ارتقای موتور ملی EF7 به یورو ۵ و سیستم توربوشارژ


موتور سه سیلندر پروژه آینده نگر ایران خودرو است.

معاون توسعه و تولید ایران خودرو گفت: در حال حاضر موتور ملی EF7 به یورو ۵ ارتقا یافته و به سیستم توربوشارژر مجهز شده است.

به گزارش پارچین خودرو، کیانوش پورمجیب با اعلام این خبر گفت: در آینده استانداردهای سختگیرانه ای در خصوص مصرف سوخت و آلایندگی خودرو خواهیم داشت و ایران خودرو هم اکنون در تلاش است تا خود را با استانداردها و قوانین مترقی همسو کند.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از تالار خودرو ایران خودرو و خودروساز ملی در سال ۱۳۸۸ و دستورات ایشان به دولت، مجلس و صنعت کشور برای افزایش تولید این موتور گفت: در دوره مدیریت فعلی تعهد عملی برای تسریع در دستیابی به اهداف ساخت و ساز وجود دارد و رویای بلند مدت شرکت ایران خودرو محقق شده است و صنعت خودروسازی کشور در ارتباط با تیراژ تولید موتور ملی از ۵۰۰ دستگاه در سال گذشته به ۱۰۰۰ دستگاه افزایش یافته است. .

برمجیب با بیان اینکه این دستاورد حاصل همدلی و همراهی شبکه تامین ایران خودرو و کارکنان آن بوده است، گفت: اقدامات عملیاتی مهمی برای ارتقای موتور ملی انجام داده ایم که مهمترین آن کاهش مصرف سوخت به میزان ۱.۵ لیتر از این میزان است. موتور نسبت به سال اول تولید آن.

کیانوش برمجیب

وی با اشاره به اینکه علاوه بر رشد کمی، کیفیت موتورها را نیز بهبود بخشیده ایم، گفت: در سال های اخیر اقدامات موثری در جهت بهبود موتورهای ایران خودرو انجام شده است که حاصل استفاده از تفکر دانش بنیان و دانش بنیان بوده است. استحکام – قدرت.

به گزارش برمجیب، اقداماتی مانند توسعه سیستم‌های بصری، اتوماسیون، رباتیک و دستگاه‌های آزمایشی که مجهز به آخرین فناوری الکترونیکی هستند و امکان تشخیص آسان کوچک‌ترین تفاوت‌ها در مونتاژ و قطعات را فراهم می‌کنند، کیفیت موتورها را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. .

وی ادامه داد: همزمان با ارتقای کیفی، ارتقای کمی نیز حاصل شد که اتفاق مبارکی برای صنعت خودرو در کشور محسوب می شود.

معاون توسعه و تولید شرکت ایران خودرو موتور سه سیلندر را یکی از پروژه های صنعتی دانست که این شرکت در حال حاضر در حال اجرای آن است و گفت: موتور سه سیلندر موتور محرکه پروژه شرکت ایران خودرو است. که به طور مشترک توسط EPPCO توسعه یافته است. با معاونت تحقیق و توسعه محصولات ایران خودرو.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم خودروهای کم مصرف را با قدرت و گشتاور مناسب در اختیار خودروها قرار دهیم، با اشاره به پیشرفت هایی که در چند ماه گذشته در زمینه پیشرانه انجام شده است، گفت: موتورهای فعلی و موتور TU5 پلاس استفاده می شود. در تارا و ۲۰۷ اتوماتیک نیز توسعه یافته است که موتور XUP ارتقا یافته که مصرف سوخت را بیش از یک لیتر نسبت به نسل قبل کاهش می دهد و در محصولات پارس نصب می شود یکی از آنهاست.