آیا ۳۰ برند معروف واقعا معروف هستند؟


ایران تلنت برای دومین سال متوالی نتایج نظرسنجی «برند محبوب» را منتشر کرد و آن را بر اساس محبوب ترین برندهای کارفرمایی در کشور قرار داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از صنعت صناف، سایت بین المللی کاریابی و کاریابی ایران تله نت در سال ۱۴۰۰ نظرسنجی از ۳۰ برند معروف از دیدگاه جویندگان کار با مشارکت ۲۴۹۷۴ نفر انجام و نتایج.

به گزارش ایران تلنت، در این نظرسنجی از جویندگان کار که سابقه کار در هیچ یک از این شرکت ها و برندها را ندارند، سوال شده است.

در این نظرسنجی پرسیده شد “آنها دوست دارند کجا کار کنند و معیارهای آنها برای انتخاب شغل چیست؟”

به گزارش ایران تلنت، این گزارش از نگاه افراد خارجی در سازمان استخراج شده است که سابقه کار و همکاری با آن شرکت را نداشتند اما آن برند را به عنوان برند مورد علاقه خود انتخاب کردند.

سایت کاریابی ادعا می کند که نتایج و تجزیه و تحلیل این نظرسنجی جهانی به شرکت ها کمک می کند تا ببینند و درک کنند که فعالان بازار در مورد شرکت خود چه فکر می کنند و برندسازی و تبلیغات کارفرمایی که در این زمینه انجام داده اند چقدر موثر است.

چیزی که این گزارش را تا حدودی غیرواقعی می کند این است که جامعه آماری از بین جویندگان کار انتخاب شده است که در هیچ یک از این شرکت ها و کارخانه ها کار نکرده اند، زیرا در بین این ۳۰ برند، شرکت هایی در سال ۱۴۰۰ وجود دارند که قدرتی را که فقط برای خاص خود در اختیار داشتند. کار به مدت یک ماه و سپس آن را تنظیم کنید. ناامنی شغلی در بین برندهای پرطرفدار کشور از دید کارجویان این حقیقت را آشکار می کند که آهنگ دال از دور شنیده می شود و جویندگان کار چون در این شرکت ها کار نکرده اند فکر می کنند بهشت ​​موعود است.

ایران تلنت در گزارش خود آورده است: آنچه که برند معروف سال ایران تلنت را متمایز می کند، بررسی و تحلیل دلایل انتخاب افراد حرفه ای در مشاغل مختلف و ارائه راهکارهایی بر اساس آمار و داده های دقیق برای سازمان ها برای ارتقای برند کارفرما است.بیابید چه تعداد جویای کار برای کار انتخاب شده اند.

بر اساس این گزارش، مهمترین معیارهای انتخاب از جمله محل کار به طور کلی در وهله اول، میزان حقوق دریافتی، امنیت شغلی و فرصت ارتقاء و مسیر شغلی فرد در رتبه دوم است.

از سوی دیگر مهمترین و کم اهمیت ترین معیارها برای ۲۱ گروه عملکردی مختلف که به ترتیب اهمیت از بالاترین به پایین ترین رتبه بندی شده اند عبارتند از: جذابیت محصولات و خدمات شرکت، ارتباط خوب با دستیار مدیر و مربی، حمایت از شرکت با ایده های جدید، مسئولیت اجتماعی شرکت، کار برای داشتن یک محیط کاری شاد و جوان، داشتن فرصت های یادگیری ساعات کاری انعطاف پذیر ارتقای شغلی تعادل بین کار و زندگی روابط خوب با همکاران استفاده از فناوری مدرن قدردانی از عملکرد کارکنان کار با مدیران معروف مزایای بالاتر و فراتر از حقوق کار با یک شخصیت پویا و امن عملکردی است.

بر اساس این گزارش، ۳۰ برند پرطرفدار از ۱۴۰۰ کارجوی شرکت کننده در طرح استعدادیابی ایران، شرکت هایی در گروه های مختلف از جمله حمل و نقل، داروسازی، مالی، انرژی، صنایع غذایی، لوازم خانگی، بانک ها، ساختمان ها، قطعات خودرو، … و غیره. .

اسامی ۳۰ برند معروف و تقسیم بندی گروه های عملکردی آنها در جدول آمده است:

برندهای محبوب