انواع چاقی انواع چاقی شکمی – خود و رژیم غذایی


آیا شما چاق هستید؟ آیا نمی توانید به دلیل افزایش وزن لباس های قدیمی خود را بپوشید و اعتماد به نفس کافی برای حضور در اجتماع را ندارید؟ اگر با این مشکلات روبرو هستید ، باید بدانید که به افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و آن را درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. از آنجا که یک یا دو نفر برای کار به خانه می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، مطمئناً نمی توانند برای تهیه غذاهای سالم وقت بگذارند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا ما دچار انواع چاقی می شویم؟

قبل از اینکه به انواع مختلف چاقی نگاه کنیم ، باید از خود بپرسیم دلیل افزایش وزن من چیست؟ آیا فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ نکته نهایی این است که اگر فردی چربی زیادی در بدن خود داشته باشد ، کالری بیشتری از نیاز خود دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ فرد چاقی در دنیا وجود ندارد که دوست داشته باشد زیبا به نظر برسد. اما با این وجود ، سلامتی در درجه اول اهمیت قرار می گیرد زیرا احتمال بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته وجود دارد.

آشنایی با انواع مختلف و درمان چاقی

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل آن ، ابتدا باید بتوانید هر کدام را شناسایی کرده و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی ، آگاهی از انواع و راه های درمان چاقی یکی از مهمترین راه های خلاص شدن از شر چربی های شکمی است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که به تعداد زیاد در جوامع رخ می دهد ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید قند و چربی موجود در غذاها چقدر مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها شکل و فرم بدن را خراب می کنند ، بلکه سلامت را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل به شیرینی زیاد می شود. با این نوع چاقی ، شما باید تا حد ممکن استرس را کاهش دهید و به آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین راه حل برای کاهش استرس و میل شدید به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنیم

افرادی هستند که بر اساس ژنتیک دچار چاقی می شوند. در این حالت ، فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی را به حداقل برساند و همیشه باید در زندگی ورزش کند تا متابولیسم بدن او همیشه فعال باشد. بنابراین تمرینات بیشتری مانند ایروبیک و وزنه های آزاد را انجام دهید و تا جایی که می توانید سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی پا می شوند. آنها همچنین توصیه می کنند از پله به جای بالابر استفاده کنید و تمرینات با وزنه رایگان را جایگزین پیاده روی کنید.

بی حرکت نمانید
معمولاً افرادی که از این نوع چاقی رنج می برند در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذای شیرین بیشتری مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود که از سایت هایی مانند من و رژیم غذایی رژیم غذایی سالمی ایجاد کنند و در کنار آن با ورزش نیز همکاری کنند.
البته اگر برخی ورزشکاران به دلیل صدمات جسمانی یا مشکلات دیگر ورزش را رها کنند ممکن است بی حرکت باشند.

آشنایی با انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، اصلا از خودتان شرمنده نباشید زیرا من و رژیم غذایی که رژیم را توصیه می کند ، راه را برای آزادسازی چربی شکم هموار می کند. کافی است انواع چاقی شکمی را شناسایی کرده و آنها را درمان کنید. شما مجبور نیستید سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کنید و رژیم خود را دنبال کنید.

در اطراف شکم و سینه چربی وجود دارد
اگر شما فردی هستید که چربی در اطراف شکم و زیر سینه شما جمع شده است و قوام و ظاهر آزاردهنده ای ندارید ، استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون همچنین برای تنظیم استرس در بدن تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. همچنین باعث تجمع بیشتر چربی در بدن می شود. برای رفع استرس:

  • قبل از خواب آرام باشید
  • تمرین را فراموش نکنید
  • فیلمهای احساسی یا حواس پرت را تماشا نکنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

شکمت مثل گلوله بزرگ شد ؟؟
شما می توانید مردانی را در خیابان ببینید که با وجود از دست دادن اندام ، شکم چربی و کروی دارند ، غذای چرب زیادی مصرف می کنند و به جای نوشیدنی های سالم الکل می نوشند.

اگر می خواهید از بیماری کبد و کلیه جلوگیری کنید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

زیر شکم شما چاق است
زنان معمولاً بعد از زایمان شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در شکم نگه می دارند تا بزرگ شوند. حتی پس از زایمان ، مشاهده شد که انقباض شکم به مدت طولانی ادامه دارد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم وجود دارد زیرا رحم بعد از زایمان سنگین تر از قبل شده و در نتیجه سقوط می کند. به همین دلیل ، توصیه می شود که در دوران شیردهی ، فردی از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم پیروی کند و همچنین تمریناتی مانند پیلاتس را انجام دهد.

آیا بعد از غذا معده شما بیرون می آید؟
ممکن است بارها غذا خورده باشد و معده یا معده اش فوراً بیرون بیاید. این فقط به دلیل نفخ و سوء هاضمه است. این یکی از انواع چاقی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات غذایی باید به پزشک مراجعه کنید.

  • کمتر از حبوبات و محصولات لبنی استفاده کنید
  • آب نبات ها را بردارید
  • غذاهای ناسالم را با سبزیجات ، مرغ و ماهی جایگزین کنید
  • شناسایی و مصرف پروبیوتیک ها
  • صبحانه ، ناهار را زود از دست ندهید و شام آسان است ، و همچنین در ابتدای شب

آیا چربی در کمر شما ذخیره می شود؟
اگر چربی را در ناحیه کمر و شکم ذخیره می کنید ، باید بدانید که این به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین زمان رهایی از شر این ماده مضر و خطرناک فرا رسیده است. اگر شیرینی و بیسکویت می خورید ، از سوپرمارکت فرار کنید و به مغازه های میوه و سبزی بروید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد باعث چاقی موروثی در ران و باسن می شوند و برای از دست دادن چربی در اطراف خود باید ورزش کنند و از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. اما بیشتر زنان در دوران یائسگی چاق می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش این هورمون ، چربی بیشتری در بدن تجمع می یابد و متابولیسم کاهش می یابد. بنابراین این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است روزانه 30 دقیقه پیاده روی کرده و به فعالیت بدنی بپردازند. آنها همچنین قصد دارند از انواع قرص های چاقی استفاده کنند.

چاقی و رژیم گرفتن

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی نیز یکی از موضوعاتی است که همه در طب سنتی به دنبال آن هستند. به دلیل این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی طبقه بندی می کنند:

  • چاقی چرب
  • چاقی چربی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر یک را جداگانه بررسی می کنیم.
یک فرد چاق جذامی دارای استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق روی بدن در حین ورزش یا تمرین است. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با نخوردن ناهار به مقداری تناسب اندام برسد. این به معنی یک صبحانه کامل و یک شام سبک است.

اما فرد چاق دارای بدن متورم و به اصطلاح چاقی ترشحی است. این افراد معمولاً استخوان های نازکی دارند که چاق هستند ، این گروه به دلیل مزاج سرد و مصرف غذای سرد است. به افراد مبتلا به مخاط توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن از قرص های چاقی گیاهی مختلف و پودرهای چاقی گیاهی استفاده می کنند. این نکته را نیز در نظر بگیرید.

استراتژی خود را برای مبارزه با چاقی بیاموزید

کارشناسان معتقدند شما ، به عنوان فردی با انواع مختلف چاقی ، باید استراتژی های افزایش وزن را بدانید و به طور کلی شیوه زندگی خود را به شیوه ای مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • ورزش منظم
  • انواع قرص های چاق کننده را به خاطر بسپارید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • همه غذا بخورید
  • برای چاقی بیشتر از جراحی استفاده کنید و از قبل با پزشک خود مشورت کنید
  • اشتهای خود را درمان کنید
  • محیط خود را برای از بین بردن استرس مدیریت کنید

نتیجه

به یاد داشته باشید ، شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذا بدن انسان را شکل می دهد. درست است که ورزش تأثیر زیادی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد از اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین باید به رژیم غذایی و رژیم هایی که استفاده می کنیم توجه زیادی داشته باشیم.
به یاد داشته باشید که رژیم غذایی و رژیم غذایی من تمام مواد مغذی لازم در بدن را در نظر گرفته و تمام مواد معدنی لازم را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • غذا و فعالیت بدنی را متعادل می کند
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با مقادیر کافی چربی اشباع و کلسترول را انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • ویتامین ها و مکمل های امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید