اتوبوس های دست دوم وارداتی خدمات پس از فروش ندارند


مدیرعامل ایران خودرودیزل گفت: متأسفانه اتوبوس های اروپایی وارداتی از نبود خدمات پس از فروش مناسب رنج خواهند برد.

جواد تفسلی مهروی در گفت و گو با خبرنگار پارچین خودرو گفت: همانطور که می دانید پنج تا شش سال از تولید اتوبوس های یورو ۵ در اروپا و واردات اتوبوس های فرسوده اروپایی که بیش از پنج سال از تولید و تردد آنها می گذرد. . زمان به پایان رسیده است، چه چیزی اشتباه است.

وی افزود: اگر شیشه یکی از این اتوبوس های فرسوده وارداتی اروپایی بشکند، قطعا خدمات پس از فروش برای تعمیر و تعویض آن وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل ایران خودرودیزل با بیان اینکه معاون شهردار تهران بزرگ ترین مشکل تامین اتوبوس را مسائل مالی می داند، بیان کرد: اینها دوستان شهرداری تهران هستند که مدعی هستند بخش خصوصی اتوبوس های فرسوده را با قیمت یک میلیارد تومان وارد می کند.

توسلی مهر با تاکید بر اینکه اگر اتوبوس با قیمت ارزان آورده شود و خدمات مناسبی به آن ارائه شود، اتفاق خوبی است، افزود: متاسفانه عملیاتی که دوستان برای اتوبوس تعیین کرده اند، با محاسبات اقتصادی همخوانی ندارد و جالب تر از همه این است که بخش خصوصی در این زمینه به همه مقامات دولتی وعده های مثبت داده است.

وی حضور خارجی دو هزار اتوبوس اروپایی برای ورود به کشور را سوال برانگیز دانست و تاکید کرد: در جلسه شورای عالی امنیت ملی شرایطی برای این واردات تعیین شد که باید رعایت شود.

مدیرعامل ایران خودرودیزل همچنین از پیشنهاد راهکاری برای تامین اتوبوس های مورد نیاز شهرداری تهران خبر داد و گفت: ورود اتوبوس های فرسوده اروپایی در صورت موجود بودن حداقل یک سال طول می کشد و ۵۰۰ اتوبوس ایران خودرودیزل را پیشنهاد دادیم. ۵۰۰ دستگاه دیگر نیز تا مهرماه سال جاری توسط یک شرکت داخلی تولید و عرضه می شود که مورد استقبال معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران قرار گرفت.

تفسلی مهر در پایان از مذاکره معاون شهردار تهران با وزیر کشور در خصوص تامین اتوبوس های مورد نیاز از شرکت های داخلی و لغو ورود اتوبوس های فرسوده اروپایی خبر داد.