آیا به مهارت خوردن خود نیاز دارید؟


زمان خواندن: 4 دقایق

وقتی صحبت از غذا خوردن می شود ، بسیاری چرخ دستی را جلوی اسب می گذارند. به عبارت دیگر ، آنها قبل از توجه و تغذیه بر آنچه می خورند تمرکز می کنند. استفاده از قیاس دیگر مانند این است که تصمیم بگیرید قبل از ساختن خانه چه مبلمانی را در خانه بگذارید.

این الگویی است که بارها و بارها می بینم. برخی بر بهبود رژیم غذایی خود تمرکز می کنند زیرا می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا نگران کلسترول یا سطح قند خون خود هستند ، اما معلوم می شود که از خوردن غذا صرف نظر می کنند ، احمقانه چرانی می کنند یا در چرخه رژیم غذایی یویو قرار می گیرند.

برای رسیدن به جایی که غذای خود را دوست دارید ، اما آن را نیز دوست دارید – با توجه به اینکه سوخت و رضایت از خوردن بدن شما را برآورده می کند – باید کمتر به چه چیزی و بیشتر به چگونگی آن توجه کنید. این ممکن است در فرهنگ رژیم غذایی امروزی تناقض به نظر برسد ، اما یادگیری گوش دادن و اعتماد به خرد بدن همان چیزی است که به آن نیاز دارد – در واقع بصری است. خوشبختانه سه چارچوب عالی برای بهبود ارتباط شما با غذا وجود دارد: صلاحیت خوردن ، خوردن بصری و خوردن آگاهانه.

صلاحیت خوردن

شایستگی غذا زاییده یک متخصص تغذیه ثبت شده ، الین ساتر ، RD ، MS ، LCSW ، در کتاب “اسرار تغذیه برای یک خانواده سالم: چگونه غذا بخوریم ، چگونه اشتهای خود را افزایش دهیم ، چگونه آشپزی کنیم” و در وب سایت آن. چند سال پیش وقتی برای مقاله ای با ساتر مصاحبه کردم ، از او خواستم بزرگترین تصور غلط مردم در مورد شایستگی غذا را نام ببرد. وی گفت: “ما باید غذاهای مناسب بخوریم و از غذاهای اشتباه اجتناب کنیم.” “آنها درست در مورد” غذای خوب ، غذای بد “.”

مانند سلسله مراتب نیازهای مازلو ، ساتر دارای سلسله مراتب نیازهای غذایی است. “نکته برای همه ما این است که به اندازه کافی غذا بخوریم. این مشکل برای افرادی است که در ناامنی غذایی زندگی می کنند و همچنین برای افرادی که رژیم طولانی مدت دارند. او گفت که اگر کسی به اندازه کافی غذا بخورد ، می تواند سلسله مراتب را بالا ببرد تا مطمئن شود غذای لذت بخش کافی دارد. “شما باید بتوانید آن پایه را برای خود تأمین کنید. اگر از قبل غذای کافی برای لذت بردن دارید و می توانید آن را به خوبی تامین کنید ، برنامه ریزی بهتری خواهید داشت. “بنابراین اگر ما catch را به عنوان catch بازی نکنیم ، هر چیزی راحت یا در دسترس است.

“پس از اتمام این کار ، مردم معمولاً گزنده هستند. در نهایت ، آنها به آنجا علاقه مند می شوند تا به غذاهای ناآشنا علاقه مند شوند. ” بر این اساس ، تحقیقات نشان می دهد که رژیم گیرنده های شایسته از رژیم غذایی با کیفیت بالاتری پیروی می کنند ، تا حدی زیرا اگر شما خود را مجبور به خوردن میوه و سبزیجات نکنید ، به آنها اجازه می دهد به غذاهایی تبدیل شوند که از آنها لذت می برید. “مردم غذای مغذی می خورند زیرا از آن لذت می برند ، نه به این دلیل که مجبور هستند. اساس شایستگی غذا خوردن این است که از خوردن لذت می برید و از آن احساس خوبی دارید. “

وعده غذایی بصری

ریشه های خوردن بصری در دهه 1980 آغاز شد و در سال 1995 رسمی شد هنگامی که متخصصان تغذیه Evelyn Tribole ، MS ، RD ، و Elyse Resch ، MS ، RDN ثبت نام کردند ، اولین چاپ کتاب خود را با عنوان “Intuitive Eating” (انتشار بصری) منتشر کردند. یک کتاب کار همراه در سال 2017 منتشر شد و امسال آنها “خوردن بصری هر روز” را شامل می شوند که شامل 365 قطعه خرد به اندازه یک لقمه ، یک کارتن غذا خوردن بصری و “دفتر خاطرات خوردن بصری” است.

ده اصل تغذیه بصری شامل رد ذهنیت رژیم غذایی ، احترام به گرسنگی ، احترام به کامل بودن ، توافق مسالمت آمیز با غذا ، کشف رضایت و احترام به بدن است. تحقیقات نشان داده است که متخصصان تغذیه در بهزیستی روانشناختی بهتر عمل می کنند و در عادات ارتقاء دهنده سلامت مشارکت بیشتری دارندبه علاوه بر این ، آنها تصویر بدنی بهتری دارند و کمتر دچار اختلال خوردن می شوند.

همانطور که در مورد مدل شایستگی خوردن ساتر ، بسیاری سعی می کنند خوردن بصری را به “رژیم غذایی کامل گرسنگی” مبتنی بر قوانین تبدیل کنند. در حالی که خوردن بصری شامل تنظیم علائم گرسنگی و سیری است و به آنها احترام می گذارد ، به شما کمک می کند غذا بخورید و از غذا راضی باشید. بله ، تغذیه بخشی از یک رژیم غذایی بصری است ، اما Tribole و Resch اصل “به سلامتی خود با خوردن ملایم احترام بگذارید” را در نظر می گیرند ، زیرا صادقانه بگویم ، بسیاری از افراد در حال حاضر وسواس خوردن غذا را دارند و ابتدا باید بر یادگیری نحوه اعتماد به بدن خود تمرکز کنند.

رژیم غذایی ملایم چیست؟ “غذاهایی را انتخاب کنید که به سلامت و جوانه های چشایی شما احترام می گذارند ، در حالی که احساس می کنید well به یاد داشته باشید ، برای سالم ماندن نیازی به رژیم غذایی کامل نیست. در طول میان وعده ، وعده غذایی یا وعده غذایی روزانه هیچ کمبود ناگهانی مواد مغذی یا افزایش وزن وجود نخواهد داشت. آنچه مهم است این است که شما به طور مداوم در طول زمان می خورید ، توسعه مهم است ، نه کمال. ”

خوردن آگاهانه

آگاهی و خوردن آگاهانه اجزای هم صلاحیت خوردن و هم خوردن بصری است ، اما به عنوان یک عمل مستقل ، خوردن آگاهانه بیشتر مه آلود است. اصطلاح “خوردن آگاهانه” اغلب پرت می شود ، اما تفاسیر بسیار متفاوت است. مرکز خوردن ذهن (TCME) ، که منابع زیادی را ارائه می دهد ، تغذیه آگاهانه را به شرح زیر تعریف می کند:

  • به خود اجازه دهید از فرصت های مثبت و مغذی که با انتخاب و تهیه غذا به دست می آید آگاه باشید. احترام به خرد درونی خودش
  • از تمام حواس خود استفاده کنید شما تصمیم می گیرید غذایی بخورید که هم برای شما رضایت بخش باشد و هم بدن شما را تغذیه کندبه
  • تشخیص پاسخهای مربوط به غذا (مانند ، دوست نداشتن ، یا خنثی) بدون قضاوت.
  • آگاهی از گرسنگی و سیری جسمانی را افزایش دهید برای راهنمایی تصمیم گیری در مورد شروع و پایان غذا.

متأسفانه ، مانند شایستگی غذا خوردن و خوردن بصری ، بسیاری از مردم سعی می کنند غذای آگاهانه را به رژیم غذایی تبدیل کنند ، حتی توسط برخی از شرکت های رژیم از جمله Weat Watchers انتخاب شده است. در حقیقت ، بسیاری از تحقیقات در مورد تغذیه آگاهانه متأسفانه بر کاهش وزن متمرکز شده است که برخلاف روحیه هوشیاری است. اگر می خواهید غذای آگاهانه را به تنهایی کشف کنید ، من میشل می ، دکتر “بخور آنچه را که دوست داری ، دوست داشته باش آنچه را می خورید” و آندره آ لیبرشتاین ، MPH ، RDN “به خوبی تغذیه شده” توصیه می کنم.

این پست حاوی پیوندهای وابسته به آمازون است. من به دنبال خریدهایی هستم که واجد شرایط کارمند آمازون باشند.


کری دنت یک متخصص تغذیه متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام است. این یکی از ابرقدرت های آن است وارونه کردن افسانه ها در مورد تغذیه و تقویت زنان احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که باعث شادی ، تغذیه و سلامتی می شود.

این نوشته را چاپ کنید این نوشته را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید