
آیا ماشین برقی جدید و براق شما می تواند خانه شما را تامین کند؟ این سوالی است که این روزها به خصوص با افزایش محبوبیت خودروهای برقی زیاد شاهد آن هستیم. از نظر فنی، اکثر وسایل نقلیه الکتریکی دارای باتری کافی برای کارکردن یک خانه برای چند روز هستند، اما همه چیز کمی پیچیده تر از این است.
تمام وسایل نقلیه الکتریکی در جاده ها انرژی زیادی را در باتری ذخیره می کنند، اما فاقد سخت افزار و ویژگی های مناسب برای انتقال تمام نیروی باتری به جای دیگر هستند. برای اکثر دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی، پاسخ منفی است، شما نمی توانید برق خانه خود را از یک EV تامین کنید. با این حال، خودروهای جدیدی مانند Chevy Silverado E و Ford F-150 Lightning دارای شارژ دوطرفه هستند و میتوانند این قدرت باتری را به اشتراک بگذارند.
در اینجا جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این فناوری، نحوه تبدیل یک خودروی الکتریکی به ژنراتور و مدت زمانی که یک خودروی الکتریکی می تواند خانه شما را اشغال کند، آورده شده است.
شارژ دوطرفه چیست؟

فرض کنید می خواهید از ماشین الکتریکی خود به عنوان ژنراتور استفاده کنید و در مواقع اضطراری، قطع برق یا موقعیت های دیگری مانند آنچه در کالیفرنیا یا تگزاس دیدیم، خانه خود را برق رسانی کنید. در این مورد، به یک EV جدیدتر نیاز دارید که از شارژ دوطرفه پشتیبانی کند. و در حالی که بله، از نظر فنی، نیسان برنامه Leaf to-home مخصوص به خود را داشت، به طور کلی، شما به یک EV جدید نیاز دارید.
این احتمالاً یکی از بزرگترین نقاط فروش خودروهای الکتریکی جدید در آینده نزدیک خواهد بود. پس این کلمه به چه معناست؟ شارژ دو طرفه به این معنی است که ماشین الکتریکی یا کامیون شما می تواند نیروی باتری را در هر دو جهت ارسال کند. بنابراین به جای دریافت برق از دیوار، می تواند آن را به خانه یا شبکه شما بازگرداند.
همچنین ممکن است این را به عنوان فناوری “V2H” یا “V2G” مشاهده کنید که به معنای وسیله نقلیه به خانه و وسیله نقلیه به شبکه است. در هر صورت، ایده همه آنها یکسان است، یعنی به اشتراک گذاشتن انرژی باتری خودروهای الکتریکی با سایر دستگاه ها.
در واقع، GMC و شورلت به تازگی در کالیفرنیا با یکدیگر همکاری امضا کرده اند تا یک برنامه آزمایشی را اجرا کنند که در آن کامیون الکتریکی جدید Silverado E می تواند برق خانه ها را تامین کند یا حتی به بازگشت برق به شبکه در زمان اوج بار کمک کند. برخی از خودروسازان آن را خودرویی برای همه چیز می نامند، مانند هیوندای IONIQ 5.
شارژ دوطرفه چگونه کار می کند؟

اولین کامیون الکتریکی با شارژ دو طرفه فورد F-150 لایتنینگ است. این فناوری در کامیون ادغام شده است و به آن اجازه می دهد تا در مواقع اضطراری از باتری داخلی برای برق رسانی به ابزارها در محل کار یا خانه شما استفاده کند.
با این حال، برای تجهیز خانه خود به یک وسیله نقلیه برقی به چیزی بیش از یک ماشین نیاز دارید. مالکان به یک سیستم شارژ ارتقا یافته، یک جعبه برق که بتواند جریان DC ماشین را به برق AC قابل استفاده برای پریزهای دیواری در خانه تبدیل کند و یک برقکار برای وصل کردن همه چیز با خیال راحت نیاز دارند. این مطمئناً گرانتر از یک شارژر EV سنتی است.
از آنجایی که فورد F-150 لایتنینگ یکی از اولین وسایل نقلیه با شارژ دو طرفه است، از آن به عنوان مثال استفاده می کنیم. فورد قبلاً چیزی را که Ford Power Station Pro می نامد می فروشد و آن را با قیمت ۱۳۰۰ دلار به خانه شما اضافه می کند.

اتصال F-150 لایتنینگ به خانه شما به یک موتور ۱۹.۲ کیلوواتی فورد شارژ استیشن پرو نیاز دارد که به صورت استاندارد در مدل های باند پهن ارائه می شود و در مدل های پایه هزینه اضافی دارد.
هنگامی که سیم ها را به خانه خود وصل کردید، برای شارژ دوطرفه آماده خواهید بود. اگرچه پتانسیل V2H در حال حاضر وجود دارد، ما انتظار داریم مدتی صبر کنیم تا شروع به پذیرش گسترده شود. همچنین شایان ذکر است که خانههای قدیمیتر ممکن است سیمکشی نداشته باشند که بتواند جریان بالای وسایل نقلیه را مدیریت کند.
اساساً، این هنوز یک فناوری جدید و پیچیده است و به آسانی خرید یک ماشین الکتریکی جدید و تهیه تمام شارژرهای مورد نیاز نیست. با این حال، این آینده است و ما انتظار داریم که اکثر خودروهای الکتریکی جدید از این ویژگی پشتیبانی کنند.
علاوه بر این، تسلا فناوری Powerwall مخصوص به خود را دارد که انرژی گرفته شده از صفحات خورشیدی روی سقف را ذخیره می کند. این یک فناوری کاملاً متفاوت است. تسلا پاوروال سیستمی پیشگامانه برای ذخیره باتری های یدکی برای کل خانه شما است، اما هرگز تسلا تمام نمی شود.
یک ماشین الکتریکی چقدر می تواند برای یک خانه دوام بیاورد؟

اکنون که می دانید وسیله نقلیه الکتریکی بعدی شما می تواند برق خانه شما را تامین کند، احتمالاً این سوال برای شما پیش می آید که تا چه زمانی؟ باز هم، این یک پاسخ مستقیم به دلایل مختلف نیست. این به اندازه باتری ماشین الکتریکی یا کامیون شما، اندازه خانه و میزان انرژی مصرفی شما در یک روز معمولی بستگی دارد.
به عنوان مثال، Chevy Silverado E یک باتری بزرگ ۲۰۰ کیلووات ساعتی دارد که از اکثر خودروهای الکتریکی موجود در بازار امروزی بزرگتر است. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست و اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، یک خانوار آمریکایی به طور متوسط حدود ۸۹۳ کیلووات ساعت در ماه یا ۳۰ کیلووات ساعت در روز مصرف می کند.
با انجام محاسبات، با ۳۰ کیلووات ساعت در روز، یک باتری ۲۰۰ کیلووات ساعتی سیلورادو می تواند یک خانه متوسط را برای حدود شش روز تامین کند. با این حال، اعداد دنیای واقعی به دلیل تلفات برق DC به AC و عوامل دیگر متفاوت خواهند بود.
پس از آن، بسیاری از خودروهای برقی دیگر ظرفیت باتری بسیار کمتری دارند، اغلب حدود ۷۰ کیلووات ساعت، که به این معنی است که میتوانید برای یک یا دو روز انرژی دریافت کنید، البته تا زمانی که از شارژ دوطرفه پشتیبانی کنند.
آیا قدرت کافی برای دور زدن وجود دارد؟

یکی از مواردی که باید در نظر داشت، نیاز کل انرژی است. ما شاهد خاموشی در کالیفرنیا، تگزاس و نوادا در طول ماه های گرم تابستان بوده ایم. به عنوان مثال، تابستان گذشته در لاس وگاس چندین روز را گذراندیم زیرا شهر از ساکنان خواسته بود از استفاده از تهویه مطبوع برای کمک به فعال نگه داشتن شبکه خودداری کنند.
وقتی به میلیونها وسیله نقلیه الکتریکی فکر میکنید که در هفتهها، ماهها و سالهای آینده وارد جادهها میشوند، این وضعیت فقط میتواند بدتر شود. در نتیجه، آیندهای را میبینیم که در آن خودروها میتوانند انرژی را در حین حرکت، در صورت نیاز، برای یک خانه یا برای کل شبکه شهری استفاده کنند و به اشتراک بگذارند.
ما هنوز در مراحل اولیه شارژ دوطرفه و خودروهای الکتریکی هستیم. با این حال، با پیشرفت و بهبود و افزایش قابلیت باتری، این فناوری می تواند برای هر خریدار خودروهای الکتریکی حیاتی باشد.