اعلام نرخ نهایی سرویس مدارس در سال ۱۴۰۱ ه


معاون فنی و عملیاتی سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص شکایت والدین از گرانی سرویس مدارس در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بر اساس مصوبه اخیر کارگروه ماده ۱۸، نهایی شد. قیمت سرویس مدارس اعلام شده و تحمیل مبلغی بالاتر از قیمت مصوب شورا محسوب می شود. شهر تهران تخلف است.

به گزارش پارچین خودرو، علی محتشمی پور در پاسخ به گلایه والدین برخی دانش آموزان مبنی بر بالا بودن کرایه سرویس مدارس، سرویس مدارس یا به عبارتی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان را تابع مقررات سرویس مدارس دانست و گفت: دستورالعمل اجرایی سرویس مدارس مصوب هیأت وزیران. که وظایف مشخصی را برای آژانس های مختلف در نظر گرفت که بر اساس سازمان تاکسیرانی شهر تهران به عنوان مرجع صدور مجوز برای پیمانکاران سرویس مدارس و صدور مجوز برای ناوگان خدماتی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه نظارت بر قراردادهای پیمانکاران با مدارس و اولیا را بر عهده دارد، افزود: تا سال تحصیلی ۹۸ سرویس مدارس فعال داشتیم اما با بروز پدیده کرونا و تعطیلی مدارس عملا سرویس مدارس متوقف شد. و این روند تا آغاز سال تحصیلی جدید ادامه خواهد داشت . و شروع فعالیت شخصی مدارس ادامه یافت و البته پس از دو سال وقفه برای راه اندازی مجدد سرویس مدارس با مشکلات و کاستی هایی مواجه شدیم.

محتشم پور با بیان اینکه باید دقت شود که سرویس مدارس یک شغل رایگان باشد و این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه شود و به همین دلیل هنگام قبول یا رد سرویس در سرویس مدارس مقرون به صرفه بودن را مد نظر قرار می دهند. ادامه داد: قیمت و کرایه سرویس مدارس تعیین کننده شرایط ارائه خدمات به دانش آموزان است، یعنی در صورت پایین بودن قیمت کرایه سرویس مدارس، این اقدام با استقبال اولیا مواجه می شود، اما رانندگان راضی نیستند و به موازی کاری روی می آورند. و یا بالعکس با افزایش قیمت ها رانندگان با تأخیر برای ارائه خدمات تعیین می شوند اما والدین راضی نمی شوند.

ترافیک و میزان سفر تأثیر مستقیمی بر کرایه مدرسه دارد

معاون امور فنی و عملیاتی سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: واقعیت این است که پس از رشد و گسترش حمل و نقل آنلاین مسافر، بسیاری از شرکت ها از جمله خدمات آموزشگاه های رانندگی متضرر شده اند. اگر الگوریتم قیمت‌گذاری شرکت‌های مسافربری را در اینترنت رعایت کنیم، می‌بینیم که قیمت‌گذاری با پیک ترافیک ارتباط مستقیم دارد و در این راستا در زمان‌های اوج ترافیک و سفر، قیمت‌های چند ده هزار تومانی در جاده‌های معمولی دریافت می‌شود. قیمت ها در زمان ترافیک عادی کاهش چشمگیری خواهد داشت، به عبارت دیگر ترافیک و میزان سفر تاثیر مستقیمی بر نرخ کرایه خواهد داشت، در حالی که در جلسات و بررسی های مختلف پیش بینی کرده ایم که شرکت های مسافربری آنلاین گلوگاه ما از نظر سرویس مدارس در مدارس باشند. نرخ کرایه ای که دریافت می کنند؛ چرا که با افزایش قیمت ها رانندگان را به خود جذب می کنند و این مشکل باعث رنج همه مشاغل فعال در حوزه حمل و نقل می شود.

اعلام قیمت نهایی سرویس مدارس

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه اخیر کارگروه ماده ۱۸ مقرر شد نرخ کرایه سرویس مدارس از ۳ تا ۸ میلیون تومان باشد و در بیشتر موارد برای هر دانش آموز ۸ میلیون تومان پرداخت شود، اظهار داشت: این مبلغ در سال ۲۰۱۸ به مدت ۱۰ سال در نظر گرفته شد. وی برای ۹ ماه استفاده از سرویس مدرسه گفت: این نرخ برای ۴ دانش آموز سوار سرویس مدرسه تعیین شده است که روزانه ۱۴۰ هزار تومان است و ماه ۷۰ هزار تومان معادل یک سفر عادی یک طرفه است. مسیر نزدیک در شرکت های مسافربری آنلاین.

محتشمی پور با بیان اینکه بسته به مسافت، تردد و … هزینه سرویس مدارس در ۹ ماه بین ۳ تا ۸ میلیون تومان تعیین می شود، گفت: مراقب باشید مبنای تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس ۱۴۰۰ است و بر اساس با مصوبه شورا، اجازه داده شد با میانگین ۲۵ درصد، این درصد را به ۳۵ درصد برسانند که اختلاف ۳ تا ۸ میلیونی در نرخ کرایه سرویس مدارس است و از اینجاست که در برخی مناطق مانند آموزش و پرورش نوزدهم. منطقه، از نظر جغرافیایی، تراکم جمعیت زیاد نیست و شاهد ترافیک کمی در جاده ها هستیم، همچنین شاهد تمرکز مدارس و خانه ها هستیم، بنابراین شاهد افزایش کمتری در نرخ خدمات مدارس در این منطقه هستیم. به طور متوسط، قیمت تمام خدمات مدرسه بین ۱۷ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

اخذ هزینه بیش از قیمت مصوب برای سرویس مدارس تخلف والدین است

وی با بیان اینکه در سال های اخیر گرانی ها و گرانی ها زندگی رانندگان سرویس مدارس را نیز تحت تاثیر قرار داده است، افزود: در این میان شاهد جابجایی پول های بیشتری بین اولیا و شرکت های خدماتی مدارس بوده ایم که خلاف مصوبه شورا است. . و تخلف اما طبق قانون ناظر قراردادهای سرویس مدارس، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است که باید بر این میلیون ها دلار نظارت داشته باشد. اما در صورت وجود تخلف در نحوه ارائه خدمات از جمله عدم نصب پوستر سرویس مدارس و … بر عهده شهرداری تهران و بدیهی است سازمان تاکسیرانی.

با کمبود راننده سرویس مدارس مواجه هستیم

معاون فنی و عملیاتی سازمان تاکسیرانی شهر تهران مشکل اصلی در تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس را کارآمدی سیستم های هوشمند حمل و نقل مسافر در این کسب و کار عنوان کرد و گفت: زمانی که نرخ کرایه را بالا می بریم تا سفر جذاب و جذاب شود. برای راننده مقرون به صرفه است، خانواده ها ناراضی هستند. و وقتی برای رضایت خانواده ها کرایه را پایین می آوریم، هیچ راننده ای جذب نمی شود. به این ترتیب در سال تحصیلی جاری سه بار فراخوان سرویس مدارس را صادر کردیم و در مجموع حدود ۲۰۰۰ راننده اعلام آمادگی کردند در حالی که این تعداد برای سال ۱۳۹۷ حدود ۱۸۰۰۰ نفر و برای سال تحصیلی جاری وزارت آموزش و پرورش بوده است. آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که به ۲۰ هزار راننده سرویس مدارس نیاز دارد در حالی که تنها ۲۰۰۰ نفر به این فراخوان پاسخ دادند و ما با بحران مواجه هستیم و این فاصله ناشی از شرکت های موازی است.

۳ بسته تشویقی برای جذب رانندگان سرویس مدارس

از والدین دعوت می شود در خدمات مدرسه شرکت کنند

محتشمی پور ادامه داد: بر این اساس شهرداری تهران برای تشویق رانندگان به فعالیت در این ناوگان، مشوق هایی را برای رانندگان سرویس مدارس در نظر گرفت و سهمیه سوخت معادل سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی به آنها پرداخت می شود. همچنین سازمان تاکسیرانی مزایای رانندگان تاکسی مانند بیمه اضافی و … را برای رانندگان سرویس مدارس فعال می کند و تا امسال به سراغ اولیا رفتیم و پیشنهاد دادیم که به عنوان سرویس مدرسه فعال باشند و چه زمانی بچه ها را بیاورند. با آنها به مدرسه، سه انتقال به دانش آموز دیگر همچنین در صورت مراجعه والدین به محل کار، شاهد افزایش ضریب ایمنی در حمل و نقل دانش آموزان خواهیم بود.

ما نمی توانیم رانندگان را مجبور کنیم که سیستم سرویس مدارس را فعال کنند

وی با اشاره به اینکه نمی توانیم رانندگان را مجبور به ورود به سیستم سرویس مدارس کنیم، گفت: دعوت از اولیای دانش آموزان برای کار در سیستم سرویس مدارس کار بسیار خوبی است، زیرا بسیاری از خانواده ها در ایام کرونا تمایل دارند فرزندان خود را به مدرسه ببرند. توسط خودشان. اکنون می توانند سه دانشجوی دیگر را نیز به این سمت سوق دهند و در صورت برقراری این پذیرش، در آینده نزدیک سیستم امنی خواهیم داشت.