آیا رژیم میوه ای برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم میوه خواری


رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه محدود به رژیم گیاهی است. در این نوع رژیم غذایی ، تمام محصولات با منشاء حیوانی ، حتی محصولات لبنی حذف می شوند. کسانی که این رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه خام هستند. در این نوع رژیم غذایی می توان به افراد اجازه داد مقدار کافی سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها مصرف کنند.

غذاهای دیگر از جمله غلات ، حبوبات و قارچ در این رژیم به مقدار بسیار کم مصرف می شود. علاوه بر این ، همه غذاهای پخته شده ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد تغذیه میوه ها وجود دارد ، برخی معتقدند این رژیم دارای خطرات است و یکی از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد ، و برخی دیگر معتقدند که رژیم میوه یک رژیم مناسب برای تناسب اندام و رژیم است. در ادامه مقاله ، رژیم میوه را به طور کامل ارائه می دهیم.

هیچ رژیم غذایی خاصی برای میوه وجود ندارد ، به علاوه تعریف خاصی از رژیم غذایی میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70-80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه ها دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه خطراتی دارد که یکی از مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه را انتخاب کنید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را بدون به خطر انداختن سلامتی یا کمبود مواد مغذی ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر به اندازه کافی میوه می خورید ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی شما است. برخی از فواید خوردن میوه:

• میوه حاوی فیبر است که به کاهش کلسترول و حرکات منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، خربزه و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه هایی مانند انبه منابع غنی اسید فولیک هستند. فولات باعث تولید گلبول های قرمز در خون می شود و رشد سالم جنین را افزایش می دهد.

آلو سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم میوه چه خطری دارد؟

رژیم میوه ای فاقد برخی از مواد مغذی ضروری بدن شما است ، از جمله:

• پروتئین
• گریس
• ویتامین B بخصوص ویتامین B12
• واس
• کلسیم
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود آنها در بدن منجر به مشکلات متعددی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• روحیه نامناسب
افسردگی
ضعیف شدن استخوان ها
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای تهدید آمیز

کاهش سطح پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات رژیم میوه خواری است. اگرچه بعد از انتخاب رژیم غذایی میوه ای می توانید چند آجیل و آجیل در روز بخورید ، اما پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما نیست.

بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2016 ، میزان مناسب پروتئین مجاز در رژیم غذایی برای بزرگسالان به شرح زیر است:

بزرگسالانی که فعالیت بدنی زیادی ندارند: 0.8-1 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه مشکلاتی را ایجاد می کند ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات عروقی که منجر به مشکلات قلبی عروقی می شود
• مشکلات رشد جسمی

با توجه به محدودیت های غذایی میوه ها ، سوء تغذیه یک نگرانی بسیار مهم است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه باشد. در چنین شرایطی ، بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد تغذیه میوه ها این است که قند بالایی دارد ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد دیابتی ، مستعد ابتلا به دیابت و کسانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کسانی هستند که مقاومت به انسولین دارند مناسب است. بی فایده.

هیچ قاعده خاصی در رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود مطابقت دهید. برای این کار ، مصرف میوه خود را به 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا کمبودهای تغذیه ای رژیم غذایی میوه خود را جبران کنید.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، به تدریج شروع کنید. تغییر رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، به تدریج رژیم قبلی خود را ترک کرده و عادات غذایی خود را تغییر دهید. برای انجام این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• غلات
غذاهای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، باید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:
• میوه های خام
• گردو و گردو
• غلات
• سبزیجات

با شروع رژیم غذایی میوه ، می توانید انواع میوه ها را در سه وعده غذایی یا وعده های سبک تر در چند وعده میل کنید. گروه های مختلفی که می توانید میوه های مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کنید:

میوه های اسیدی مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های قندی مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای مانند کدو تنبل
• طالبی و خربزه
• میوه هایی که به گروه سبزیجات مانند خیار و فلفل نیز تعلق دارند

نوشیدنی های توصیه شده در رژیم غذایی شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب طبیعی است.

نکته دیگر این است که فقط رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل در حفظ سلامتی است. رژیم میوه ای باعث کاهش انرژی می شود و انرژی کافی برای ورزش باقی نمی گذارد. اگر در این وضعیت قرار دارید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، کاهش انرژی بدن شما مسئله بسیار مهمی است.
هدف شما هنگام انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از آنهاست: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی ، یا انتخاب شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع به پزشک مراجعه کنید. اگر بیماری ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم تأثیر دارو را معکوس می کند یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه ای بخوریم؟

این میوه یک میان وعده سالم است که سرشار از ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که مکمل رژیم غذایی سالم است.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. در واقع مصرف میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا چند میوه وجود دارد که به شما در کاهش وزن بسیار کمک می کند:

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مهمترین میوه ها برای کاهش وزن است. نیمی از گریپ فروت تنها 39 کالری دارد ، در حالی که 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

ویژگی دیگر گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است ، به این معنی که دیرتر وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین به کاهش وزن و حفظ وزن کمک می کند.
تحقیقات نشان داده است که مصرف گریپ فروت یا مصرف آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی میزان کالری دریافتی و وزن بدن را در طول 12 هفته به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است ، هر سیب بزرگ حاوی 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه ای مانند سیب احساس اشباع می کند و در نتیجه احتمال خوردن آن در طول روز کمتر است. لازم به ذکر است که سیب سه برابر پر از یک تکه شکلات است. برای کاهش اشتها بهتر است سیب کامل بخورید و فقط آب آن را ننوشید.

انواع مختلف توت

توت ها مواد مغذی کم کالری هستند. نصف وعده بلوبری (74 گرم) فقط 42 کالری دارد ، در حالی که روزانه 12 درصد ویتامین C و منیزیم و 18 درصد ویتامین K را تأمین می کند.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر غذایی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم روزانه است.

توت ها پر هستند و علاوه بر این ، مصرف این میوه ها سطح کلسترول و فشار خون را کاهش داده و التهاب را کاهش می دهد ، که در کاهش همه این عوامل برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

آجیل یا آلو

آجیل یا میوه آلو میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این نوع میوه ها هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، محتوای کم کالری و سرشار از ویتامین A و C هستند که برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند گزینه های خوبی هستند.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، اسید فولیک و فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و همچنین کاهش اندازه دور کمر کمک می کند. این میوه به تنظیم سطح قند خون ، بهبود سطح کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

کیوی دارای شاخص گلیسمی پایینی است و این میوه دارای فیبر بالایی است و بنابراین در روند کاهش وزن بسیار مثر است.

رنگی

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد و آن را به میوه ای موثر برای کاهش وزن تبدیل می کند. خربزه کالری کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه یکی دیگر از میوه های مشابه خربزه است.

علاوه بر موارد فوق ، هیدراتاسیون بیش از حد به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما به خاطر داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را متعادل مصرف کنید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار مغذی هستند ، اما اکثر مردم ترجیح می دهند آب پرتقال بنوشند ، در حالی که پرتقال کامل بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در طول کاهش وزن ، بسیاری از مردم از موز به دلیل داشتن قند و کالری زیاد اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و C است.

شاخص گلیسمی پایین موز به تنظیم سطح انسولین و حفظ وزن بدن ، به ویژه در بیماران دیابتی کمک می کند و اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز موز بخورند ، سطح قند و کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، کاهش وزن موز یک میوه ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید