استرس و چاقی دکتر انوشه متخصص تغذیه


استرس و موانع زندگی سریع در رژیم گرفتن
افراد عجول و شلوغ در انجام کارهای بیشتر با هم و ماهرانه در محل کار متخصص هستند. آنها در تمام زندگی خود عجله دارند و مشغول هستند. این افراد اصطلاحاً دیر می گویند و می خواهند زودتر بروند وقتی برنامه ای برای کاهش وزن ندارند و حتی در مورد آن فکر می کنند. آنها برای استراحت و استراحت مشکل دارند. آنها می دانند که باید آهسته تر حرکت کنند و زندگی خود را متعادل کنند. اما آنها نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند.
علیرغم این واقعیت که دستگاههای پیشرفته امروزی مانند رایانه ، تلفن همراه و وسایل ارتباط جمعی در زمان بیشتری صرفه جویی می کنند. اما ما بیشترین احساس حمله و زندانی شدن را داریم. بسیاری از آنها سخت تر کار می کنند و کمتر می خوابند ، و این شتاب زندگی منجر به استرس بیشتری شده است که با تغذیه ناسالم و کم تحرکی همراه است.
این حالت زمانی نامیده می شود که منابع انرژی بدن از برنامه ریزی مزاحم تخلیه شده و احساس خستگی کنند. در این حالت ، فرد می خواهد انرژی بیشتری از غذا دریافت کند. الگوهای خواب نامنظم و نامنظم با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد. خواب کوتاه با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و خطر دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید نگاه جدیدی به زندگی خود داشته باشیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید از رفتارهای استرس زا و موقعیت های زندگی که تعادل زندگی را بر هم می زنند آگاه شویم. یکی از راه های تشخیص اینکه آیا در زندگی خود تعادل ندارید این است که هویت و شیوه زندگی خود را لیست کرده و تجزیه و تحلیل کنید. برای تصمیم گیری در مورد چگونگی ارزیابی این امر ، می توان آن را به چهار بعد زندگی تقسیم کرد ، مانند 1 بستگان ، خویشاوندان و روابط شخصی 2 کار 3- مسائل معنوی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی 4 مراقبت از امور شخصی ادعا می شود.
بنابراین می توان پرسید که چقدر زمان صرف این جنبه ها شده است؟ آیا به چیزی بیش از حد توجه کرده اید؟ کدام یک از این ابعاد سنگین تر است؟ کدام یک به فرد در مدیریت استرس کمک می کند و به آن نشاط و شادی می بخشد؟ دوست دارید کدام ب betterعد را بهتر بدانید و کدام را کمتر می پسندید؟ توجه به این موارد می تواند به تغییر رفتار و بهبود شیوه زندگی ناسالم و عادات غذایی و همچنین برنامه های کاهش وزن کمک کند.
مراقب وقت خود باشید
تفکر بیشتر به یک زندگی هدفمند و متعادل کمک می کند. آگاهی ذهنی ، وقت شناسی و آگاهی از آنچه اتفاق می افتد باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. مدیتیشن ذهنی می تواند یک رفتار شناختی قوی باشد که واکنش افراد را نسبت به رویدادهای زندگی تغییر می دهد.
نتایج یک مطالعه بر روی افراد در معرض یک یا چند بیماری قلبی عروقی نشان داد که تکنیک هایی مانند مدیتیشن ذهن آگاهی ، تمدد اعصاب و مدیریت استرس برای برنامه کاهش وزن ، آموزش سلامت ، افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه خطر بیماری های قلبی. کاهش آنها به آنها بسیار کمک کرد به
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر مراقب باشید
آگاهی و آگاهی به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کرده و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. سعی کنید وقتی بر چیزی تمرکز می کنید و آن را به عنوان یک مهارت آرامش بخش یاد می گیرید ، نفس عمیق بکشید.
توجه کنید که چقدر به گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. مانند رژیم غذایی ناموفق که در گذشته داشت ، یا دوره های مصرف بیش از حد که در گذشته داشت ، یا چقدر به آینده فکر می کند و این آینده نگری او را از درک حال باز می داشت؟ آیا بر زمان حال تمرکز می کنید؟
به عنوان مثال ، به جای این که به من بگویید چرا نمی توانم همیشه وزن کم کنم (در گذشته به دلیل نتایج ناموفق گذشته) ، یا اگر وزنم را کاهش می دهم ، وزنم برمی گردد و وزنم افزایش می یابد (برای زندگی در آینده و ترس خیالی) به چه کارهای کوچکی می توانم انجام دهم برای کاهش وزن چه کار می توانم انجام دهم؟ (هدیه).
به دنبال پشتیبانی باشید
افراد عجول و شلوغ عادت دارند بیشتر کارها را خودشان انجام دهند و از دیگران کمک نخواهند ، مانند اینکه نمی توانند وقت خود را با یک همکار یا دوست ترتیب دهند تا یک پیاده روی مشترک شبانه انجام دهند.
یک مطالعه نشان داد که مردان در صورت دریافت کمک اجتماعی در محل کار خود و تحت فشار ، بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند.
کاهش حمایت اجتماعی از تغذیه سالم و ورزش مانع شناخته شده ای برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی که مثبت فکر می کنند و به شما اعتماد می کنند برای رفتار سالم کمک کنید (افراد منفی از کاهش وزن جلوگیری می کنند).
وقت خود را با افرادی بگذرانید که از آنها لذت می برید و از کسانی که انرژی شان تمام می شود دوری کنید.
آرام باشید و دوباره شارژ کنید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما در انتخاب غذای بهتر و حرکت بیشتر در طول روز کمک می کند (مانند پیاده روی به جای تاکسی). شرکت در فعالیتهای ذهنی و جسمی مانند اعمال مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات پیشرفته آرامش ، مدیتیشن و حتی ماساژ به فرد کمک می کند تا آرام شود و از درهم ریختگی زندگی روزمره خود خلاص شود.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد و بهبود روحیه است.
بسیار مهم است که شب ها به اندازه کافی بخوابیم. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. کیفیت خواب مهمتر از مدت زمان خواب است.
از نوشیدن و غذا خوردن که باعث اختلال در خواب می شود ، مانند مواد کافئین دار مانند قهوه ، چای ، شکلات در ساعات قبل از خواب خودداری کنید. افرادی که به کافئین حساس هستند باید حتی قبل از این ساعت ها مصرف و مصرف غذاهای کافئین دار را متوقف کنند. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. یک محیط خواب آرام ، تاریک و راحت داشته باشید تا انرژی لازم برای شروع روز بعد و ادامه برنامه کاهش وزن و تمرین خود را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید