انتقاد یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس از طراحی خودروسازان


عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت باید از توسعه شرکت های طراحی و تیونینگ خودرو حمایت کند تا محصولات خودروسازان با تنوع و کیفیت بیشتری به دست مردم برسد.

به گزارش «فارسی خودرو»، لطف الله سیاکولی یکی از موانع اصلی صنعت خودرو ایران را بی توجهی به فرآیندهای پیش و پس از تولید عنوان کرد. اما مخالف این نیستند که خودروسازان روند طراحی خود را تغییر دهند.

وی افزود: برخی از صنایع خودروسازی ما دارای دفاتر تحقیق و توسعه با سابقه ای هستند که محصولات بسیار کمی در آنها طراحی و توسعه می یابد و در واقع این واحدها راکد هستند، زیرا کمتر طراحان جوان و خلاق وارد این واحدها می شوند و تلاش می کنند. آنها می توانند کشور را ترک کنند و در حرفه طراحی خودرو مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به لزوم استفاده وزارت صمت از ابزار قانونی خود برای نوسازی طراحی خودروی ایرانی، ادامه داد: بنابراین برای توسعه طراحی خودرو نباید انتظار داشته باشیم که مدیران خودرو به صورت خودجوش شروع به کار کنند، بلکه وزارت صنعت باید از این موضوع حمایت کند. توسعه شرکت های طراحی و تیونینگ خودرو.” دسترسی به محصولات خودروسازان با تنوع و کیفیت بیشتر.

سیاکولی تصریح کرد: امروزه طراحی خودرو نقش عمده ای در بازاریابی شرکت های خودروسازی ایفا می کند و می بینیم که چین با به کارگیری هزاران طراح خودرو انقلابی در طراحی خودرو ایجاد کرده است و خودروهای چینی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از برندهای برتر از نظر داخلی هستند. و طراحی بیرونی.» صنعت خودرو در حال نزدیک‌تر شدن است، اما سرعت ما در این زمینه بسیار کند است.

نماینده مردم خزر، اپک و آلبورس در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به صنعت بزرگ تیونینگ خودرو در جهان گفت: به نظر می رسد می تواند مانند طراحی و ساخت خودروی جدید، بازار را متنوع کند.

سیاکولی تصریح کرد: امروزه فعالیت های تیونینگ در کشور ما به صورت سلیقه ای و بدون ضوابط و استاندارد خاصی انجام می شود که می تواند ایمنی خودروهای مختلف را کاهش دهد و از سوی دیگر هزینه های سنگینی را بر دوش علاقه مندان خودرو تحمیل کند چرا که قانونی وجود ندارد. نظارت در این بخش، حقوق مصرف کنندگان از دست می رود.

منبع: تسنیم