسیاری از غذاها به کاهش درد قاعدگی و ناراحتی های مرتبط کمک می کنند و پریود بعدی شما را کمتر دردناک می کند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

غذاهایی که درد قاعدگی را کاهش می دهند

کورکوم

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص درمانی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


شما بیشتر می دانید: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک انتخاب عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند بنابراین برای مدت طولانی احساس سیری می کنند و نیازی به مصرف میان وعده های بزرگ قبل از غذا نیست.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش ماده شیمیایی سروتونین در مغز کمک می کند که سلامت روانی مثبت را افزایش می دهد.

اگر می خواهید برای کاهش درد قاعدگی چیزی بخورید ، یک جو دوسر ، بلغور جو دوسر یا حتی یک بلغور جو دوسر یا فرنی شبانه با انواع توت ها می تواند به شما کمک کند.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یکی از مواد رایج خانواده های هندی در غذاهای خود است. البته زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می تواند دردهای عضلانی مرتبط با نقرس را با موفقیت از بین ببرد.

بر اساس مطالعه سال 2018 در مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید از زنجبیل / آب نبات متبلور بعد از ناهار یا شام لذت ببرید یا می خواهید ذهن و بدن خود را با یک چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها درد قاعدگی را کاهش می دهد بلکه احساس تازه ای نیز ایجاد می کند.


زنجبیل و خواص درمانی و درمانی فراوان و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه یک نوشیدنی است نه یک غذا ، تهیه آن آسان است و با آرامش سیستم عصبی و همچنین تسکین خلق و خو ، به رفع گرفتگی عضلات کمک می کند.


مزایای چای بابونه را بشناسید 8

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای که در مجله پرستاری و مامایی ایران منتشر شد ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان یک غذا برای کاهش علائم قاعدگی نیز توصیه می شود.


شکلات تلخ دارای 7 خاصیت منحصر به فرد در سلامتی است

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، شما در نهایت مقدار قابل توجهی از گلبول های قرمز را از دست می دهید ، که بدن می تواند آنها را جایگزین کند.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذاهای مصرف شده در دوران قاعدگی (به ویژه 3-5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیمو دارای فیبر است که به درمان گرفتگی عضلات کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش را خیس کرده و برش دهید

نشان داده شده است که عادت به مصرف کشمش خیس شده یک شبه و خیساندن آب قزل ، چند تکه زعفران در یک لیوان آب در طول شب ، درد قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ را کاهش می دهد.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید در دوران قاعدگی انجام دهیم یا بخوریم تمرکز می کنیم ، اما از چه غذاهایی غافل می شویم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که برای سالم و شاد بودن باید از آنها اجتناب کنید آورده شده است.

کنسرو

غذاهای کنسروی غنی از مواد نگهدارنده و نمک ، نفخ را بدتر می کند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و شما را در طول روز تحریک پذیر و عصبی کند ، متخصصان قهوه بسیار عصبی خواهند شد.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه نفخ را افزایش می دهد ، که هنگام جستجوی غذاهایی که باعث کاهش درد قاعدگی می شوند می تواند گیج کننده و خنثی کننده باشد.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که می تواند منجر به سردرد و میگرن شود ، اما چسبیدن به یک یا دو فنجان بهترین راه حل بعدی است.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. این حتی می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد ، بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذاهای خوبی در طول دوره درد نباشند.

شیرینی

در دوران قاعدگی ، توصیه می شود از خوردن شیرینی با شیرینی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد قاعدگی را تشدید کند.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی های قاعدگی و نفخ ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم غذاهای سالم بخورید تا احساس سیری و عاری از اسپاسم کنید.

همچنین ، برای جلوگیری از کم آبی بدن ، مقدار زیادی آب بنوشید که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، ورزش های سبک متمرکز بر وسط و نیمی از بدن مانند یوگا و پیاده روی نیز می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید