بارداری گیاه: پرسش و پاسخ توسط مایا باخ متخصص تغذیه-ایمی لونگارد



مایا: مادرم که از 18 سالگی گیاه خوار بوده است ، من و خواهرم را در خانواده ای عمدتا گیاه خوار پرورش داد. تنها پس از دانشگاه ، زمانی که در استرالیا زندگی می کردم ، تصمیم گرفتم تمام گوشت خود را رها کنم. من اخبار مربوط به صادرات گاو زنده از استرالیا به آسیای جنوب شرقی را دیدم و این من را کاملا تکان داد. من همیشه به تغذیه علاقه داشتم ، اما ادامه آن را در نظر نگرفتم تا اینکه متوجه شدم آنچه می خوریم بر سلامتی ما و رفاه دیگران تأثیر می گذارد. من کارم را رها کردم ، به کالیفرنیا برگشتم و مدرک کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را از دانشگاه لوما لیندا با تأکید بر رژیم درمانی گرفتم. به سرعت در سال 2020 ، خواهرم اعلام کرد که منتظر اولین فرزند خود است. و در حالی که خود را به عنوان یک گیاهخوار معرفی نمی کند ، من تعجب می کنم که متوجه می شوم که همه توصیه های تغذیه ای قبل از تولد در مصرف محصولات با منشاء حیوانی است. به عنوان یک گیاه خوار که به سلامتی زنان علاقه زیادی دارد ، منطقی بود که شیوه خصوصی خود را از تغذیه عمومی به تغذیه قبل از تولد تغییر دهم ، به ویژه برای حمایت از زنانی که نمی خواهند محصولات حیوانی بخورند و از بارداری سالم اطمینان دارند. و ما اینجا هستیم!

پاسخ: من تقریباً 10 سال است که گیاهخوار هستم و در دوران بارداری خود کاملاً گیاهخوار بودم ، اما وقتی باردار بودم ، برخی از من پرسیدند که آیا برای جلوگیری از کمبود کولین تخم مرغ می خورم؟ اگرچه در هیچ لحظه ای تمایل نداشتم و یا حتی به فکر اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی خود نبودم ، این سوال مرا به فکر فرو برد. هدف کولین در دوران بارداری چیست و چگونه می توان رژیم گیاهی دریافت کرد؟

M: این یک سوال عالی است و بسیاری از مشتریان من نگران هستند. اگرچه کولین از رشد مغز جنین حمایت می کند ، اما اطلاعات کافی نداریم تا با اطمینان کامل از میزان کولین موجود در غذاهای گیاهی مطلع شویم. پزشکان متخصص زنان و زایمان که با آنها صحبت کردم به طور معمول کولین را پر نمی کنند و آزمایش خون برای تشخیص آن در بدن ارائه نمی دهند. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH) ، کمبود واقعی کولین در ایالات متحده بسیار نادر است. اگرچه ناشناخته های زیادی در مورد کولین وجود دارد ، ما می دانیم که بدن شما کولین تولید می کند و برخی غذاهای گیاهی حاوی کولین بیشتری هستند ، از جمله ادامام ، لوبیا ، کینوا ، مقداری شیر غنی شده و کره بادام زمینی. توصیه من؟ بر غذاهای گیاهی که به طور طبیعی کولین بالایی دارند تمرکز کنید ، یک دوره پیش از زایمان که حاوی کولین در فرمولاسیون است را گذرانده و در صورت نگرانی با OB خود مشورت کنید.

پاسخ: افزایش پروتئین غذایی در دوران بارداری می تواند مفید باشد ، چه کسی گیاهخوار باشد چه نباشد. آیا نکاتی در مورد چگونگی افزایش مصرف پروتئین مادران گیاهخوار دارید؟ و آیا فکر می کنید با افزودن پودر پروتئین به مخلوط ، پر کردن آن مفید است؟

م: بله! پروتئین می تواند یک مبارزه به نظر برسد. برای سهولت “دریافت پروتئین کافی”؟ یکی از مواردی که من مشتریان خود را تشویق می کنم این است که چند روز غذاهایی را که می خورند پیگیری کنند. لازم نیست برای همیشه دوام بیاورد ، اما بینش مواد مغذی مانند پروتئین را که می توانیم با غذا و / یا مکمل درمان کنیم ، ارائه می دهد.

نکاتی برای افزایش پروتئین عبارتند از:

  • از ماکارونی های حاوی گندم به پاستای عدس یا نخود بروید

  • مخمر تغذیه کننده را روی سبزیجات یا تخم مرغ های تفت داده شده بپاشید

  • استفاده از کینوا به جای برنج

  • انتخاب شیر سویا ، کتان یا نخود به جای شیر بادام یا جو دوسر

  • بین توفو جامد و فوق سفت تعویض کنید

  • میان وعده کبابی ادمامی و بادام

  • افزودن دانه های چیا به نان تست ، بلغور جو دوسر یا محصولات پخته شده – این مورد شخصی من است!

پودرهای پروتئینی می توانند کمک بزرگی برای دستیابی به پروتئین شما در دوران بارداری باشند ، به ویژه برای بیمارانی که با حالت تهوع دست و پنجه نرم می کنند و در سرکوب بسیاری از چیزها به سختی کار می کنند. آنها همچنین می توانند در سفر مفید بوده و اطمینان حاصل کنند که پروتئین ساده در دسترس است.

پاسخ: وقتی باردار بودم ، ویتامین D دوران بارداری (من در کانادا زندگی می کنم) با کیفیت بالا و یک مکمل امگا 3 گیاهی دریافت کردم. آیا این برای شما مناسب است؟ آیا لوازم جانبی دیگری وجود دارد که به مشتریان توصیه می کنید؟

M: قبل از شروع هرگونه مکمل ، من همیشه توصیه می کنم که ابتدا با پزشک خود صحبت کنید و آزمایش خون انجام دهید. این به شما کمک می کند تا “برنامه سفر” خود را با مواد مغذی که باید در دوران بارداری تمرکز کنید تکمیل کنید. کیفیت خوب دوران بارداری ضروری است!

پاسخ: اگر مردم می خواهند از شما بیشتر بیاموزند ، کجا می توانند آن را پیدا کنند؟

M: می توانید آن را در اینستاگرام @ vegan.prenatal.nutrition پیدا کنید – با خیال راحت DM ارسال کنید و سلام کنید! من در حال حاضر یک برنامه کوچ گروهی کوچینگ را برای زنان گیاهخواری که قصد بارداری دارند یا در حال حاضر در انتظار آن هستند ، توصیه می کنم. این یک راه عالی برای برقراری ارتباط ، دریافت حمایت و افزایش اعتماد به نفس در تصمیم گیری برای بارداری گیاهی است. تو تنها نیستی!

و این مصاحبه من با مایا را به پایان می رساند! امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد و مدتی وقت بگذارید تا با او در دنیای آنلاین تماس بگیرید ، زیرا اطلاعات او برای آموزش و صحبت در مورد بارداری وگان بسیار ارزشمند است. اگر در مورد مایا س questionsالی دارید ، لطفاً آنها را در نظرات زیر بنویسید یا مستقیماً با مایا تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید