آیا برای پرهیز از هدر دادن غذا پرخوری می کنید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید زیرا احساس می کنید در مورد “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنید ، حتی اگر بیش از حد سیری و پرخوری باشد؟

اگر شما مانند من بیش از 60 سال سن دارید ، در نسلی بزرگ شده اید که در کودکی به آنها گفته شده بود که بشقاب باید تمیز شود زیرا کودکان در چین ، آپالاکیا یا بیافرا گرسنه هستند.

ممکن است والدین شما یا سایر بزرگسالان با پیوستن به باشگاه به اصطلاح تمیز بشقاب شما را به خوردن غذا وادار کنند. به دلایلی نامعلوم ، آنها متحجر شدند که اگر همه چیز را که به آنها سرو می شود نخورند ، می توانند از گرسنگی بمیرند!

مشکل این است که بسیاری از افراد بالای 60 سال نیم قرن بعد این افسانه را با خود حمل می کنند. ما در مورد “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنیم ، به این معنی که همه چیز را در بشقاب خود نمی خوریم و گاهی اوقات مجبور می شویم غذا را دور بریزیم.

من به هدر دادن هر چیزی اعتقاد ندارم ، اما آوردن غذا به بدن هنگامی که به اندازه کافی غذا خورده اید در واقع بدتر از دور انداختن آن است. اگر به خوردن ادامه دهید ، بدن شما جایگزین زباله می شود!

می بینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای سالم بودن به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت احتیاج دارد سیگنال های گرسنگی را می دهد و سپس پیامی را به مغز خود می فرستد و به او می گوید خسته شده است. اگر به این علائم بدن توجه کنید ، زیاد غذا نمی خورید و وزن سالم خود را حفظ خواهید کرد.

اما اکثر ما این کار را نمی کنیم. ما به دلایل دیگری به جز گرسنگی غذا می خوریم و وقتی بدن ما کمی سیر است ، غذا را متوقف نمی کنیم.

اکثر مشتریان من می گویند چرا وقتی بدنشان خسته نمی شود غذا را متوقف نمی کنند ، دلیل این است که آنها ضایعات غذا را نامناسب می دانند. این چیزی است که والدین آنها به آنها آموختند.

این استدلال نیاز به بررسی بیشتر دارد.

او به اندازه کافی غذا خورده است و احساس خوبی دارد. اما به دلیل برنامه ریزی مراقبت از نوجوانان ، شما احساس می کنید مجبور هستید غذاهایی را که به آنها نیاز ندارید به بدن خود ادامه دهید. آیا همه اینها به این دلیل است که شما فکر می کنید گذاشتن آن در سطل زباله اشتباه است؟

فرض کنید این توصیه را دنبال می کنید. تمام غذاهای موجود در بشقاب خود را بخورید و بدن شما این کالری های اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. احساس می کنید پر شده اید. اوه اگر این کار را به طور منظم انجام دهید ، وزن اضافه می کنید و خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و بسیاری دیگر از بیماری های مرتبط با چاقی را افزایش می دهید.

حالا به این فکر کنید که واقعا این سناریو چه اشکالی دارد: دور انداختن غذاهایی که بدن شما به آنها نیاز ندارد ، یا خوردن غذا به ضرر سلامتی شما؟

این یک سوال پیچیده نیست. پاسخ روشن است.

اما آن بچه های فقیر گرسنه چطور؟ آنها هرگز سمت چپ شما را نمی گیرند ، درسته؟ اگر این غذای اضافی را مصرف کنید ، به هیچ کس کمک نمی کند. و داری به خودت آسیب میزنی

در ایالات متحده ، اکثر رستوران ها قسمت های مسخره ای بزرگ سرو می کنند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، زیرا مردم قبلاً هزینه وعده های غذایی خود را پرداخت می کنند ، مردم حتی بیشتر مجبور به ادامه خوردن می شوند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ احساس خیلی خوبی دارد و به مرور زمان اندازه دور کمر را افزایش می دهد.

زمان هایی پیش می آید که باید کمی غذا را هدر دهید. با این مسئله آشتی کنید و بدانید که برای سلامتی شما بهتر از این است که وقتی بدن شما خسته است به خوردن ادامه دهید.

برای برخی از ما دشوار است که باورهای خود را در مورد ضایعات مواد غذایی تغییر دهیم. ما در بیشتر عمر خود این نظر را زیر سوال نبردیم.

اگر می خواهید این پوندهای ناخواسته را رها کرده و آنها را نگه دارید ، من شما را تشویق می کنم که در باورهایی که در کودکی به شما وارد شده بود تجدید نظر کنید. آن موقع و حالا منطقی نبود.

بنابراین چگونه می توان از “ضایعات غذایی” اجتناب کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید

اگر در خانه غذا می خورید ، غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید. با دو سوم غذاهایی را که معمولاً می خورید شروع کنید. اگر هنوز گرسنه هستید می توانید چیزهای بیشتری بخرید.

وقتی سیر شدید غذا را کنار بگذارید

اگر در رستوران هستید ، وقتی سیر شدید غذا را کنار بگذارید و بقیه را به خانه ببرید. اکثر باقی مانده ها روز بعد عالی هستند. برخی از افراد قبل از شروع غذا ، نصف وعده را بسته بندی می کنند تا وسوسه پرخوری نشوند.

غذای باقیمانده را به کسی در خیابان بدهید

اگر در شهری سفر می کنید و یخچال ندارید ، مطمئن باشید غذای باقی مانده را بسته بندی کرده و به کسانی که در خیابان زندگی می کنند ، می دهید.

فکر

دفعه بعد که فکر می کنید به جای هدر دادن غذا ، باید بیشتر غذا بخورید ، به خود بگویید: “اگر من غذایی را بخورم که بدنم به آن احتیاج ندارد و آن را به عنوان چربی ذخیره کنم ، بدتر از این است که غذا را در سطل زباله بیندازم. به “

برای جلوگیری از ضایعات غذا بیش از حد پخته شده اید؟ هنوز چه پیامهایی از دوران کودکی بر خوردن در دهه 60 تأثیر می گذارد؟ لطفاً استراتژی هایی را که به شما کمک کرد پرخوری را کنار بگذارید به اشتراک بگذارید.