آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی را باید جستجو کرد


آیا واقعاً می توانید علائم فیزیکی گرسنگی را احساس کنید و آیا می دانید چه موقع غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، بسیاری از مردم چنین نمی کنند و فقط از خود می پرسند: “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما اگر شما یکی از این افراد هستید نگران نباشید – ما به شما کمک خواهیم کرد.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی پیچیده باشد. ما افراد شلوغی هستیم ، بسیاری از اتفاقات می افتد ، ما اغلب احساس نمی کنیم که وقت داریم که وارد گرسنگی شویم یا تصدیق کنیم که گرسنگی چگونه است. و گاهی اوقات ، ما فقط نمی دانیم چه حسی دارد!

ما در مورد Nutrition Stripped در مورد هوشیاری و تغذیه آگاهانه بسیار صحبت می کنیم و در اینجا دوباره نقش ایفا می کند. وقتی آگاهانه غذا نمی خوریم (و اگر بخواهیم احمقانه غذا می خوریم) ، تصمیم گیری در مورد گرسنگی چیزی است که رژیم غذایی ما را کنترل می کند ، بسیار دشوار است.

برای کمک به این امر ، ما به شما می آموزیم که چگونه بیشتر مراقب باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید با این موضوع آشنا شویم که چرا غذا خوردن به طریقی که گرسنه باشد بسیار مهم است.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

بدن ما در طول روز به طور مداوم با ما در ارتباط است تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به انرژی نیاز نداریم. علائم گرسنگی و سیری مسئول این امر هستند!

هورمون های مسئول ایجاد گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری).

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما آنچه متأسفانه برای بسیاری از افراد در طول زمان اتفاق می افتد این است که این علائم فیزیکی را نادیده می گیرند یا احساس خود را فراموش می کنند. برنامه ، کمبود زمان ، استرس و رژیم غذایی تنها تعدادی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

هنگامی که علائم فیزیکی گرسنگی را نادیده می گیریم یا متوجه آن نمی شویم ، زنجیره ای از رویدادها آغاز می شود.

ما می توانیم به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، احساس بی حالی ، نفخ و سیری بیش از حد کنیم ، اگر به طور مداوم بیش از حد یا به اندازه کافی غذا نخوریم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این امر ، ما واقعاً می خواهیم با علائم فیزیکی گرسنگی آشنا شویم.

علائم فیزیکی عمومی گرسنگی

وقتی با علائم گرسنگی و سیری خود ثبت نام می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعا گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

موارد زیر رایج ترین علائم فیزیکی گرسنگی هستند.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که از پس آن برنیامده اید؟ با وجود اینکه خوب خوابیده اید خسته شده اید؟ بی حالی ، اگرچه شما تلاش خاصی نکرده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی فیزیکی است.

ما دائماً پیشنهاد می کنیم که بدن به انرژی نیاز دارد. خوب ، به انرژی = غذا فکر کنید. اگر غذای کافی (و در نتیجه انرژی) دریافت نکنیم ، بدن می تواند کاملاً بدخلق باشد.

کارهای روزمره کمی دشوارتر است و به نظر نمی رسد که بتوانیم از آن خارج شویم. تنها راه رهایی از آن خوردن غذای مغذی است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، حتما ثبت نام کنید تا متوجه شوید این یک نشانه فیزیکی گرسنگی است.

شکم غرغر می کند

آسان است ، اینطور نیست؟

اگر معده شما غرغر می کند یا غرغره می کند و این درد شدید را احساس می کنید ، بدن شما می خواهد بگوید به غذا نیاز دارد.

من قول می دهم ، مهم نیست رژیم غذایی ، سم زدایی یا پاکسازی چقدر به شما می گوید این علائم را برای x ساعت نادیده بگیرید ، این به سادگی مفید نیست و درست نیست.

وقتی دردی را که احساس می کنیم احساس می کنیم ، ماهیچه معده وقتی خالی است منقبض می شود. دفعه بعد که شکم شما غرغر می کند ، با پنج وعده غذایی به یک پایه مغذی گوش دهید و به آن پاسخ دهید!

سردرد و لرزش دست

اگر گرسنه هستیم و مدتی است که غذا نخورده ایم ، ممکن است سطح قند خون بدن ما کاهش یابد. اکنون که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد که به شما بگوید به انرژی یا غذای بیشتری احتیاج دارید.

وقتی این اتفاق بیفتد ، ممکن است عروق خونی سفت شوند و فشار خون بالا رود. نتیجه نهایی؟ سردرد

علاوه بر این ، هنگامی که سطح قند خون پایین است ، برای ما بسیار متداول است که می لرزیم و احساس تیز می کنیم.

اگر اغلب با لرزش دست دچار سردرد می شوید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این ممکن است یکی از علائم فیزیکی گرسنگی باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو نیز با کاهش قند خون ارتباط دارند. اگر بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نکند ، مغز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

می تواند همه چیز را مه آلود کند! ممکن است احساس کنید افکار شما کمی کندتر از حالت معمول کار می کنند ، یا به سادگی نتوانید بر کارهای معمول خود به خوبی معمول تمرکز کنید.

با کار در سطوح پایین ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به مواد مغذی بیشتری احتیاج دارید تا بتوانید قند خون خود را بالا ببرید.

تحریک پذیری

همه آن را تجربه کردند “جا رختی” قبل از. وقتی قابض ، تحریک پذیر ، ناامید یا گاهی بدون دلیل مشخص باشد ، به ویژه دشوار است. آیا واقعا چیزی شما را اذیت می کند؟ مشکلی هست؟ نه ، فقط گرسنگی است.

بدن فاقد انرژی و تغذیه است ، بنابراین سطح قند خون آن دوباره پایین می آید. وقتی قند خون شما پایین است ، بدون هیچ دلیلی واکنش احساسی بسیار آسان تر است.

اگر متوجه شدید که این امر اغلب زمانی اتفاق می افتد که برای مدت طولانی بدون غذا هستید ، ممکن است یکی از علائم گرسنگی در بدن باشد:جا رختی “ یا تحریک پذیری

نشانه هایی وجود دارد که می توان آنها را با گرسنگی اشتباه گرفت ، اما وجود دارد “گرسنگی سر”

اما چه اتفاقی می افتد وقتی فکر می کنیم علائم جسمانی گرسنگی را تجربه می کنیم ، در حالی که در واقعیت چیز دیگری است؟ ما به آن می گوییم “سردرد”

گرسنگی سر وقتی موقعیت ، احساسات یا احساس خاصی منجر به این می شود که به دنبال غذا برویم.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم آمده است گرسنگی سربه

اشتیاق ناگهانی

تصادفاً با خود فکر کنید: “خدایا ، من تو را به خاطر آن می کشم [insert craved food item here]”کاملا از ابتدا؟

این یک میل است! قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، سناریوهای آناتومیکی خاصی وجود دارد که می تواند باعث هوس شود و اینها واقعاً می توانند با گرسنگی جسمانی ارتباط داشته باشند. بنابراین اگر در فکر این هستید که آیا می خواهید بیشتر بدانید و هنوز آن را انجام نداده اید ، به اینجا بروید تا در مورد خواسته های خود به شما بگویید.

اما بیشتر اوقات ، طعم و تجربه غذا خوردن چیزی است که ما میل داریم ، نه تغذیه فیزیکی با غذا. اگر ما فقط می خواهیم غذا بخوریم ، اگر شما می خواهید ، این یک نشانه است گرسنگی سربه

خستگی جسمی یا روحی

آیا تا به حال چنین خستگی جسمی یا روحی داشته اید که فقط بخواهید چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آها ، گرسنگی سربه

حالا من می گویم این کمی مشکل است. گرسنگی جسمی به دلیل خستگی کاملاً ممکن است. اما اغلب ، هنگامی که ما از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و هیچ نشانه جسمانی از گرسنگی نشان نمی دهیم ، غذا همچنان خوب به نظر می رسد.

وقتی در اثر احساسات یا احساسات غذا را با بی دقتی لمس می کنیم ، واقعاً به علائم گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

استرس درمان نشده

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! ما می توانیم در شرایط استرس زا همان کاری را انجام دهیم که احساس خستگی می کنیم.

استرس ناراحت کننده است و لذت بخش نیست. از طرف دیگر ، غذای خوشمزه مناسب است و خوردن آن بسیار لذت بخش است. ایجاد عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

به این میگن استرس خوردن!

وقتی استرس درمان نشود ، ناراحت می شود و ما به دنبال راههای سریع و آسان برای تسکین آن هستیم. غذا یکی از این ابزارهاست. گرسنگی ابزاری است که به دلیل استرس ایجاد می شود گرسنگی سر نه گرسنگی فیزیکی

افزایش احساسات

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا ناامید شده اید که مجبور شدید یک کوکی تهیه کنید؟

پس از دو مثال آخر ، من فکر می کنم به راحتی می توان فهمید که این چه نوع نمونه ای است گرسنگی سر درست مانند استرس ، وقتی احساسات برطرف نمی شوند ، می توانیم آنها را با غذا درخواست کنیم.

یاد بگیرید که با علائم فیزیکی گرسنگی هماهنگ شوید

هدف در اینجا این است که واقعاً با گرسنگی فردی و حتی علائم سیری هماهنگ شوید. علائم فیزیکی گرسنگی را به طور منظم بیاموزید. اگر این کار را انجام دهید ، به راحتی می توانید آگاهانه غذا بخورید.

تحت روش تغذیه آگاه ، اعضای ما ابزارها و منابع لازم را برای توسعه این مهارت برای هماهنگی با احساسات گرسنگی بدن خود و در نتیجه کسب اطمینان از اینکه چه موقع غذا بخورند ، چه چیزی بخورند و چقدر بخورند ، بر اساس ویژگی های منحصر به فرد خود به دست می آورند. مشخصات. در آن لحظه مورد نیاز است

این یک توانایی بسیار قدرتمند است!

دیدگاهتان را بنویسید