آیا مصرف ویتامین ها و مکمل ها باعث رشد مو می شود؟


ارسال شده: 10 اکتبر 1400

تاثیر ویتامین ها بر ریزش مو

تاثیر ویتامین ها بر روی رشد مو باعث شده بسیاری از افراد با مصرف ویتامین ها و مکمل ها ریزش موی خود را درمان کنند. ویتامین های مختلف به بهبود مو کمک می کند. این ویتامین ها بر رشد و تقویت مو و ناخن تأثیر بسزایی دارند. در مجله پزشکی اپل ، ما نقش ویتامین ها در ریزش مو را بررسی می کنیم.

نقش ویتامین ها در ریزش مو

ویتامین ها به رشد مو و بهبود عملکرد بدن کمک می کنند. همه ویتامین ها برای سلامتی بدن ضروری هستند ، اما برخی ویتامین ها بر موها تأثیر مستقیم می گذارند. تأثیر ویتامین E بر مو نمونه ای از نقش ویتامین ها در ریزش مو است. با این حال ، انواع مختلفی از این ویتامین ها وجود دارد. در ادامه ویتامین های مختلف و تاثیرات آنها بر مو را بررسی می کنیم.

ویتامین A

ویتامین A یکی از مهمترین ویتامین ها برای بدن است. ویتامین A در غذاهایی مانند فلفل ، گوشت قرمز و ماهی وجود دارد. تنها فایده ویتامین A تأثیر ویتامین ها بر مو نیست. این ویتامین برای رشد همه سلول ها بسیار مهم است. سلول های موی انسان نیز سریع ترین سلول های در بدن هستند و با وجود داشتن ویتامین A کافی ، موها به سرعت و به طور کامل رشد می کنند. ویتامین A همچنین ماده ای در بدن به نام سیب در بدن تولید می کند که باعث آبرسانی به پوست و تقویت موهای سالم می شود.

خانواده ویتامین B

ویتامین های گروه B گروهی از مواد محلول در آب هستند که نقش حیاتی و مهمی در فرآیندهای متابولیک یا سلولی در بدن انسان ایفا می کنند ، بنابراین کمبود این ویتامین ها می تواند عوارض و بیماری های جدی ایجاد کند. تأثیر ویتامین B3 یا نیاسین به طور مستقیم بر رشد موها تأثیر می گذارد.

اهمیت ویتامین ها برای مو

بیشتر بخوانید: علل و راهکارهای درمان ریزش مو و اصلاح رژیم غذایی در ریزش مو

ویتامین B3 یا نیاسین

در غذاهایی مانند گوشت ، ماهی ، مخمر ، شیر ، تخم مرغ ، حبوبات ، غلات و سبزیجات یافت می شود. رژیم غذایی نامناسب و الکلیسم می تواند باعث کمبود این ویتامین در بدن شود. مکمل های ویتامین با دوز بالا (بیش از یک یا دو گرم در روز) برای کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون تحت نظارت پزشک تجویز می شود. مکمل این ویتامین می تواند به سلامت بیماران مبتلا به آترواسکلروز ، دیابت و بیماری قلبی آنها کمک کند ، اما بهتر است قبل از شروع درمان با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

ویتامین B7 یا بیوتین

این ویتامین که به ویتامین H نیز معروف است در بسیاری از غذاها یافت می شود. از آنجا که نیاز روزانه به این ویتامین بسیار کم است ، کمبود آن نیز بسیار نادر است. با این حال ، این ویتامین به طور گسترده ای برای درمان ریزش مو و شکنندگی ناخن ها استفاده می شود. تأثیر ویتامین ها بر رشد مو شناخته شده است و این ویتامین تأثیر مثبتی بر مو و ناخن دارد.

تأثیر ویتامین B مشابه تأثیر ویتامین E بر مو است. خانواده ویتامین ها برای سلامت بدن بسیار مهم است. با توجه به تأثیر زیاد ویتامین ها بر روی رشد مو ، مصرف آنها در قالب غذاها و داروها توسط پزشکان توصیه می شود. ویتامین C بر رشد پوست و مو تأثیر مثبت دارد و استفاده از آن برای همه توصیه می شود.

فواید ویتامین ها برای مو

ویتامین سی.

رادیکال های آزاد می توانند باعث ریزش مو و ریزش مو شوند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که با اثرات رادیکال های آزاد مقابله می کند. علاوه بر این ، ویتامین C باعث تولید کلاژن ، که بخش مهمی از ساختار مو است ، می شود. ویتامین C متعلق به گروه مکمل های مو است و به رشد و ترمیم مو کمک زیادی می کند. این ویتامین در مرکبات و فلفل وجود دارد. توت فرنگی همچنین منبع غنی ویتامین C است.

ویتامین دی.

ویتامین AD یکی دیگر از ویتامین هایی است که تأثیر ویتامین ها را در ریزش مو نشان می دهد. دلیل تأثیر ویتامین D بر ریزش مو هنوز مشخص نیست. اما به جرات می توان گفت که این ویتامین تاثیر مستقیمی در ریزش مو دارد و استفاده از منابع غذایی مانند ماهی و قارچ منبع خوبی از ویتامین D است. اما مهمترین منبع ویتامین D نور خورشید است. زیرا بدن ما به طور طبیعی ویتامین D را در زیر نور خورشید تولید می کند.

بیشتر بخوانید: ده واقعیتی که باید در مورد ویتامین D بدانید

ویتامین E

ویتامین E یکی از مهمترین ویتامین ها برای مو است. تاثیر ویتامین E بر مو با تحقیقات علمی ثابت شده است. ویتامین E ، مانند ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان قوی است و نشان دهنده تأثیر ویتامین ها بر مو است. این ویتامین به خوبی از مو محافظت می کند. طبق تحقیقات انجام شده در بین افرادی که ریزش مو دارند ، 34 درصد پس از مصرف ویتامین E بهبود یافتند. بادام ، اسفناج و تخمه آفتابگردان منابع غنی از ویتامین E هستند.

تاثیر ویتامین ها بر مو

اکسسوری مو

اگرچه ویتامین ها بر رشد موها تأثیر می گذارند ، اما برخی افراد ویتامین های کافی را در رژیم غذایی خود ندارند. اگر مواد مغذی کافی برای دریافت ویتامین ندارید ، از مکمل های مو برای افزایش میزان ویتامین ها در بدن خود استفاده کنید. برای استفاده از تأثیر ویتامین E بر موهای خود ، می توانید قرص های این ویتامین را مصرف کنید. این یک جایگزین عالی برای کسانی است که از تأثیر ویتامین ها بر ریزش مو مطلع هستند و مایلند مکمل ها نقش ویتامین ها در ریزش مو را ایفا کنند.

آخرین کلمه

مصرف مکمل ها و ویتامین ها می تواند بدن و موهای شما را سالم نگه دارد. ویتامین ها می توانند ایمنی بدن را تامین کنند. این ویتامین ها در حفظ سلامت بدن نقش اساسی دارند. علاوه بر این ، اگر این مقاله را بخوانید ، متوجه تأثیر ویتامین ها بر موهای خود می شوید ، بنابراین توصیه می شود از این ویتامین ها برای اطمینان از سلامت موهای خود استفاده کنید.

پیوندها:

سایت Healthline

وب سایت: webmd.com

دیدگاهتان را بنویسید