آیا این اشتباهات را در کاهش وزن مرتکب می شوید؟ – زنان اولیه


این یک شکایت رایج است که زنان ، به ویژه در دوران یائسگی ، هنگام وزن گیری عصبانی می شوند. آنها احساس می کنند همه چیز را “درست” انجام می دهند ، اما به نظر نمی رسد وزن خود را کاهش دهند. اگر متوجه شدید که با سر تکان می دهید ، ممکن است یکی از این ده اشتباه کاهش وزن را بدون توجه خود انجام دهید. بیاموزید که اینها چیست و چگونه می توان آنها را بهبود بخشید تا بتوانید به بهترین مسیر خود بازگردید.

10 اشتباه در کاهش وزن

انگیزه نادرست

الکسیس کانسون ، روانشناس بالینی ، متخصص در اختلالات خوردن و نویسنده کتاب The Revolution-free dietet ، می گوید: “وقتی مشتریان می گویند می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، اولین سوال من این است که هدف شما چیست؟” معمولاً این یک “قول” است که در صورت کاهش وزن ، زندگی به نحوی بهتر می شود. این که آنها شادتر ، لاغرتر ، مطلوب تر یا فرصت های بهتری خواهند داشت. اما این یک کلاهبرداری است که توسط فرهنگ رژیم غذایی تبلیغ می شود. فرهنگ رژیم غذایی از مردم می خواهد فکر کنند که مشکلی دارند (با وزن فعلی خود) و به اندازه کافی خوب نیستند. سپس آنها می خواهند راه حل های جادویی را به شما بفروشند تا مشکلی که ایجاد می کنند حل شود. البته این راه حل ها جواب نمی دهد. “

رژیم گرفتن

نخود روی بشقاب - اشکال کاهش وزن

بیشتر اوقات ، هنگامی که زنان می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، رژیم می گیرند. ایده ادامه رژیم نشان می دهد که شما رژیم را در مقطعی کنار بگذارید ، بنابراین رژیم ها کار نمی کنند. کانسون می گوید: “فرهنگ رژیم غذایی به ما می گوید که اگر خوردن و خوردن را محدود کنیم ، می توانیم وزن خود را کاهش دهیم و برخی غذاها” بد “هستند. اما این درست نیست. کانسون می گوید بدن ما می داند که به چه چیزی نیاز دارد و مردم باید به آنچه بدنشان می گوید گوش دهند ، این عمل “خوردن آگاهانه” نامیده می شود.

ما تغذیه آگاهانه را درک نمی کنیم

خوردن آگاهانه (یا شهودی) این نیست که هر چیزی را بخواهیم بدون ارزش غذایی آن. این در واقع توجه به چیزی است که بدن شما به شما می گوید. آرلن انگلدر ، روان درمانگر و نویسنده کتاب «پرخوری احساسی را رها کن و غذایت را دوست داشته باش» می گوید: «خوردن آگاهانه این است که متوجه گرسنگی یا سیری شویم. اگر راضی هستید ، می خواهید از خوردن دست بکشید. کانسون می افزاید: “بدن ما به طور طبیعی انواع غذاها و مواد مغذی مختلف را می خواهد تا وزن مناسب ما را تحمل کند.”

حذف کامل گروه های غذایی

مگر اینکه حساسیت یا عدم تحمل داشته باشید ، دلیلی وجود ندارد که هیچ گروه غذایی را به طور کلی حذف کنید. کانسون می گوید: “ما بیش از حد مشغول غذاهای خوب و بد هستیم ، مخصوصاً به این دلیل که راهنما دائما در حال تغییر است. یادتان هست چه موقع چربی بد بود؟ بعد کربوهیدرات؟ ما باید جن زدایی از غذا را متوقف کنیم. “

بدون نان ، بدون کربوهیدرات ، بدون رژیم

اگر برخی از غذاها را از خود دریغ کنیم ، این یک بستر برای تغذیه ناسالم است. انگلندر توضیح می دهد: “اگر با خود می گویید” من هرگز نمی توانم پیتزا بخورم “، و شما عاشق پیتزا هستید ، زمانی که پیتزا به شما پیشنهاد می شود ، زمینی برای غذا خوردن بینگو ایجاد می کنید. اگر خود را انکار نکنید ، به احتمال زیاد بخشی معقول از آن هستید و احساس رضایت می کنید. “

مصرف غذاهای رژیمی

انگلندر می گوید: “اگر ده بسته تنقلات رژیمی 100 کالری مصرف می کنید ، 1000 کالری مصرف کرده اید.” و این 1000 کالری احتمالاً به اندازه یک تکه کیک خانگی راضی کننده نیست. بهتر است غذاهای ممنوعه نخورید و آنچه را که دوست دارید بخورید. انگلندر توصیه می کند که اگر هوس چیز شیرینی می کنید ، مقدار کمی شکلات یا محصولات پخته با کیفیت خوب بخورید و آن را میل کنید.

اجازه دهید مقیاس احساسات را تعیین کند

انگلندر می گوید: “استفاده از ترازو برای ضربه زدن به خود سالم نیست.” “سرزنش خود باعث ایجاد استرس می شود که می تواند منجر به خوردن احساسی شود.” اگر از ترازو برای یادگیری بیشتر در مورد عادات غذایی خود استفاده کنید ، می توانید یک ابزار مفید باشید. انگلندر توضیح می دهد ، “به خاطر داشته باشید که عدد روی ترازو در نوسان است ، بنابراین وزن خاصی را ثابت نکنید. اگر چند کیلو وزن دارید ، می توانید از خود بپرسید که آیا در چند روز گذشته استرس داشته اید یا به اندازه کافی نخوابیده اید. “

به اندازه کافی هیدراته نشوید

یک لیوان آب با لیمو و نعناع

انگلندر می گوید: “بسیاری از اوقات مردم فکر می کنند گرسنه هستند ، اما در واقع تشنه هستند.”

به عنوان تنبیه تمرین کنید

حرکت مهم است. اما اگر از دویدن متنفر هستید ، مجبور به دویدن نیستید و اگر خود را مجبور کنید ، حرکت بیش از چیزی که انتظارش را دارید اجتناب ناپذیر خواهد بود. به جای بهترین کالری سوزی ، فعالیت های بدنی را که از آن لذت می برید انتخاب کنید.

احساسات ، نه غذا

استرس ، اگر فست فود می خورید ، احساسات خود را می خورید

انگلندر می گوید: “بسیاری از ما برای صرف شام می نشینیم و استراحت نمی کنیم. بار از جدول به میز برداشته می شود. به جای خوردن و چشیدن غذا برای غذا یا لذت بردن ، ما احساسات خود را مصرف می کنیم و از غذا برای منحرف کردن خودمان از مشکلاتمان استفاده می کنیم. “

اهداف غیرواقعی

کانسون می گوید: “وزن بدن ما با افزایش سن افزایش می یابد و این لزوما بد نیست.” اگر هدف شما سنجش کارهایی است که در بیست سالگی انجام داده اید ، احتمالاً واقع بینانه یا سالم نیست. به جای تمرکز بر یک عدد خاص در مقیاس ، بر پذیرش خود و ایجاد رابطه سالم با غذا تمرکز کنید.

اگر متوجه شدید که این اشتباهات در کاهش وزن را مرتکب شده اید ، هرگز برای بازگشت به مسیر دیر نیست. برای حفظ سلامتی و شادی در زندگی روزمره و همچنین عادات غذایی خود تلاش کنید.

بیشتر بخوانید:

4 دقیقه تمرین… کمپرسور اکسید نیتریک AKA

راهنمای رژیم غذایی طولانی مدت

7 غذای غافلگیرکننده رژیم غذایی

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان!) و ما هر هفته مقالات فوق العاده ای را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید